Heel diep slapen i.c.m. om het uur willen drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochter komt bijna altijd voor een nachtvoeding, soms voor 2, en bij hoge uitzondering voor 3.

Maar wat gisteren en vannacht is gebeurd, is nieuw voor me. In beide nachten werd ze rond 3 uur wakker voor de nachtvoeding. Ze had goed gedronken en viel in slaap aan de borst. Ik houd haar dan even rechtop voor evt. boertjes, meestal laat ze er een en wordt dan eventjes wakker, en dan leg ik haar in bed met haar speentje.

Nu werd ze niet wakker, ze was echt helemaal vertrokken. Haar speen wilde ze dus ook niet.

Binnen een uur was ze wakker, ze huilde heel paniekerig en wilde weer drinken. Ik kijk altijd eerst of ik het met speen kan oplossen of dat een boertje vastzit, maar dat was het allemaal niet. Hetzelfde herhaalde zich, diep slapen, geen boertje, en weer binnen anderhalf uur drinken. Het is nu twee nachten achter elkaar precies hetzelfde en ze heeft beide nachten dus 6 nachtvoedingen gehad.

Klinkt dit bekend? Het klinkt echt alsof ze ergens van schrikt en zo diep slapend heb ik haar nooit van de borst gehaald.

2. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Zouden het ook regeldagen kunnen zijn?

Groetjes

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Tja... ik weet niet, kan dat met 9 maanden nog? Ze eet op zich heel goed, groente en fruit en brood en krijgt overdag ook nog genoeg bv op verzoek.

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Is rond 9 maanden niet ook de tijd dat kindjes verlatingsangst kunnen krijgen? Dat geeft wel aan dat er in het hoofdje veel aan het ontwikkelen en veranderen is.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tandjes...? Dan was het hier altijd drama ;)

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

@Agter, ja van verlatingsangst merken we vooral veel 's avonds. Dan ligt ze al te slapen maar schrikt dan ineens huilend wakker. Ze wil dan niet per se drinken, maar gewoon even vastgehouden worden. Zodra wij ook in bed gaan (ze slaapt naast ons) is dat wakkerschrikken voorbij, omdat ze mijn aanwezigheid voelt, redeneer ik.

Rozemarijke, tandjes... ja het zou kunnen. Ze kauwt wel veel op alles (maar eet ook graag ;)) en ze heeft nu twee ondertandjes, dus het kan best. Voel nog niets verder en de symptomen die ze bij de vorige had (veel kwijlen, bellen blazen) blijven ook nog even uit. Ben benieuwd hoe het deze nacht gaat.

Deel Deze Pagina