Zonnebrand bij action, zeeman

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door proudmommy2013, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief

    Op Facebook gaan foto's rond van een 2 jarige die goed door moeders is ingesmeerd door garnier zonnebrand aangekocht bij bovenstaande bedrijven. Maar die jongen is dus goed verbrand met blaren erbij.

    Hoe kan dit?

    Action bijvoorbeeld koopt deze producten op vanuit andere winkels etc.
    Maar wat ze vorig jaar niet verkochten verkopen ze dit jaar weer...
    De factor kan achteruitgaan.
     
  2. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief

    Hierbij haar bericht



    OPGELET!!

    Garnier zonnebrandproducten voor kinderen aangekocht bij Action.
    Ondanks gebruik van deze producten is mijn zoontje van 2 jaar toch ernstig verbrand. ( Blaren!!! )

    Ik heb contact opgenomen met Garnier, en van hen het volgende te horen gekregen.
    Action ( en ook zeeman ) komen niet voor in het klantenbestand van Garnier.

    Garnier haalt elk jaar na de zomer uit alle winkels van hun klantenbestand ALLE zonneproducten terug voor kwaliteitscontrole. Mocht de kwaliteit verminderd zijn wordt het product direct vernietigd.
    Doordat Action dus niet in het klantenbestand van Garnier voorkomt worden deze zonneproducten NOOIT retour gestuurd voor een kwaliteitscontrole. Waardoor de producten jaren over datum kunnen zijn.
    ( Op mijn verpakking stond ook GEEN houdbaarheidsdatum )

    Mijn product wordt nu naar Garnier gestuurd voor de nodige onderzoeken.
    Er werd mij dan ook geadviseerd om zonneproducten NIET bij action of zeeman te kopen. Maar liever bij Drogisterijen of Supermarkten.

    Ik wist dit alles niet voordat ik dit product ben gaan gebruiken en heb mijn zoontje hiermee ingesmeerd. En hij heeft daarmee lekker buiten gespeeld. Regelmatig opnieuw ingesmeerd!
    Oordelen over of ik nou te weinig, niet, of te laat gesmeerd zou hebben zijn niet relevant. Ik ben een moeder, hou zielsveel van mijn kinderen en wil niet dat hen iets overkomt. Ik wil het beste voor ze. En heb gedaan wat elke moeder zou doen om te zorgen dat mijn kind voldoende beschermd was tegen de zon.

    Wat wil ik nu bereiken... Ik wil dat alle papa's, mama's, ooms en tantes, opa's en oma's, kinderdagverblijven, noem maar op... iedereen die met kinderen te maken heeft goed oplet met het gebruik van zonnebrand producten!!!
    Ik heb gekozen voor een goedkope fles van de action en de foto's laten het resultaat zien.

    Mensen pas alsjeblieft goed op als je je kinderen insmeert met producten die afkomstig zijn van een action, zeeman of markt!!

    Geef liever een paar euro meer uit in een drogisterij, dan weet je zeker dat je kwaliteit hebt!

    ( Mijn zoontje maakt het overigens nu weer goed. Hij heeft 2 nachten wakker gelegen van de pijn. Wij zijn er 2 dagen en nachen mee bezig geweest om constant zijn huidje te koelen, verzorgen en beschermen. Nu is hij ontzettend aan het vervellen. Maar de pijn is gelukkig voor 90% gezakt! Wij hebben hem toen we erachter kwamen dat hij toch aan het verbranden was ondanks het gebruik van de zonnespray een t-shirt aangetrokken. Toen dit shirt 's met douchen en naar bed gaan uitging was hij vuurrood en vol blaren! )

    Ik hoop met dit bericht dat mensen nog beter op zullen letten, en hun kinderen met een gecontroleerd product insmeren!!

    (De foto's met de vellen zijn van gisteren, de foto van zijn oor is een van de blaren die hij had!)
     
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ja echt erg! :(
     
  4. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Pffff... ik ga niet meer klagen dat ik laatst bijna 25 euro voor de zonnebrandcrème (parfumvrij e.d.) voor onze zoon heb betaald. Haal het altijd bij de drogist om de hoek. Nooit in me opgekomen om het bij de action of zeeman te halen.

    Arm kind.
     
  5. Spruitemoeder

    Spruitemoeder Bekend lid

    10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor het delen!
    Ik had ook geen idee en zou het daar ook gewoon gekocht hebben...
     
  6. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Jeetje, wat erg! :(

    Hier al een aantal jaar alleen maar zonnebrandproducten bij Zeeman en Action vandaan, maar dit nog nooit gehad terwijl mijn man en kinderen toch vrij vlot verbranden. Zelf gebruiken we ze dus ook naar volle tevredenheid.

    Wat moet je je verschrikkelijk voelen als je kind zoveel pijn heeft :(
     
  7. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    De foto's staan er niet meer. Maar blaren, vellen?....

    Dan moet het toch eerst wel flink rood geweest zijn wilt het zover komen? Ik denk dat ze dan toch wel een behoorlijke tijd eerder had moeten ingrijpen?

    Dat deze producten bij de zeeman en action terecht komen is helemaal niet zo gek. Denkt men nu werkelijk dat alle drogisten het terug gingen sturen naar garnier zonder eraan te verdienen? Die verkopen het gewoon door hoor.

    Waar dacht je dat bijvoorbeeld mensen op de markt hun producten halen? Gewoon bij de achterdeur van de etos hoor... Bij wijze van....
     
  8. Maranne

    Maranne Actief lid

    23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Ik vind sowieso al dat veel producten bij de Action/Zeeman van mindere kwaliteit zijn.
    Zo vind ik dat veel doucheproducten een stuk wateriger zijn dan van de supermarkt/drogist, ook al is het hetzelfde merk en lijn.

    Daarentegen zou je echter wel verwachten dat een product veilig is als je het koopt, ook bij een winkel zoals Action! Het zou op zijn minst moeten doen wat er op de verpakking staat.
     
  9. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Die ervaring heb ik niet hoor. Wel met namaakproducten.

    Heel soms zijn het ook weleens buitenlandse producten, dan lijkt de verpakking op de onze, maar is het dan net mn iet. De inhoud kan dan ook weleens een ander product zijn dan wat er hier op de markt is.
     
  10. Harrinda

    Harrinda Niet meer actief

    Ik schrok al heb net garnier gekocht voor 23 euro, maar begrijp dat het bij die winkels zo goedkoop is doordat ze als het ware over de datum verkopen. Dank je... vorige jaren daar gekocht, zal het idd nooit meer doen... Ik gebruik zo wie zo een open verpakkong nooit het volgende jaar weer omdat de werking dan een stuk minder is...
     
  11. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief

    Foto's niet geplaatst, het is niet mijn kind, dus kan en wil ze niet plaatsen.

    Maar blaren op lijf en oren...
     
  12. Maantje93

    Maantje93 Niet meer actief

    Ik heb de foto gezien maar je ziet toch als je kind van 2 rood word. Dit kindje was zoooo verbrand dat je dat als ouder moet zien daar naast heb je toch special en factor 50 voor kids? Je verbrand niet in 5 minuten als jullie snappen wat ik bedoel.

    Er zit ook een stuk eigen verantwoordelijkheid!
     
  13. Allesofniets

    Allesofniets Niet meer actief


    +1.
    Ik vind het meer ouders schuld als van de action.
     
  14. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief

    Het gaat niet zozeer om wie schuld heeft blablablabla...

    Maar gewoon waarschuwing dat de zonnebrand producten via deze winkels vaak al langer dan een jaar in de schappen ligt en steeds weer opgeslagen word en verkocht wordt
     
  15. bolliewollie

    bolliewollie Actief lid

    21 mei 2008
    351
    0
    16
    Werk in de gehandicaptenzorg met clienten met een
    Steenwijk (ov)
    Ik neem aan dat als het echt zo gevaarlijk was geweest, hadden ze het niet mogen verkopen en was garnier hier echt wel tegenin gegaan. Immers hun merknaam wordt geschaad. Ik vind het wel erg makkelijk dat het nu aan het product zou liggen.
    Persoonlijk vind ik dat je hele jonge kinderen veel meer moet beschermen met bijvoorbeeld een shirt aan laten houden en zoveel mogelijk in de schaduw. Het huidje is nog zo dun en kwetsbaar.
     
  16. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Hier staan de foto's; Action zonnebrand gevaarlijk! - Fenom1aal.nl

    Action heeft ook al een reactie gegeven; Action Garnier zonnebrandcréme - Fenom1aal.nl
     
  17. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Heeft u vragen over Garnier zonnebrandcreme? - Action Nederland B.V.

    En dit bericht stond op de hoax - wijzer (Facebook)

    'Momenteel circuleert er op Facebook een bericht omtrent de Garnier zonnebrandcreme te koop bij Action. De foto's van het kind zijn helaas echt, maar het virale bericht impliceert beschuldigingen die niet bewezen zijn. In een persbericht heeft Action laten weten dit te onderzoeken, en het bericht in onderstaande link zal worden aangepast als er meer informatie beschikbaar is.

    Het is lang niet zeker dat het Garnier product de schuldige is van het incident. Aangezien het kind ernstig verbrand is door de zon, lijkt het erg onwaarschijnlijk dat de ouders hier niet eerder iets van gemerkt hebben, als ze het kind zo regelmatig zouden hebben ingesmeerd. De verantwoordelijkheid ligt hier dus in eerste instantie bij de ouders en niet bij de werkzaamheid van een product. Ook wordt er geen vermelding gemaakt van de beschermingsfactor, dus is het mogelijk dat die te laag was. Andere belangrijke factoren zijn het huidttype van het kind, of eventuele zonneallergieën die onaangekondigd kunnen ontwikkelen.

    Of er vooralsnog een probleem was met de zonnebrandcreme die gebruikt werd, zal verder onderzoek moeten uitwijzen. Op dit moment zijn er nochtans geen andere incidenten bekend en lijkt het te gaan om een eenmalig voorval, wat de kans kleiner maakt dat een ganse reeks producten de boosdoener zijn. Het verspreiden van zulke ongefundeerde paniek en kwade berichten over Action is sowieso zinloos en contraproductief. Om die reden raden we dan ook aan om het circulerende bericht niet te delen.'
     
  18. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Wat een naar bericht! Vooral heel zielig voor dat jongetje.

    Diverse media zijn op het bericht gesprongen en ook de Action heeft aangegeven onderzoek te doen naar het product (zie hier: Heeft u vragen over Garnier zonnebrandcreme? - Action Nederland B.V.).

    Als je zelf ooit zoiets meemaakt met een zonnebrand middel (of ander verzorgingsproduct) meld het dan vooral bij de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) via https://formdesk.minlnv.nl/kcdv/Warenklachten_vragen_formulier_v9 en gooi het product niet meteen weg. De NVWA kan dan aan de hand van de klacht eventueel onderzoek doen.
    Dat zou ook ons advies geweest zijn aan de moeder die dit nu heeft meegemaakt met haar kind.

    Verder is het natuurlijk belangrijk om vooral te blijven smeren (elke 2 uur) met een hoge factor en je kind niet in de volle zon te laten spelen tussen 12:00 en 15:00 uur.

    groeten,
    Digna
    VeiligheidNL
     
  19. Piepie

    Piepie Fanatiek lid

    17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    OOh blij dat ik dit lees zeg, ik had garnier factor 50 spray gekocht bij de action. Bij de etos heb ik laatst een kleine tube van garnier baby en kids gekocht wat best wel prijzig was. Liever maar prijzig en goed, dan goedkoop. Ga straks kijken of de etos ook de factor 50 spray verkoopt:)
     
  20. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb de foto's nu gezien.

    Dit is echt niet door de zonnebrandcrème hoor.

    Als de ouders de waarheid spreken is hier sprake van een allergie.

    Maar ik blijf erbij, zelf op je kind letten! Dit is niet iets wat er plots opeens uit het niets is hoor.
     

Deel Deze Pagina