Zomermode volle vrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door Cupcake01, 30 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Goedemiddag,

    Ik merk aan mijzelf dat ik soms toch nog wat onzeker ben en dacht erover om een topic te maken zodat wij elkaar misschien kunnen motiveren!

    Ik woog 4 jaar geleden 120 kilo, daarvoor steeds 107 en na de 1e 3 zwangerschappen 97 maar eindigde altijd bij 107! Tot die 120 kilo kwam.. had heus door dat ik dik was maar niet bepaald ongelukkig tot het mooie weer eraan kwam....

    Daarna een paar kleine aanpassingen zoals meer bewegen en wat meer zoetigheid laten staan, later toen ik van iedereen hoorde dat ik zo was afgevallen had ik het echt niet door maar paste inderdaad in kleding die eerst te klein waren!
    Begin van de zwangerschap(2020) woog ik 89 kilo en einde zwangerschap 101 kilo.

    Nu 94 kilo en ga er voor er nog meer af te krijgen! Want blijkbaar lukt het gewoon! Alleen nu het mooie weer, vind het heerlijk maar toch wel wat onzeker.. ik weet zeker dat ik de enige niet ben die er stiekem best mee worstelt, dus wie doet er mee? Elkaar even motiveren! :thumup:

    Wat draag jij met dit fijne weer en ben je er onzeker over?
     
    Zuul en vruchtje24 vinden dit leuk.
  2. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik zag vandaag op FB een quote van Fred van Leer.
    Mentaal ben ik klaar voor zomerkleding
    Fysiek voor een zwangerschapsbroek.

    Dat is ook mijn probleem.
    Wat ga ik dragen deze zomer.
    Ik kies voor viscose broeken, met daarop een top/hemdje.
    Evt gecombineerd met heel dun jasje of blouse.

    Daarin voel ik me zeker in. Ik heb nog wat jurkjes ed, maar dat wordt voor
    thuis denk ik.
     
    Oilell, GossipGirlxoxo, Cupcake01 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Ik ben ook een zeer volle vrouw met hele gekke verhoudingen.
    Bij mijn figuur staan jumpsuits het beste zowel kort als lang.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  4. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Ik vind het ook heel lastig. Na de laatste zwangerschap van 60 naar 80 kilo gegaan. Doordat ik door bekkeninstabiliteit lang in een rolstoel heb gezeten, heb ik nu nog steeds moeite met lang bewegen. Ik vind het erg moeilijk mezelf zo te accepteren. Ik heb ook wel aanleg om aan te komen, maar na de eerste 2 was ik alles zo kwijt.

    Ik heb wat jumpsuits, ruime t shirts, maar echt blij ermee.. nee
     
  5. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik ben voller (wel aan het afvallen, gaat goed :thumup:) en daarnaast heb ik lipoedeem, waardoor mijn benen dikker blijven dan de rest van m'n lichaam.

    Ben juist blij dat het weer zomer wordt, dan kan ik al m'n maxi jurken weer aan! :D Ik heb een hele collectie in allerlei kleuren en prints. Staat altijd netjes en verzorgd met een vestje of colbertje er boven. Met sneakers, sandalen of hakken er onder maak je het juist weer casual of chique. Ik hou er van :D
     
    Seffie, SAARC, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Bij mij hielp een paar sessies zonnenbank weleens dan heb je ook gelijk een kleurtje, dat maakt mij zekerder met een jurkje of kort broekje maar helaas is die zonnebank hier nog dicht.. bij mij zit het vet zeg maar echt op mijn buik! Mijn benen vind ik oke maar mijn buik.. al vond ik mijzelf vroeger van de zijkant afgezien echt "slank" en voorkant "dik" heb het nu precies andersom. Heb trouwens ook wat maxi jurken.. best een goed idee.. ik shop trouwens het liefst bij de msmode daar haalde ik vroeger maat 48 en nu 42(m) daar. Dus ben ik al wel blij mee maar geestelijk of zo draag ik nog 48. Had zon zin in het lekkere weer maar ben al druk uit te zoeken wat ik morgen aantrek.
     
  7. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Die quote zag ik ook voorbij komen!:)
     
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.451
    10.654
    113
    Norah heeft hele fijne zomerjurken. Goede pasvorm. Simpel maar toch leuk en tof gekleed.
     
  9. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Ik ben ook heel onzeker over mezelf. Ik ben nog geen 1.60 mtr en weeg nu 63 kg. Ben sinds vorige zomer al zeker 5 kg kwijt door (werk en Corona) stress. Heb maat 36/38. Wie weet denken jullie; waar maakt ze zich toch druk om? Maar echt, mijn buik pffff. Na 2 kinderen is die niet meer de mooiste. Voel me eigenlijk altijd dik. Ik wil in de zomer eigenlijk niets boven de knie dragen. Dan lijk ik gelijk een propje. Ik voel me ook beter in iets bedektere kleding. Maxi jurken zijn gelijk heel erg maxi qua lengte en staan me niet echt. Super fijn dat het weer mooier weer wordt, maar inderdaad wat trek ik aan of ga ik aanschaffen?
     
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Eens.
    Ik ben geen volle vrouw. Wel heel lang geweest maar nu 50 kilo afgevallen.
    Mijn halve kledingkas Hangt vol met Norah. Die is echt fantastisch. Ze hebben kleding vanaf maat 36 tot 48/50! En hartstikke leuk.
     
    citroenrasp en Syane vinden dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ik lees mee, want vind het dramatisch. Op vakantie draag ik vaak een maxijurk of rok, maar gewoon zo kies ik vaak weer een voor spijkerbroek. Lekker warm..
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  12. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik draag wat ik wil :roflmao:

    1.66 lang en ik weeg ook teveel. Ik zit in maat 44/46 maar ik heb sinds een paar jaar echt lak aan wat een ander denkt of vindt. Dus ik draag prima jurkjes tot boven de knie, want alles eronder maakt mij blokkig en nog kleiner.

    Dus meestal jurkjes tot boven de knie als het écht heel warm is, soms een maxi of midi jurk maar met hoge split. Jeans met shirtje of blouse. Soms baggy, soms skinny als het warm is maar niet extreem heet zoals vorige zomer. Ik heb het snel koud en niet snel warm, dus dat scheelt.

    Wat voor mij echt prettig voelt is als ik wat bruiner ben. Dus zelfbruinertje erop, leuke (hoge) sandalen of slippers eronder, zonnebril erbij en gaan.
     
  13. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.793
    7.124
    113
    Vrouw
    Ik ben ook voller. En klein: 1.56m. Durfde heel lang geen korte broeken aan te doen en onder jurkjes deed ik altijd een legging. Sinds 2/3 jaar doe ik gewoon een korte broek aan. Jurkjes zonder legging durf ik nu ook wel maar is weer lastig omdat mijn bovenbenen dan tegen elkaar schuren. Tot begin vorig jaar droeg ik altijd een legging met een wijde langere trui/jurkje erover. Niet omdat ik dat nou zo leuk vond maar omdat het verhullend was. Totdat mijn moeder me meenam om te shoppen omdat ze het hoog tijd vond dat ik me naar mijn leeftijd ging kleden :D

    Voor deze lente/zomer heb ik 2 leuke jurkjes gekocht en een paar dunne wijdere blousjes voor op een (korte) spijkerbroek.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  14. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    @Mim89 de ultieme tip tegen schurende bovenbenen: anti friction crème van de decathlon. Kost iets van 6,- geloof ik en je doet er eeuwig mee. Gebruikt op warme dagen naar de dierentuin in een jurkje. Geen broekje of fratsen, gewoon blote benen en geen schurende schrale benen.
     
    masami, Poolvos, Relax en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Ik heb een soort wielrenner broekje maar dan niet zo heel strak:roflmao:

    Kan ik m'n jurkjes aan, je ziet het niet. En ik voel me stukken prettiger dan zonder:thumup:
     
    Mim89 en Syane vinden dit leuk.
  16. Kindje3

    Kindje3 Actief lid

    19 dec 2020
    155
    105
    43
    Vrouw
    Voelt dat dan niet als vies geglibber tussen je benen?
    Ik heb het eens gedaan met babyolie maar dat voelt zó vies:confused:
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.949
    8.762
    113
    En kort en vol en draag het liefste jurkjes. Die vallen mooier dan korte broeken.
    De tip van @2littlemonkeys ga ik ook bekijken!

    Korte broeken onder een jurk is wel erg warm als je weer eens een hittegolf hebt
     
    2littlemonkeys en Syane vinden dit leuk.
  18. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Over schurende benen.. ik deed er odorex op! Helpt ook of een kort broekje eronder of van die bandjes.

    Vandaag trouwens een zwarte legging aan en een shirtje erop en een leuk jasje bovenop, open gelaten. Straks kindjes uit school halen dus even zien hoe warm het dan is en dan eventueel jasje uit maar voor nu was dit wel ideaal zo warm is het (nog) niet. Maar wel lekker!!
     
  19. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw

    Ik durf juist nu beide want moet meer maling krijgen want iedereen mag er zijn! Maar vind het toch elke keer weer een drempeltje.. en nu de zonnebank dicht is.. ik doe meestal een paar sessies in april en dan ben ik klaar. Als ik gewoon ga zonnen lijken mijn benen wel niet mee te doen dus vond het dan wel prettig al een kleurtje. Maar ja het is niet anders.
     
  20. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Ik ben ook hard op weg❤
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina