Zonnebank

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 20 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Ga jij wel eens onder de zonnebank, en hoe vaak ga je dan? En waarmee bescherm je dan je huid? Had gelezen dat dit geen normale zonnebrand mag zijn, even gezocht op internet maar er zijn best veel zonnebank crèmes, waar moet ik op letten?
     
  2. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik ga normaal wel regelmatig onder de zonnebank. Nu helaas niet meer,maar normaal ga ik 1x in de week of 1x in de 2 weken. Voordat ik op vakantie ga,begin ik een aantal weken van te voren met een zonnebank kuurtje,en dan ga ik 2x in de week voor ongeveer 4 weken.
    Ik gebruik zonnebank lotion van Jacob Hooy. Verkrijgbaar bij de tuinen. Ruikt ook nog best lekker.
    Je hebt hier ook olie van om snel bruin te worden in de zon,hieronder moet je wel een normale beschermer onder smeren
     
  3. Koon

    Koon Niet meer actief

    Nee nooit. Zo slecht voor je huid.
     
    Zoe123, Zulema, Paardenbloem en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nooit, het is gruwelijk slecht voor je huid.
     
    Butchke en puzzelstukje vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Vroeger (als in van mijn 15e tot 25e) echt veel. Minimaal 2x per week. Nu hoogstens 3x per jaar voor een feestje een keer. Ik durf niet zo goed meer nu de gevaren bekend zijn.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  6. Nedital

    Nedital Lid

    13 dec 2019
    50
    161
    33
    Vrouw
    Ik ga 1x per maand ongeveer. Ik word snel bruin dus hoef niet zo vaak te gaan en hoef ook niet onder een hele hoge bank om wat kleur te krijgen. Ik zou bij de studio zelf een crème kopen om te gebruiken. Hier verkopen ze die in kleine cupjes, dan kan je ook elke keer een andere proberen.
     
  7. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.296
    113
    Ik ga nooit onder de zonnebank en ik raad jou dat ook aan. Het is zo slecht voor je. En ik neem aan dat je er later toch ook nog een beetje goed wil uitzien?
     
    Koraal82, Zoe123, Butchke en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nooit... Heb er en geen zin in, geen tijd voor, geen rust voor en echt gezond is het ook niet.
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Nooit, het is algemeen bekend dat dit zo ontzettend slecht voor je huid is.
    En bij degenen die wel gaan heb ik het idee dat de grenzen snel verlegd worden, eerst om wat minder wit te worden, en dan toch iets meer kleur en iets meer..tot het er echt niet meer natuurlijk uit ziet.
     
  10. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Ik ga alleen voor de zomervakantie. Dan ga ik iets van 3/5 keer onder de medium. Ik heb zonneallergie dus het helpt mij met opbouwen heb ik eens gelezen. Ik begin met 10 minuten want dan brand ik al weg. Ik gebruik crème van de Kruidvat eigen merk, werkt prima.
     
  11. Mell1105

    Mell1105 Fanatiek lid

    20 jul 2019
    2.331
    175
    63
    Vrouw
    Nee nooit zo slecht voor je huid.
    Verhoogt huidkanker.
     
    Butchke en puzzelstukje vinden dit leuk.
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.246
    113
    Vroeger ging ik 2 keer per week onder de zonnebank ( dat heb ik 2 lentes/begin zomer gedaan) eerlijk gezegd herken ik niet wat jij zegt, althans die typetjes kwamen daar wel maar ik wilde niet zo bruin worden het was meer ter ontspanning. Overigens word ik toch nooit bruin. :roflmao:

    Maar je hebt gelijk het is slecht en daarom doe ik het niet meer.
     
    GossipGirlxoxo en Salentein vinden dit leuk.
  13. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Vroeger ging ik 1x per week. Maar nu al jaren niet meer eigenlijk, bestaan ze nog dan? Ik zie ze nooit meer :) sinds het algemeen bekend is hoe slecht het is voor je huid
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Uiteraard weet ik dat het niet goed is voor de huid, maar gaan binnenkort op vakantie, en wilde even een beetje voor bruinen! Ik wil absoluut geen zonnebank hoofd!
     
  15. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Ik ging om de week. Dan de minst krachtige zonnebank voor 20 min. Dit hielp heel goed tegen mijn huiduitslag en winterdip. Kleur heb ik er nooit van gekregen haha. Gebruikte geen zonnebrand. Was zo'n 10 jaar geleden. 2 jaar lang gedaan. Huiduitslag is nooit meer terug gekomen in die mate.
    Bezoeken waren echter op advies van huisarts. Ook het niet gebruiken van zonnebrand.
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Incidenteel, de warmte is hemels voor mijn lijf, het licht goed voor mijn humeur en ben van nature ziekelijk bleek. Heb thuis zonnebank, dus ook geen super krachtige oid. Ik gebruik zonnebank creme spul van de Kruidvat

    Littekens smeer ik wel in met factor 50
     
  17. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Mijn dochter heeft een wellness salon, en ik heb haar zo proffesionele spray tan met alles erop incl opleiding ed kado gegeven voor dr verjaardag.

    Dus we sprayen elkaar. Straks weer elke week nu zijn we een beetje lui en doen we het enkel als er iets speciaal is.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Dat zal ook vast niet voor iedereen gelden, maar ik zie een hoop van die typetjes rondlopen iig.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  19. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    “Vroeger” was het normaal. Ik ging dan ook wel 1 keer per week (ik wilde niet zo heel bruin zijn maar gewoon mooi tintje, had ik dan ook) Maar sinds mijn trouwen (8 jaar geleden, toen ben ik voor het laatst 3 dagen van tevoren geweest) niet meer gedaan. Het is nu bekend wat de risico’s zijn en daarom wil ik nu niet meer.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Hier precies zo. Alleen dan 15 jaar geleden ;) Ik moet zeggen dat ik dat alleen deed, nooit verder buiten in de zon op het stand of op een terrasje ofzo. Maar ja, nu toch een beetje spijt van.
    Niet meer doen dus.:cool:
     

Deel Deze Pagina