Ik heb ook geen last van zwangerschapsmasker en zou dolgraag onder zonnebank willen; het probleem is echter dat ik niet meer onder zo'n "dubbele" kan, omdat dat te hard ligt en lang staan houd ik ook niet meer vol. Daarom ook maar zelfbruiner van dove gekocht voor mijn gezicht; smeert lekker uit en weinig kans op vlekken!
daarom iedereen moet t voor zichzelf weten. maar wat ik aan wil geven (zeggen de mensen van de zonnebanken centras ook zelf) he tis nog niet bewezen of het schadelijk is voor het zenuwstelsel. De meeste zonnebank centras laten ook geen 'kinderen' toe tm 16 jaar. Wordt nu over t algemeen ook nog verhoogd tm 18 jaar. Maar ja, tuurlijk. Je bent zwanger en dan moet je idd dingen laten. Maar je wil toch het beste voor je kind? ik bedoel, het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Maar wat ik al aangeef, het is nog niet bewezen dat het ONSCHADELIJK is. Want ja, je mag er wel onder, maar niet zo lang zegt de een. De ander zegt dat t makkelijk kan. Vroeger werd bv gezegd dat vit A heel erg goed was en dat je er genoeg van moest eten.. en nu wordt het ook afgeraden.. Net zoals met de rauwe kaas.. En dat mensne zeggen dat als je in de tropen bent gebroen je ook kindern op de wereld zet. Tuurlijk, er wordt ook niet gezegd dat het kindje het niet overleeft in de buik. Maar op langere termijn kan de warmte en straling schade opleveren. Mar mesne in de tropen liggen echt neit met en blote bui of handdoek pal onder de zonnestralen. Maar goed, ieder zijn eigen. als je je lekker kan ontspannen onder de zonnebank, niet wetend dat t evt schade op kan leveren, dan meot je het vooral doen... Ik heb ook een zonnebank hier staan, is ook al een tijd niet gebruikt en voel me ook witjes... maar leiver witjes en iets somberder de winter in.Dan dat ik er over en paar jaar achter kom dat mijn kindje iets aan zijn groeiontwikkeling en/of zenwustelsel heeft.. dan wacht ik leiver tot na de bevalling..
je kunt ook even een handdoek over je buik leggen hoor.. dan is er niets aan de hand.. en dan kan de rest van je lichaam zich lekker ontspannen onder de warmte.. is niet goed om je zo druk te maken om zulke dingen.. idd vroeger wisten ze vee dingen nog niet en zijn er ook veel ongeboren kindjes gestorven doordat de moeder dingen at wat niet goed was voor de beeb.. maar een zonnehemel? daar zitten stralen in die je ook van de gewone zon opvangt.. dus mag je ook niet meer buiten komen? zal toch te gek zijn! laat je niet teveel aanpraten meid! maar als jij je er beter bij voelt om het niet te doen is dat jou goed recht! groetjes Ghita
Het advies wat ik gekregen heb is dat je zulke dingen niet te lang moet doen. Dat je vruchtwater constant dezelfde temperatuur aanhoudt is niet helemaal waar: Je kan wel degelijk kunstmatige koorts opwekken door jouw lichaamstemperatuur langere tijd te verhogen! Hierdoor verhoogt de temperatuur van je vruchtwater ook, en krijgt je kindje ook te maken met een kunstmatige verhoging. Dit gebeurt al wanneer je te lang in een veel te heet bad gaat zitten. Het advies wat ik kreeg is dat je de warme dingen niet te lang moet doen, en wanneer je het zelf te warm krijgt gewoon stoppen. Dus vijf minuutjes sauna en daarna langzaam afkoelen (ijskoude dompelbadjes worden tijdens zwangerschap ook afgeraden wegens de grote temperatuurschommelingen) kan geen kwaad, maar koste wat het kost 20 minuten blijven zitten omdat je jezelf verplicht te blijven volhouden terwijl je voor je gevoel bijna opstijgt van de hitte kan dus wel kwaad. Dat geld ook voor de zonnebank. Merk je dat je lichaam goed reageert op warmte: prima. Merk je dat het je snel te warm wordt, is het niet goed. Overigens lees ik dat sommigen een handdoek op hun buik leggen voor de hitte, maar dit wordt gedaan tegen het felle licht. Het licht van de zonnehemel is te licht voor de kleine en daarom adviseren ze om altijd je buik te bedekken.
jah dat klopt dus je kan zelf aanvoelen wanneer iets niet meer prettig voelt en dan ermee stoppen.. dat zei mn verloskundige.. maar dat betekent niet dat je helemaal niets meer mag.. je vruchtwater kan zich namelijk zelf goed op temperatuur houden als je idd zelf niet te lang onder hete lampen zit of een heet bad.. dat klopt idd..