Zonnebrand bij action, zeeman

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door proudmommy2013, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wat dan?
     
  2. misa

    misa Niet meer actief

    Volgens mij iets als de boel op stang jagen op facebook.
     
  3. NikkyR

    NikkyR Lid

    2 nov 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Oren kunnen sowieso snel verbranden (en worden snel vergeten in te smeren), mijn broertje had vroeger erg vaak verbrande oren met blaren.

    Verder schijnt het ook een hoax te zijn dat zonnebrand na een jaar heel erg terug gaat in kwaliteit. Consumentenbond heeft hier onderzoek naar gedaan: Zonnebrand van vorig jaar? | Miss Perfect magazine Het ging daarbij dus om zonnebrand die al gebruikt was en het volgende jaar weer van de plank gepakt werd.

    Vermoedelijk heeft dat kindje ook een hele lichte huid oid. Dan kun je smeren wat je wilt, maar verbrand je sowieso wel. Heel herkenbaar voor mij :) Mijn zoon is gelukkig gezegend met een huid die nooit verbrand.
     
  5. Lorelei

    Lorelei Nieuw lid

    30 apr 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, dat is echt schandalig zeg! Zonnebrand is zo gevaarlijk voor kleine kinderen! Ik haal wel vaker cosmetica bij de action, maar zal er in ieder geval geen zonnebrandcrème gaan kopen!

    Ik kwam op dit forumonderwerp terecht omdat ik op zoek was naar een goede zonnebrandcrème voor mijn zoontje van anderhalf. Hierbij kwam ik ook het volgende artikel tegen dat ik erg behulpzaam vond en jullie misschien ook: De beste zonnebrandcrèmes voor baby's.

    Bedankt voor de waarschuwing!!!
     
  6. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Lorelei, er was eigenlijk al min of meer bekend gemaakt dat dit niet waar was (zie ook bovenstaande berichten). Het schijnt dat de moeder dit verzonnen heeft. Dus geen zorgen! :) Ik snap dat mensen het vertrouwen kwijt zijn in zonnebrand van Action hierdoor. Maar ik heb er nooit problemen mee gehad (en vriend heeft een zeer gevoelige huid, die verbrand al wanneer bij naar de zon kijkt, bij wijze van spreken).
     
  7. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik snap werkelijk niet dat mensen dit serieus nemen...
     
  8. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    De klachten zijn in elk geval wel serieus genomen door de Nederlandse Voedsel- & Waren Autoriteit:

    De NVWA heeft het anti-zonnebrandmiddel in kwestie (Garnier Ambre Solaire Resisto Bambini SPF30) onderzocht op het laboratorium. Daarbij is een product van dezelfde batch gebruikt. De resultaten laten geen afwijkingen zien.

    Deze resultaten, gecombineerd met de gegevens die zijn aangeleverd door de fabrikant, tonen aan dat het product een voldoende hoge zonnebeschermingsfactor heeft. Het algemeen advies is om vaak en voldoende te smeren en de gebruiksaanwijzing van anti-zonnebrandmiddelen goed te lezen en adviezen op te volgen.

    Voor iedereen die de tips voor veilig zonnen graag nog eens wil lezen: kijk op de Zon Verstandig pagina's van de Nederlandse Cosmetica Vereniging en van KWF Kankerbestrijding.

    Groet,
    Angela
    VeiligheidNL
     

Deel Deze Pagina