Zonnepanelen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Cindy1977, 25 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Goedenavond,

    We hebben een aantal maanden geleden zonnepanelen gekocht. Je kunt de belasting daarvan terug vragen als je zelfstandige word. Op geen enkele andere manier heb je anders recht op die teruggave.

    Nu zit ik volledig thuis tot mijn verlof, ik kan niet meer werken. Helemaal accoord volgens jullie, bedrijfsarts en leidinggevende. Alleen nu draaien jullie mijn huidige inkomen terug naar 100 euro in de maand, want jullie kunnen niet inschatten wat ik ga verdienen met mijn eigen zaak.

    Dat zelfstandige gedoe is uitsluitend in het leven geroepen voor de zonnepanelen en niets anders. De belastingdienst heft dat zelfs op als de aanvraag gedaan is.

    Hoe nu verder? Want ik kan geen 1400 euro missen ineens?

    Alvast bedankt!
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemorgen Cindy1977,

    Excuses voor het late antwoord op jouw vraag. Door een technische storing kan ik hem nu pas beantwoorden.

    Je geeft aan dat jij zelfstandige bent geworden, omdat je dan teruggave van de belasting kunt krijgen van de door jullie gekochte zonnepanelen.

    De volgende situatie geldt voor jou: je bent ziek ten gevolge van jouw zwangerschap en krijgt een uitbetaling van 100 euro per maand. Dit omdat wij hebben aangegeven dat we niet kunnen inschatten wat je als zelfstandige gaat verdienen. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou geen wenselijke situatie is. Ik raad je daarom aan te bellen met onze klantenservice op telefoonnummer 088 8989294. Je kunt dan aangeven bij mijn collega dat je gebeld wilt worden door de behandelaar van jouw uitkering zodat je dit kunt bespreken en kunt kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik ga ervan uit dat jullie samen tot een oplossing komen.

    Ik wens je een goede zwangerschap verder.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Dankjewel voor je reactie, inmiddels gebeld met jullie en die mevrouw aan de telf heeft tot 3 keer toe gezworen dat het een standaard brief was die ik kreeg en dat hij niets te maken had met het zelfstandig worden. Dus we waren er voor niets vanuit gegaan dat dat daar om zou gaan. Er gaat niets teruggedraaid worden in salaris heeft ze gezegd. Nou ik ben dus erg benieuwd wat ik ga krijgen de aankomende maanden :)
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Graag gedaan. Fijn dat mijn collega je gerust heeft kunnen stellen. Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoe veel je gaat krijgen.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
     

Deel Deze Pagina