In juni is bij ons zomaar geld van de rekening afgehaald door een aanbieder van digi televisie, hiervoor hadden wij ons aangemeld in de winkel en de start kosten gelijk betaald. Deze zijn nu dus ook nog een keer afgeschreven (waarvoor wij dus niks voor hebben getekend) Hier hebben wij een aantal keer over gebeld en het geld zou terug gestort worden nu bijna 2 maanden verder nog niks gezien van het geld. Ik wil nu weer gaan bellen (ben aardig pissig) maar wil even weten waarmee ik kan "dreigen" zodat ze het per direct over maken. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Je had die incasso gelijk terug moeten draaien. Dan bel je gewoon de bank en zeg je dat je geen toestemming hebt gegeven. Volgens mij is twee maanden later daarvoor te laat. Wel kun je een incasso van je abonnement laten terugdraaien, omdat ze je nog wat schuldig zijn.
misschien kun je zeggen dat als er NU niets gebeurt dat je naar radar of kassa ofzo stapt. Dit hebben bedrijven niet graag. Hier hebben wij ook eens mee gedreigt toen we een auto hadden die net na de garantie stuk ging. Ze wilden niets meer voor ons doen, maar toen mijn man over radar of over kassa begon, werden ze in een keer een stuk vriendelijker.
terug halen kan idd binnen een maand. zou eerst gewoon even bellen en zeggen dat je het niet netjes vind. denk niet dat dreigen veel zin heeft
Ik bedoel eigenlijk dreigen in de zin van er wat druk achter zetten en ja ik ben boos dus dat zullen ze wel te horen krijgen wij bellen al een aantal keer en nog is er niks gebeurd. Tja terug draaien was beter geweest maar we hadden gelijk gebeld en het zou terug gestort worden dan ga je er vanuit dat dat gebeurd, hebben ons lesje geleerd en volgende keer laat ik het idd terug draaien. Heb nog even ene vraagje voor de ziggo gebruikers: Wat betalen jullie per maand voor digitale televisie? nou ja de digi is "gratis" maar voor de standaard televisie zegmaar?
Het helpt misschien om naar de manager te vragen. Dreigen met kassa oid werkt over het algemeen niet echt. Zou ze er vooral op wijzen dat ze al verschillende keren beloofd hebben het over te maken en dat het nu gewoon klaar is. @Goudvis22: volgens mij betaal ik 15 euro voor de kabel bij Ziggo. Ik heb ook nog het digi-pluspakket, dat is volgens mij 10 euro.
Dreigen met radar en kassa ed. horen die medewerkers zo vaak, dat doet ze in meeste gevallen niets (ja ze gaan zelf een stapje terug nemen in de meeste gevallen maar zeker niet HARDER lopen). Duidelijke taal gebruiken, serieus overkomen zeker niet gaan gillen etc dan gaan ze het helemaal ziet zo snel voor je regelen, als je gewoon duidelijk en "vriendelijk" blijft dan is een persoon meestal bereid om meer voor je te doen. Werkt dit niet dan kun je het beste vragen naar de afdelings manager... meestal gaan ze dan alsnog overstag. Succes! (en de volgende keer idd laten storneren binnen 30 dagen)
Niet meer bellen en gelijk een aangetekende brief versturen. Als je gaat bellen kom je niet verder dan de telefonist. Alles per brief doen, dan het je het gelijk zwart op wit. In die brief moet je een termijn stellen wanneer je het geld terug wil anders ga je dreigen dat je naar de geschillencommissie stapt.
Wat trouwens ook leuk is dat sinds onze verhuizing en aanmelding bij ziggo digitale tv en gewone tv nog steeds geen abbo betalen per maand... dus wel eenmalig die 39 euro wat het aanmeldings pakket was en wij al betaald hadden maar niet de abbo kosten... toch ook vaag. Tis echt een zooitje daar. Dus eigenlijk komt het erop neer dat we nu te weinig hebben betaald maar als ze ineens het maandgeld ineens gaan invorderen dan hebben we nog steeds 39 euro`s teveel betaald.
Kwaad worden helpt niet want dan hangen ze de telefoon zo weer op.. ( ik werk zelf bij de klantenservice ).. Gewoon rustig uitleggen en dat zij je nu maar moeten vertellen wanneer het teruggestort wordt.
Haal je het toch zelf terug? binnen 1/2 weken na afhalen kan dit geloof ik. Die van juni lukt dus niet, maar die ze nu hebben gedaan misschien wel?
LOL dreigen heeft TOTAAL geen nut.. ik werk zelf ook bij een klantenservice. Heel boos worden heeft ook niet echt nut , je bent je ei dan iig wel kwijt maar het gaat er echt niet sneller door helaas.
Ik zou proberen z.s.m. je bank te bellen om te informeren of het gestoneerd kan worden. Het is wel wat laat, maar misschien lukt het nog. Succes!
Het ligt eraan, als het een eenmalige incasso was dan had je het niet eens kunnen laten storneren. Hebben wij ook gehad met een verzekeraar. Die had ff 4000 euro afgeschreven wat niet terecht was. Dat konden we niet laten storneren omdat het een eenmalige incasso was terwijl we nooit ergens toestemming voor gegeven hadden. Ik zou gewoon blijven bellen en inderdaad naar een manager vragen ofzo.
De naam zegt het al: Eenmalige MACHTIGING. Oftewel: je hebt een machtiging gegeven tot incasso. iets waar je geen toestemming voor hebt gegeven kan je ALTIJD terug laten storten (binnen een bepaalde tijd) tenzij het een schriftelijke machtiging is. Dat zal ff lekker worden....dan zouden allerlei bedrijven via een eenmalige incasso ff bij iedereen 100 euro afboeken.... neee zo werkt het niet. Ik heb bij de SNSBank gewerkt en je kan alles wat eraf is gehaald zonder toestemming gewoon storneren. Wij hebben zelfs de hypotheek ene keer gestorneerd....
wat een onzin, dan zou je dus ff zo 4000 euro kwijt zijn. Sja mevrouw, niks aan te doen.... die 4000 euro had je gewoon terug kunnen krijgen want geen toestemming = gene toestemming, anders zouden al die malafide bedrijven bij iedereen ff lekker dingen kunnen afboeken... Standaard regel: Bij incasso's met toestemming maar je bent het niet eens met het bedrag: -eenmalige incasso binnen 5 dagen (alleen de bank kan dit voor de rek.houder doen. Dus bijv niet via internetbankieren) -doorlopende incasso binnen 30 dagen (kan de rekeninghouder zelf doen) Onterechte incasso tot zelfs 12 maanden na afboeking, laat de bank maar met een handtekening komen dat jij toestemming hebt gegeven, kan dit niet worden overlegd zijn ze verplicht het geld terug te halen, dit kan ook weer 6 maanden duren dus in het ergste geval krijg je je geld pas na 18 maanden terug. Dit is een regel die ELKE bank hanteert ook al weet bijna niemand hiervan. En was dit je eigen verzekeraar of 1 die je helemaal niet kende? Als het je eigen verzekeraar was kan het zijn dat je ooit eens een machtiging hebt gegeven tot het afschrijven van geld van je rekening, alleen geen bepaald bedrag, dan is het mogelijk BINNEN 5 dagen als je het niet eesn was met t bedrag. Is het een hele buitenstaande verzekeraar, dus 1 die je niet eens kent, kon je gewoon je geld terugkrijgen.
Nou niet dus, we hebben uiteraard de bank gebeld (meteen dezelfde dag nog) en die konden er niks mee volgens hun. Alles ging elektronisch en omdat het eenmalig was konden ze het niet terug halen. Uiteindelijk had de verzekering het binnen 2 dagen weer terug gestort dus we hoefden er verder ook niks mee gelukkig. De verzekering had wel een machtiging trouwens maar op die machtiging stond een heel ander (veel lager) bedrag.
an heeft de bank dus niet die moeite genomen, want binnen 5 dagen kunnen hun een eenmalige incasso terughalen alleen vergt dit wat meer moeite. Ik deed dit ook gewoon voor klanten maar sommige van mn collegas zeiden ook dat dit niet kon, verreweg omdat ze er geen zin in hadden... stel je voor dat die verzekering dit niet had gedaan, dan was je 4000 euro kwijt geweest? Dat kan gelukkig niet...tis jou geld... niet dat van hun.