Zomerbaby welke kleding doe je ze aan?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door vlinderCN, 24 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik verwacht begin juli mijn 2e en zit me af te vragen wat ik daarvoor moet aanschaffen qua kleding en wat doe je ze dan in de nacht aan en wat voor beddengoed? Even ervan uitgaande dat het +25C is en snachts ook 20 ofzo..
    Bij 1e was het fris dus dan kleed je ze gewoon warm aan, lange romper, lang boxpakje e.d. en snachts ingebakerd (paco) onder wollen dekentje.
     
  2. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Hier twee zomerkindjes.

    mijn oudste lag altijd al te zweten met enkel een romper met korte mouw aan :rolleyes:

    En mijn jongste had de eerste weken een romper lange mouw, lang boxpakje, mutsje en dekentje nodig en had dan nog regelmatig ondertemperatuur. Mensen keken wel gek met zo een ingepakt kindje bij 30 graden :o:

    hangt heel erg af van hoe goed je kindje op temperatuur kan blijven, maar ik zou uitgaan van 1 laagje meer dan wat je zelf aan hebt :thumup:
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  3. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.547
    946
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier droeg mijn dochtertje eigenlijk alleen rompers toen we eenmaal thuis waren uit het ziekenhuis. Ze kon zichzelf gelijk goed op temperatuur houden dus dat scheelde ook natuurlijk. Moet wel zeggen dat waar wij wonen het tussen de 30 en 40 graden was.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  4. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Hier ook een juli-kindje (vorig jaar) en hij heeft gewoon lange mouwtjes, broekjes, etc. gedragen. Hij sliep onder een lakentje met dekentje. Ik was panisch dat hij het te warm zou krijgen (hij was een week oud toen het de warmste dag ooit was), maar hij bleef netjes op 36, 37 graden en leek het ook echt niet te warm te hebben.

    Wel heb ik de kruiken die de kraamverzorgster er ook nog eens bij legde er snel uitgesmeten: dat vond ik wel heel erg overdreven...
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh ja de kruiken :D
    Was ook alweer vergetdn dat je ze sowieso vaak temperatuurt dus dat is dan idd ook wel graadmeter.

    Ben zelf echt een koukleum tot 30C dus zou m te snel te warm aankleden. Terwijl mijn partner het altijd heet heeft en in de winter korte mouwen aan zou doen:rolleyes:
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.896
    113
    noord holland
    Het ligt heel erg aan hoe je kindje zijn óf haar temperatuur regelt. Als t buiten 30 graden is maar je kindje houdt zichzelf nog niet op temperatuur dan heeft t toch ondertemp. en zal het warm aangekleed en met kruiken moeten :D. Ik zou denk ik wat kleertjes aanschaffen waarbij je in laagjes kan werken wanneer dat nodig is, maar ook voor los wanneer gewenst. Lange mouwen rompertje kan bijv. voor onder een truitje maar evt ook als enkel kledingstuk met een broekje dus die zou ik toch zeker wel een paar in huis hebben. Vestje o.i.d. is ook zo ergens overheen getrokken als t nodig is.
    Het kan in juli of augustus ook gewoon minder goed weer zijn en dan zijn korte mouwen wellicht wel wat fris. Maar bij tropische temperaturen kan enkel een rompertje ook wel volstaan.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Hier ook een juli kindje en hij heeft voornamelijk alleen maar lange mouwen gedragen, zelfs nog een kruik gebruikt de eerste week, maar hij was ook nog geen 3 kilo.

    Ik had geen rompers met lange mouw, gewoon mouwloos of kortemouw. Slapen gewoon in zijn eigen kleertjes die hij die dag aanhad + laken en dekentje. Pyamas ben ik pas met 12 weken mee begonnen.

    Ik had trouwens voor zijn geboorte maar 2 setjes van 50 en 56 in huis, de overige kleding hebben we later gekocht, omdat ik juist het weer wilde afwachten. Het is en blijft Nederland.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina