Zoon 3 ( bijna 4) wil geen spijkerbroek meer aan...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jeda80, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Zoals als de topic al aangeeft, wil mijn zoon van bijna 4 geen spijkerbroek meer aan. Is een gevecht om hem erin te krijgen, nu is hij vrij groot voor zijn leeftijd ( maat 110/116) dus het bijna geen doen meer om in de ochtend deze strijd aan te gaan. Daarnaast gaat hij volledige over de rooie dat het strak zit of trekt de broek gewoon weer uit.
    Hij is hooggevoelig,dus dit past weer perfect in dat plaatje maar goed..

    Ben benieuwd of jullie dit ook hebben mee gemaakt om mee maken en wat jullie hiermee doen.
    Hou echt van mooie en leuke kleertjes geef hier ook best wel wat aan uit, maar niet voor de opvang en vind het vreselijk hoe hij er de laatste tijd bijloopt. Heb echt wel geprobeerd wat leuke broekjes te halen maar einde van de dag lubbert het aan alle kanten. Hoor graag ervaringen en/of tips
     
  2. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn zoontje wil ook geen 'harde' broeken meer aan. Al een tijdje niet. De jogging broekjes van z8 en b.nosy zitten wel netjes maar vind ik ook wel prijzig. Maar ook bij primark en h&m slaag ik soms wel voor z8 skinny joggings. En ja die lubberen dan aan het einde van de dag maar dan heeft hij tenminste een broek aan en hebben we geen strijd gehad, dat is mij meer waard. Heb geen zin in elke ochtend strijd en dat hij hem dan na een uur weer uittrekt omdat hij het niet fijn vindt zitten. Hij moet er lekker in kunnen rennen en spelen, hij moet zich er fijn in voelen. Het leven is geen catwalk denk ik dan maar...(Oké, soms ga ik de strijd wel aan hoor, als we een feestje hebben oid maar zo in het dagelijks leven denk ik ach het belangrijkst is dat hij zich fijn voelt en dat hij er goed in kan bewegen)
     
    Syane vindt dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Ik heb twee dochters die jaren spijkerbroeken weigerden. Oudste van 14 heeft ze nu eindelijk wel aan, jongste van 12 nog steeds niet. Het voordeel van meiden is dat er jeggings/treggings bestaan naast joggings.
    Ik vind het wat kleding betreft lastig, ze iets aantrekken wat ze niet willen omdat het niet prettig zit is echt niet te winnen (en vond en vind ik ook niet eerlijk, zij dragen het, niet ik).
    Samen op zoek naar kleding die ze wel lekker vinden zitten.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Jeda80 vindt dit leuk.
  5. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Jeda80, Fennec en owly vinden dit leuk.
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf jaren (vanaf kleuter) geen spijkerbroeken willen dragen. Ze zaten hard/schuurden en gewoon niet lekker. Zodra ik zelf meer inspraak in mijn kleding kreeg kwamen er wel weer spijkerbroeken, maar alleen die ik lekker vind zitten. (Zachtere stof, stretch, wat hoger om de heupen).
    Volgens mij heb je voor kinderen hele leuke simpele broeken van stof (zonder dat het meteen een joggingbroek wordt). Wellicht kun je voor een hele zachte spijkerbroek kijken? En hem laten passen/voelen? Wellicht zijn die op de meisjesafdeling wat zachter van stof.
     
    Jeda80 vindt dit leuk.
  7. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ja de onderste heb ik al, spijker stond niet echt leuk bij hem. Maar deze mag hij van mij niet naar de opvang aan.
     
    Schuurpapier vindt dit leuk.
  8. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
     
  9. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Nee dat snap ik wel :p
     
    Jeda80 vindt dit leuk.
  10. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje weigert het ook. Ik heb bij de zara nu stretch keperbroeken gekocht en die accepteert hij wel, het is wel skinny model (zoon heeft dunne benen).

    Ik zou de strijd niet steeds aangaan en gewoon (samen) zoeken naar betaalbare broeken die wel goed zitten.
     
    Jeda80 vindt dit leuk.
  11. louan

    louan Niet meer actief

    Yup! Idem hier. En ben ook echt een kindermode liefhebber. Tor zn 3de denk ik kon ik alles bij hem aantrekken. Daarna drama!!! Heb toen van die fancy joggings van oa Zara gekocjt zodat hij er toch nog leuk uitzag.

    Nu met bijna 6 krijg ik hem in een soft jeans met band van H&M. En heb de afspraak met hem een jeans minima 3x per week aan te moeten wel die met band. Met tshirt erover heen lijkt het gewoon op een jeans. Hij ziet er meteen leuker uit:oops:. Maar het liefst wil hij alleen maar joggings aan.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Jeda80 en wishfulthinking vinden dit leuk.
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Loslaten. Ik heb zelf als klein kind ook zo'n periode gehad . Na een jaar ofzo was het weer goed
     
    Jeda80 en Zoe123 vinden dit leuk.
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.435
    8.282
    113
    Hier gingen/gaan de wat nettere ‘joggingbroeken’ (sweatpants dus ;)) gewoon overal naar toe aan. Jammer dan wat de ‘buitenwereld’ er van vindt. Ze hebben hier ook jogjeans, die zijn ook heerlijk zacht. Gaat vanzelf weer voorbij; hier dragen ze inmiddels ook gewone broeken.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Die van mij is bijna vier en draagt ook liever joggingbroeken dan spijkerbroeken.

    Ik heb er een paar van Z8, B.nosy en Mortenz voor hem gekocht.
    Zeeman ook wezen kijken, maar die vond ik te lomp. Beetje een hobbezak idee :)
     
  15. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Ik koop meestal van die zachte jeansbroeken. Ook bij nettere broeken voel ik altijd of de binnenkant zacht of stugger is. Van die stuggere broeken lijkt me echt niet leuk om mee te spelen.

    Next direct heeft veel joggjeans maar esprit en name it ook. Denk dat veel merken dat wel hebben.
    Of joggingbroeken van Billy & Lilly. Het zijn joggingbroeken maar wel niet de gewone joggingbroeken.
     
  16. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    zat merken met mooie soepele broeken toch?
    belangrijker dat hij zich fijn voelt dan dat jij vindt dat hij er tip-top bij loopt.

    kijk anders eens op goedvantoen, 4funkyflavours of de jogjeans van WE
     
    Zoe123 en xxmoixx vinden dit leuk.
  17. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    Hema en hm hebben zachte spijkerbroeken
     
  18. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom mag hij buitenshuis geen broeken dragen die hij comfortabel vindt? Deze ziet er toch prima uit? Lijkt me dat zijn comfort toch belangrijker is dan jouw smaak?
     
    chrystel73 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  19. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Ach mijn zoon van 10 draagt ook liever een joggingbroek dan een spijkerbroek en eerlijk gezegd doe ik er niet meer moeilijk over en heeft hij gewoon mooie joggingbroeken die hij gewoon goed kan combineren en er niet bijloopt als een sloeber zeg maar.
    Ik zie het ook veel meer bij puberjongens met voetbalpakken en mooie joggingbroeken. Met een paar goede sneakers eronder vind ik het nog leuk staan ook.
    Maar ja als we ergens heen gaan dan moet hij dus wel een spijkerbroek aan en dat gaat gelukkig zonder gezeur.
     
    Jeda80 vindt dit leuk.
  20. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Herkenbaar.
    Na een hele lange zomer met vooral korte broeken in joggingsstof wilde mijn zoontje ook geen spijkerbroeken meer aan.
    Maar naar de peuterspeelzaal en nu hij net 4 is ook op school, moet hij dat van mij wel. Je hebt joggingbroeken en joggingbroeken, maar die hij heeft vind ik niet zo geschikt voor school.
    Maar hij heeft nu een paar van die jogjeans en mega stretch broekjes dus die zitten prima. En als hij thuis komt mag hij gerust zijn joggingbroek weer aantrekken.
     

Deel Deze Pagina