Zonnebrand bij action, zeeman

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door proudmommy2013, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ohja.. En die houdbaarheidsdatum gaat pas in NA opening he... Als er een dekseltje op staat met 12 of 24 dan wilt dat zeggen dat je het gerust 10 jaar in de kast kan laten liggen. Wilt alleen zeggen dat zodra je het open maakt, het dan nog die periode goed is. (Lucht die erbij komt)
     
  2. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Goed om te weten dat de action geen officiële klant is van garnier en dat de kans dus bestaat dat het over de datum is of dat er iets anders mee aan de hand *kan* zijn.

    Wel vind ik de moeder in kwestie niet gehandeld heeft als bezorgde moeder want dit komt niet van 1 uurtje in de zon.... ;)

    Zowieso als kinderen langdurig buiten zijn moeten ze een t'shirtje aan doen of ieder half uur smeren zodat je op tijd merkt wanneer iemand aan het verbranden is.

    Zowieso snap ik niet dat een kind met zon lichte huidskleur met open lichaam in de zon mag van zijn ouders.... maar dat is misschien meer iets persoonlijks.

    Daarnaast vind ik dat je zeker op produten uit de winkel moet vertrouwen maar je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen kroost. Dus... regelmatig controleren ookal heb zijn ze ingesmeerd...
    Ik krijg een beetje het idee van oeps ik mn kind net even wat te lang in de zon laten spelen dus ik zoek de schuld even bij iemand anders, wellicht krijg ik met veel media aandacht wel een schadeclaim en is vooral het moedergevoel gerust gesteld van het was niet mijn schuld.
     
  3. MissSporty76

    MissSporty76 Bekend lid

    10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    +1 Ukkie1985.
     
  4. mamsam

    mamsam Bekend lid

    25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind factor 30 veel te laag voor een kind... vroeger toen ik klein was bestond er in nederland niet hoger dan factor 20... en hoe goed ik ook smeerde... heb er echt wel eens zo uitgezien als het jochie van de foto's. ik zat zelfs met blouses met lange mouwen op het strand... als kind wil je toch met je vriendinnetjes mee... nu smeer ik me alleen nog in met factor 85 uit usa... moraal van het verhaal.... het ligt in mijn ogen niet aan het product maar aan de keuze van de factor.
     
  5. Withinshin

    Withinshin Bekend lid

    1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed insmeren is natuurlijk erg belangrijk, net als het niet teveel in de volle zon zijn tussen de tijdstippen dat deze op het hoogste punt is.

    Maar...... Tussen factor 30 en factor 50 zit maar 1,3% verschil qua uv absorptie.
     
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ken deze moeder niet en weet dus niet hoe vaak en met welke factor zij precies gesmeerd heeft. Maar: ik weet wel dat iemand ondanks zorgvuldig smeren toch 2e graads brandwonden (blaren) kan oplopen door de zon. Ik heb dat zelf een keer meegemaakt met een klasgenoot die zich echt meerdere keren zorgvuldig had ingesmeerd maar toch vreselijk verbrandde.
     
  7. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief

    Bij da is me ook aangeraden gewoon 30 te pakken en regelmatig te smeren, net zo goed als 50
     
  8. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb de factor 50 daar gekocht niks mis mee! Je koopt misschien toch ook eens zonnebrandcrème als je op vakantie bent? Ik heb zo vaak buitenlandse zonnebrandcrème gekocht. En ik weet niet beter of de houdbaarheid gaat inderdaad in als het geopend wordt. Teken van potje open met het aantal maanden.........
     
  9. Poohbear82

    Poohbear82 Fanatiek lid

    12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
  10. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dat is gewoon een 'kijk wij doen niks verkeerd berichtje'.

    Het was al bekend dat het wel waar was. Maar wel staat er hele grote vraagtekens bij het verhaal van de moeder. Je raakt niet zomaar verbrand volgens mij.
     
  11. minimuis

    minimuis Fanatiek lid

    17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik heb altijd de zonnebrand van de action nu ook weer gekocht ik gooi het altijd weg na de zomer in de eerste instantie had ik ook zoiets van oeps maar later dan denk je ik doe mijn zoontje een shirtje aan en smeer hem in laat hem ook niet in de volle zon spelen en als hij begin te verbranden haal ik hem binnen. Dit is ook niet van een half uur zon zo verbranden daar heb je wel even voor nodig weet ik uit ervaring ben vroeger als kind zo erg verbrand dat de blaren erop stonden mijn oma was me vergeten een shirt aan te trekken
     
  12. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Ik lees ook al aardig wat berichtjes dat de verantwoordelijkheid bij de moeder ligt en dat ze het toch moet zien dat haar zoontje steeds roder wordt. Wat ik me afvraag: wanneer merk je het?
    Ik merk het vaak bij mezelf als het al avond is en ik onder de douche ga. Dan pas voel en zie ik dat ik nét iets te lang in de zon ben geweest (ook al smeer ik altijd in)....
     
  13. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja, dan ben je een beetje verbrand.

    Maar blaren? Dan ben je al een paar stadiums verder hoor.

    Zonnebrand (zonverbranding) | huidinfo.nl | folder van de dermatoloog
     
  14. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    tis hier net opt nieuws
    garnier zou de zonnecreme opgehaald hebben , is een onderzoek bezig en test aankoop wil een houdbaarheidsdatum op de verpakkingen

    ik weet niet wat ik er van moet denken maar zo verbranden lijkt me niet van paar uuirtjes zon met zonnecreme .....
     
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toch kan dat echt wel hoor. Ik heb het een keer zoen gebeuren bij een klasgenootje op schoolreis. Ze had geen zonnebrandcrème bij zich en heeft meerdere keren gesmeerd met die van mij. Toch dusdanig verbramd dat ze blaren in haar gezicht had.
     
  16. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mijn broertje heeft het ook al eens gehad.
    Ik meen te hebben geleden dat deze moeder zei dag het kind binnen een paar minuten al verbrand was.
    Daarbij hoor je je kind in de middag uren niet in de volle zon te laten spelen.
    Ingesmeerd of niet,logisch dat je dan zo verbrand.
    Ook heb ik gelezen in een ander topic dat de moeder wel vaker een echt aandachtsvrager is en haar aandacht zo trekt op fb.
    Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen;)
     
  17. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Maar kopen jullie dan nooit eens zonnebrandcrème op vakantie? Ik neem altijd 1 fles mee en de rest koop ik daar. Nog nooit problemen gehad!
     
  18. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief


    Nee ik koop niks in buitenland van zulk spul

    Puur met de zelfde reden als waarom ook niet bij action etc...

    Ik heb zelfs 2 weken terug in het campingwinkeltje een Nederlandse chicken tonight daar aan de receptie gegeven wat 3 maanden over datum was.

    Ik check in buitenland echt goed data van de producten die ik koop.
     
  19. misa

    misa Niet meer actief

    Naast dat bericht gaan er ook al berichten in de ronde dat deze vrouw andere bedoelingen heeft gehad tegenover action. Vind het nogal een dubbel bericht eerlijk gezegd.
     

Deel Deze Pagina