Zoon 7 jaar in de nacht nog niet zindelijk

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door me1989, 27 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.987
    662
    113
    Zoals de titel al aangeeft is onze zoon in de nachten altijd nat en vaak ook door zijn luier geen gelekt. De pamper luier broekjes maat 7 waren het beste voor hem, maar daar wordt hij toch echt te groot voor.

    We geven hem met het avondeten nog een klein beetje drinken en voordat hij gaat slapen moet hij plassen. Ook zetten we hem om een uur of 23.00 uur nog een keer op de wc..

    De laatste paar nachten heb ik zijn onderbroek onder zijn luier gedaan in de hoop dat hij wakker zou worden als hij nattigheid zou voelen.

    Helaas wordt onze zoon echt nergens wakker van. Ook heeft hij een lichamelijke beperking waardoor hij niet (direct) goed ter been is.

    Hebben jullie nog tips wat betreft het zindelijk worden?
     
  2. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    hier ook een zoon die nog niet zindelijk is (wordt 7 in dec) wanneer hij 7 is vraag ik een plaswekker aan bij de verzekering.. maar die wordt pas met 7 vergoed… maar hij wordt er ook niet wakker van en lekt regelmatig door. Heel vervelend! Maar over die plaswekker lees ik goede ervaringen dus proberen waard?
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.762
    113
    Wat naar voor jullie! Ze zeggen dat het van zelf komt maar kan me voorstellen dat het voor de kinderen nu ook vervelend is. In andere topics lees ik inderdaad hele goede verhalen over de plaswekker.

    Anders contact met de huisarts voor een verwijzing naar de plaspoli.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Dat kun je niet echt leren heb ik begrepen op de plaspoli waar we waren omdat hij met 5 ook nog niet altijd overdag zindelijk was. Ondertussen wel trouwens gelukkig.. Mijn 6 jarige plast ook nog in zijn luier in de nacht. Toen ik ontdekte dat hij uit gemakzucht savonds er in plaste heb ik een beloningssysteem gemaakt, voor elke droge luier mag hij 50 cent afstrepen op een blad. Dat werkt goed tegen het bewust plassen en in een week of 5 is hij nu 7 keer droog geweest. Al veel meer dan het was maar alsnog nog lang niet zindelijk.

    Hier is het enige wat werkt trouwens de maat 8 luierbroekjes van Kruidvat. Dry nites lekken altijd door, die van het Kruidvat zelden.
    Wij maken ons er verder niet druk om. Hij vindt het beloningssysteem geweldig (terwijl hij er dus meestal niks aan kan doen dat hij nat is) dus dat laten we maar hangen. En verder wachten we af.
     
    owly vindt dit leuk.
  5. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.987
    662
    113
    Ik wist niet dat Kruidvat maat 8 heeft, ga ik proberen..

    Ik weet niet of FBTO de plaswekker vergoed. Ben ook bang dat hij daar gewoon doorheen slaapt en als hij wel wakker wordt heeft hij onze steun nodig om zonder te vallen bij de wc te komen, dus dan is hij waarschijnlijk helaas ook al te laat.
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Even zorgverzekeraars vergelijken dan en indien nodig overstappen vóór 1 januari.
     
  7. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Hier ook met 7,5 jaar de plaswekker geprobeerd en binnen 10 dagen nachtzindelijk. Ook bij haar vriendinnetje hetzelfde succesverhaal.
     
  8. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    mijn dochter werd er ook niet altijd wakker van en ik moest het alarm zelf uitzetten. Ik heb wat slaapdronken en trillend dat ding uitgezet:D Daarna was ze bijna niet aanspreekbaar tijdens het verschonen. Maar onbewust heeft het toch geholpen.
     
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.452
    10.654
    113
    Hier werkte de plaswekker ook goed. Ze staan op marktplaats ook vaak trouwens.
    Vaak worden de broekjes maar kort gebruikt en je kunt ze goed wassen.
     
  10. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Hier werkte de plaswekker in het begin goed. Maar later werd hij toch weer nat. Nu als dat ding afgaat heb ik de grootst mogelijke moeite hem eruit te krijgen.

    Hier gaven ze aan dat hij overdag op school te weinig drinkt en thuis te veel en dat dit er s'nachts uit komt. Dus wij zijn nu bezig dat aan te pakken in de hoop dat hij eindelijk eens droog wordt.

    Hier een speciaal matras gehaald die niet nat wordt want mijn zoon is al.wat jaartjes ouder dus een luier is geen optie meer. Nu is zijn bed zo schoon zonder dat het matras zeiknat is.
     
  11. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onze jongste heeft ook lang in zijn bed geplast.
    Toen hij in groep 5 zat heb ik een plaswekker aangeschaft.
    Gewoon zelf gekocht, die dingen kosten niet echt de wereld hoor, dus het hoeft niet persé via de verzekering. Daarna kan het weer op Marktplaats.
    Die plaswekker werkte als een tierelier. Binnen 3 weken was hij 's nachts droog.
    Hij was zelf ook erg gemotiveerd, dat scheelt natuurlijk ook wel.
     
  12. Jazziepooh

    Jazziepooh Niet meer actief

    Ik raad echt de Dryly plaswekker aan. Mijn dochter van 9 met ass is net een paar weken zindelijk dankzij die plaswekker.
    We hadden eerst die van Rodger, maar ze was bang voor dat geluid, lopen bij de plaspoli en hebben allerlei medicatie gebruikt. Met de dryly plaswekker krijg je zelf ook een melding op je telefoon als je kind geplast heeft, dat vond ik ook wel erg handig.
     
    HappyRabbits en Athina vinden dit leuk.
  13. RAppel

    RAppel Fanatiek lid

    2 mei 2014
    1.155
    191
    63
    Welk matras heb je aangeschaft? Wij hebben ook kinderen die nog niet nachtzindelijk zijn en de matrassen zijn helemaal verpest ondertussen.
     
  14. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Ik heb een zorgmatras aangeschaft. Dat is een matras waar een soort plastic hoes omheen zit. Waardoor de urine alleen in de matrasovertrek trekt en niet in het matras.

    Over het algemeen wordt hij er wakker van dus kan ik makkelijk zijn bed verschonen even een doekje erover halen en klaar voor een nieuw overtrek.
     
  15. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    En wat voor een hoezen heb je er omheen?
    Hier zitten er ikea waterdichte hoezen om en deze zijn nog nooit door gelekt.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Mijn dochter plaste 's nachts tot 10 jaar nog in een luierbroekje. Toen toch eens een plaswekker geprobeerd (van Rodger met broekjes via MP) en toen was ze binnen 2 a 3 weken droog.
    Ze droeg de luierbroekjes van Drynights (waren geregeld in de aanbieding) de nachtbroekjes van het Kruitvat voldeden ook lang.
     
  17. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.516
    113
    Je hebt ook wegwerpmatjes, die plak je zo op het matras, onder het hoeslaken. Dan blijft je matras droog en de hoeslakens kun je wel wassen.

    Hier bij beide kinderen een succesverhaal met plaswekker, binnen 2 weken was het klaar.
     
  18. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Wij hebben ook bij een kind een plaswekker gebruikt. Gewoon zelf gekocht trouwens, tweedehands, zo duur was het niet. Het werkte wel. Dat je kind niet gelijk kan opstaan is misschien niet eens een probleem. Het gaat erom dat hij wakker wordt en kan stoppen met plassen tot hij op de wc zit. Want als de plaswekker afgaat is hij al aan het plassen. Het alarm gaat als de sensors in het broekje nat worden. En de bedoeling is dat je traint om uiteindelijk net vóórdat je plast wakker te worden.

    Bij onze zoon was het geen definitieve oplossing. Later is hij toch weer gaan bedplassen. Hij is nu 13 en zelfs vorige week was het nog weer een keer raak. Langzamerhand is het wel veel minder geworden, nu nog eens per maand of zo.
     
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Hier hetzelfde probleem met dochter van 8. Ze vindt het zo erg omdat haar jongere broertje en zusje wel droog zijn 's nachts.
     

Deel Deze Pagina