ZOL ervaringen gezocht

Discussie in 'Miskraam' gestart door Fruity90, 5 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.698
    3.956
    113
    Vrouw
    Hoi.

    Na een cryo tp begin april bij een vruchtbaarheidskliniek had ik op de testdatum zowaar een licht positieve test in handen. Toch ongesteld geworden en ik had het weggeschreven als biochemisch . Echter 10 dagen later weer een bloeding dus toch nog maar een zwangerschapstest ertegenaan gegooit en die was ook positief.

    Inmiddels 3x bloedprikken, 2 inwendige echo's en een endometrial scratch verder. Op de echo kunnen ze niets vinden, bij de scratch zochten ze bewijs dat er iets in de baarmoeder heeft gezeten maar ook dat vonden ze niet.

    De hcg waardes lopen heel langzaam op, van 485 naar 560 en gister ergens in de 600 in anderhalve week.

    Maandag krijg ik weer een echo en bloedprikken, als de hcg weer stijgt dan krijg ik een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Ik heb een brief voor de spoedeisende hulp met uitleg mocht ik buikpijn krijgen.

    Ik geloof zelf eigenlijk niet dat het nog gaat dalen. Verder voel ik mij goed, geen klachten. Mentaal begint dit wel vervelend te worden.

    Heeft er iemand ervaring met dat je lichaam dit uiteindelijk toch zelf nog opruimd?
    Zijn er mensen met soortgelijke ervaring, werd er daar nog langer afgewacht en wanneer werd er dan wel een knoop doorgehakt?

    De controlefreak in mij zoekt een beetje naar wat ik de komende tijd kan verwachten.:rolleyes:
     
  2. Dutchgirl1991

    Dutchgirl1991 Fanatiek lid

    4 jun 2021
    1.542
    1.488
    113
    Vrouw
    @Finca misschien wil je jouw ervaring delen?
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  3. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hier ook een ZOL gehad na mijn eerste verse tp.
    Ik had toen en positieve test gehad en met 5wk ging het mis. Fors bloedverlies en hevige krampen gehad. Daarna was de zwtest erg licht, bijna weg.
    Om een of andere reden deed ik een aantal dagen later weer een zwtest en deze was weer knalpositief.

    Ik moest komen voor een echo, maar daar was niets op te zien. hcg waarde was wel hoog, weet niet meer precies hoe hoog. Daarna moest ik weer 2 dagen later komen om hcg te prikken en weer een echo. Op de echo zagen ze dat het baarmoederslijmvlies wat dikker was en hcg liep iets op. Moest toen weer 2 dagen later komen en weer hcg prikken en echo en 2 dagen later weer... Toen ook een pipelle gehad (dus dat ze weefsel weghalen uit de baarmoeder).
    Daar werden toen nog wat foetale resten in gezien wat de stijging van het hcg kon verklaren. Ik kreeg misoprostol mee om miskraam op te wekken, maar het kwam helaas niet los vanzelf, dus uiteindelijk een curettage gehad.

    Weet niet of je iets aan mijn verhaal hebt. Veel sterkte en succes iig!
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  4. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.026
    1.647
    113
    Vrouw
    Hi, ik heb ook een ZOL gehad.
    Eind december een licht positieve test en daarna 6 dagen ongesteld. Daarna weer getest en zowaar nog steeds positief en werd steeds donkerder. Sindsdien elke week een aantal keren bloedprikken en inwendige echo’s. HCG steeg inderdaad te weinig voor een goede zwangerschap. Eind januari zagen ze iets van 5 mm en een paar dagen later van 8 mm in een rare hoek van mijn baarmoeder.
    Ze konden me een chemokuur geven maar dan mocht ik 3 maanden niet zwanger worden. Daarom de volgende dag een curettage gehad. Begin februari. Ik mocht het niet afwachten want het zou doorgroeien en dan gevaarlijk worden voor me. Dat heeft geholpen en hcg daalde toen.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  5. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.698
    3.956
    113
    Vrouw
    Weet jij misschien hoe hoog je hCG was toen er wat zichtbaar werd?
     
  6. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.698
    3.956
    113
    Vrouw
    Het feit dat er anderen zijn met dit verhaal is al fijn <3.
    Bij mij konden ze niets vinden na de pipelle :(.
     
  7. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.026
    1.647
    113
    Vrouw
    Heb het bijgehouden. Vanaf 23 januari was het zichtbaar.

    19-1: 414
    20-1: 525
    21-1: 597
    23-1: 823
    28-1: 1352
    2-2: 1585
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  8. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Wat verdrietig dat je dit mee moet maken! Zelf geen ervaring, maar wilde je sterkte wensen
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  9. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Hi @Fruity90,

    allereerst wat super balen en k*t dat dit het geval is! ❤️

    Ook ik heb ervaring. Bij mij hebben ze het de eerste 3 weken aangekeken in de zin van elke week bloed prikken. HCG bleef stijgen (minimaal, maar toch). Werd inderdaad gevraagd of ik nergens pijn had enz. Na die drie weken heb ik een week lang om de dag bloed moeten prikken en steeg nog steeds. Toen heb ik de chemokuur (methotrexaat) gehad. Een injectie was voldoende, na een week was het gedaald en na nog een week onder de 5.

    Vond het toen best wel spannend maar viel me achteraf mee. Een dag goed ziek geweest maar verder geen last van gehad. Ik had meer last van het mentale gedeelte dat ik 3 maanden moest wachten voor de volgende terugplaatsing. ;)

    Ik hoop natuurlijk dat jou het bespaard blijft. Veel sterkte en succes!
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  10. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.698
    3.956
    113
    Vrouw
    Dank je :)
     
  11. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.698
    3.956
    113
    Vrouw
    Ja die 3 maanden vind ik ook wel lang, maar dat dan weer liever dan op de spoed eindigen. Ik heb momenteel geen cryos meer dus ik moet sowieso een nieuwe IVF ronde in, hoe langer dit duurt hoe meer de kans wordt dat ik het sowieso over de zomervakantie heen til omdat het anders rottig uit gaat komen met de vakantie:$.
     
  12. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Sterkte!
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  13. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Wat ontzettend k*t voor je.
    Hier ook ervaring met een ZOL.
    Na mijn ma bleef mijn cyclus raar doen en hcg lang in mijn urine. Ineens had ik een dik positieve zwangerschapstest weer in handen terwijl ik na mijn idee pas op 9 dpo zat. Echo gehad en niks te zien maar doordat ik bloed verloor dachten ze aan een gewone miskraam. Hcg laten prikken en die was 530. Week later weer echo en hcg was 550. Na de 3e week weer 550 te hebben gehad + niks te hebben gezien + dat ik al lang aan het doorsukkelen was na mijn ma. Gekozen voor MTX injectie. 3 maanden wachten en nu mogen we weer. Geen last gehad van het medicijn. Heel veel sterkte. Hopelijk lost jouw lichaam het (snel) zelf op.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  14. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.698
    3.956
    113
    Vrouw
    #14 Fruity90, 16 mei 2022
    Laatst bewerkt: 16 mei 2022
    Dan hebben ze bij jou wel (relatief) snel die prik gezet zeg !!
    Ik heb nu 485 - 560 - 613 - 603 - 553
    Woensdag moet ik weer prikken en ik hoop dat het dan weer gedaald is.
    Ben inmiddels ook weer begonnen met bloeden, toevallig op de dag dat ik anders ongesteld had moeten worden ?? Dus of pseudo-menstruatie of misschien toch iets wat wordt opgeruimd.
     
  15. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Ja klopt. Maar ik was dan ook al vanaf de ma aan het tobben. Het voelde ook meer als een hele lange nasleep dan echt een nieuwe zwangerschap. Het was daardoor denk ik dat ik redelijk snel die prik kreeg.
    Ik hoop voor je dat de hcg snel daalt.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina