Zonder Facebook in sociaal isolement?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bootcamp babe, 2 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    mariska165 en dds vinden dit leuk.
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb het artikel niet gelezen. Maar ik heb nooit Facebook gehad en voel me totaal niet geïsoleerd hoor :).
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Welnee joh. Ik heb wel fb maar doe er amper wat mee. Spreek er geen mensen want ik reageer nooit ergens op en kijk merendeel filmpjes van dieren:roflmao:
     
  4. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee hoor :D Facebook schijnt steeds minder populair te worden, volgens mij mis je niks zonder.

    Heb het zelf wel, actief dingen plaatsen doe ik niet vindt ik zelf. Ben meer een kijker.
     
  5. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Haha dat zal wat zijn..:roflmao:
     
  6. rums

    rums Niet meer actief

    Wat een onzin. FB is een beetje het hyves aan het worden.
    Ik gebruik het alleen nog voor weggeefhoeken en dat soort dingen.
     
    Jo79 en pippa26 vinden dit leuk.
  7. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Haha, wat een onzin. Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik heb nooit facebook gehad (en dat zal ook zo blijven) en ik zit alles behalve in een sociaal isolement. Zou wat zijn zeg! Alsof je niet op andere manieren sociaal kunt zijn. :rolleyes:
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hahaha :D
     
  9. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Heb het gelezen en volgens mij bedoelen ze met Facebook ook whatsapp en instagram omdat die ook van Facebook zijn. In dat geval denk ik dat het best wel waar kan zijn en je best in een sociaal isolement kan komen als je geen whatsapp hebt.
     
    Athina vindt dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb wel Fb maar zet er zelden iets op en ben er allang achter dat heel veel mensen onwaarheden plaatsen over hun geweldige leven ;)

    Instagram gebruik ik overigens ook niet. Mis er niets aan. Ik kijk weleens de Instagram van mijn dochter en man man wat een onzin wordt daar op gezet.

    Whats app is een uitkomst en heb je dat niet dan kun je altijd een sms sturen en anders pak je de telefoon. Ik ken mensen zonder whats app en die zitten allesbehalve in een isolement, zijn juist bijzonder sociaal want die pakken gewoon de telefoon en bellen je op
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ja ik wist ook niet hoe het bedoeld werd. Onderaan word je uitgenodigd op nujij te reageren als je niet op Facebook zit. Maar zonder whatsapp zou ik ook heel moeilijk vinden. Tenzij iedereen op Signal gaat. Ook goed.
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb geen facebook en ik leef nog steeds. Maar whatsapp zou ik wel erg missen.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Ben een FB gebruiker en vindt dat ook leuk, zou ik zonder in een sociaal isolement komen? Nee, daar ben ik vrij zeker van.
    Wat ik vooral leuk er aan vindt is dat ik bijvoorbeeld via FB een oud klasgenootje tegenkwam en we sindsdien weer contact hebben (ook in real life ;)). Dat was anders niet gebeurd.
     
  14. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ondertussen niet meer zonder Whatsapp kunnen hoor. Ik haat bellen en even snel appen is een stuk beter dan sms'en. Vroeger kon je welgeteld zoveel berichtjes en dan was je bundel op voor die maand, en owee als je 3 letters over de hoeveelheid heenging dan kostte het alweer 2 sms'jes.

    Instagram heb ik niet en fb check ik wel dagelijks meerdere keren (tussen de 2 a 4x). Zou ik zonder kunnen? Ja zeker, maar ik vind het ook wel fijn om zo nog een beetje contact te houden met familie die ver weg woont en mensen van vroeger.
     
    Athina vindt dit leuk.
  15. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Natuurlijk kan ik zonder, maar zou ik het willen? Nee, want onze familie en ook nog veel vrienden wonen aan de andere kant van het land. Het is leuk om contact te houden via Facebook, Instagram en bij de hechtere familie en vrienden met Whatsapp.

    Ik zou niet in een sociaal isolement komen, want spreek ook mensen zo. Maar zou niet perse zonder willen.
     
    Zoe123 en Athina vinden dit leuk.
  16. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Ik zou zonder facebook echt niet in een sociaal isolement komen want de mensen waar ik veel contact mee heb zie ik vooral buiten facebook. In het echt of via whatsapp (familie, vrienden, collega's, sportcontacten).

    Wat ik leuk vind aan facebook is dat je gemakkelijker contact legt met mensen die je lang niet hebt gezien, je kunt oude schoolvriendinnen opzoeken zonder dat je een adres hoeft te achterhalen. Ook weet je soms iets meer van mensen die je niet zo goed kent, door iets wat ze op facebook plaatsen. Dat kan soms helpen meer contact met diegene te krijgen. Als is het maar dat je iemand kunt feliciteren omdat je op facebook hebt gezien dat ze jarig zijn. Levert soms toch weer een praatje op bij het schoolplein!
     
  17. qwerty123

    qwerty123 Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Nog nooit facebook gehad, ook geen Instagram ofzo. Nooit het gevoel gehad dat ik iets heb gemist. Heb veel vrienden die mr hun vakantie foto's komen laten zien. Veel gezelliger dan dat ik ze via Facebook al heb gezien.
     
  18. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ben sinds een paar maanden van Facebook af en ik vind het heerlijk! Veel mensen die ik ken gebruiken Facebook ook niet meer.. dus zoveel mis ik niet. :) Er word meer gebruik gemaakt van Instagram dan Facebook, momenteel.

    Ik irriteerde me mateloos aan Facebook. Ten eerste door veel nep berichten en daarnaast aan de reacties van de mensen die hierop in gingen. :o:
     
  19. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Whatsapp hoort ook bij Facebook. Dat is het hele punt.
     
  20. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Dat zou kunnen zijn maar ik vind dat dus totaal wat anders. Niet al mijn WhatsApp contacten kunnen mijn berichten lezen dat is bij Facebook wel zo
     

Deel Deze Pagina