zonnebril

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Wie heef er een zonnebril voor jullie baby/ dreumes?
    Laten ze die op?
    En moeten ze die echt hebben of is het gewoon weer een mode verschijnsel?

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind dat ze hem echt moet hebben voor de zon. En zij ook trouwens, wordt helemaal woest als hij in haar oogjes schijnt. Voor op de fiets heb ik een baby banz met zo'n band erachter. (nog van vorig jaar) Voor buitenspelen en wandelen heb ik een hema bril. De meest geweldige motiefjes en 3,95.:D Met een uv filter.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.417
    3.296
    113
    Mijn dochtertje heeft een zonnebril, eigenlijk meer voor de fun..en eigenlijk vind ze hem zelf ook wel heel erg leuk en houd hem gerust een paar uur op.

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
  5. moeke31

moeke31 Niet meer actief

ik heb wel gelezen dat als je een zonnebril op doet dat het wel een echte goede moet zijn, anders is het slechter dan zonder.
    Weet niet of dat klopt, maar misschien weten ze dat bij het cb.

Ik heb ook zo'n goedkope van de h&m en die houdt mijn kleine goed op.

6. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    voor luca had ik een baby benz die hij op liet zitten ( redelijk dan ) maar gebruikte hem eigenlijk alleen toen we op wintersport gingen anders had ik een petje op met klep die de zon ook redelijk uit zijn ogen hield....

7. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    ik heb voor Jasmijn ook een baby banz, in het begon moest ze even wennen( huilen, eraf trekken was ze te klein voor)
    maar nu laat ze em wel op. ze vind de zon in de oogjes ook helemaal niks

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hier was de Baby Banz een ramp ze had hem gekregen voor haar eerste verjaardag, heel leuk en heel lief maar Jamila vond het 3 x niets.
    Ze hielt hem geen seconde op, nu is ze bijna twee en vind ze het geweldig om een normaal zonnebrilletje op te hebben, zo een van de hema dus.

Ik zit er wel over te denken om een goed verantwoord zonnebrilletje voor haar te kopen maar moet nog even bij de opticien informeren waar ik die kan krijgen zonder sterkte.

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik las vandaag in een boekje dat het toch ook goed schijnt te zijn voor de ogen en zeker om goed te zien en luie ogen ofzo.
    Ik ga het CB maar eens raadplegen. En opzoek in de Hema blijkbaar. Hahaa

10. tulip

tulip Niet meer actief

die van de hema zijn echt geweldig, rode met hartjes, witte met bolletjes en bloemetjes en nog veel meer.

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg

Waar het om gaat bij een zonnebril is dat er een uv-filter in zit. Als het alleen donker gekleurd plastic is is het inderdaad slechter dan zonder zonnebril omdat de pupillen zich verwijden en daardoor meer schadelijke straling binnenkomt. Overigens hoeft een goede zonnebril niet duur te zijn.

Er is een aantal jaar geleden een test geweest waar goedkopere merken (mét uv-filter) als even goed of zelfs beter uit de test kwamen.

Hier verder geen tips, ik zou graag een zonnebril voor Kyra willen maar ze zou ze alleen ophouden als ik ze vastlijm én vasttape.

Deel Deze Pagina