Zoon dik rood oor.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Partyrocker, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Dit is nu al de tweede keer dat mijn peuter zoon plotseling een dikke en rode oorschelp heeft :(.
    Plotseling, uit het niets dus.
    Het viel mij pas vanmiddag op maar man zegt dat hij het vanmorgen al had.

    Wat kan dit toch zijn? De afgelopen keer trok het na een paar dagen weer weg, dus wss een muggenbult, maar geen mug te bekennen momenteel. Of hij moet vanmiddag geprikt zijn door een wesp ofzo, maar dan had ik hem wel moeten horen huilen lijkt mij?

    Het lijkt geen pijn te doen, mag er gewoon aan zitten het lijkt alleen te jeuken.
    Verder; geen koorts. Even vrolijk en ondeugend als normaal. Dus geen rare dingen buiten dat rare dikke rode oor om wat nu ook een beetje lijkt te 'flappen' door de dikte.
     
  2. knap

    knap Niet meer actief

    Heeft hij geslapen op dat oor.

    Is hij een ( wittig kindje.)Kan ook zijn omdat hij het warm heeft? Neefje heeft ook vaak rode oren (12 jr nu) en dan de ene dan het andere oor.

    Vorige week heeft hij toch oorontsteking gehad dat kan het natuurlijk ook nog zijn dat er nog wat aan het broeden is?
     
  3. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    dik oor dean.jpg

    Hier een foto ervan. Zit wel een krabbeltje in het oortje, misschien van de jeuk opengehaald? Of de oorzaak?
    Zag hem van de week wel een paar keer jeuken aan in zijn oortje, maar dacht dat dat de nasleep kon zijn van de ontsteking. Beetje vuil misschien wat er uit moest?
     
  4. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Lijkt wel een muggenbult! Hier van de week een dood gemept hoor!
     
  5. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Ja Sallie. Raar genoeg denk ik er nu pas aan. Het is namelijk helemaal niet zo koud en wij hebben een sloot voor de deur.
     
  6. Pumbaa

    Pumbaa Niet meer actief

    Wij hebben hier ook nog steeds muggen zitten. Een van de zoontjes van mijn vriend krijgt deze reactie daar ook van.
     
  7. Stoffeltje

    Stoffeltje Fanatiek lid

    25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Zo zien de oren van mijn zoon eruit als hij een allergische reactie op een muggenbeet heeft.
     
  8. Desert

    Desert Fanatiek lid

    18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ryan had dat ook toen hij krentenbaard op zijn oor had..
     
  9. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    het komt door een muggenbult, heeft mijn zoontje ook eens gehad.
     
  10. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Ziet er voor mij echt uit als een reactie op een muggenbeet.

    Onze kids reageren altijd heftig op muggenbeten en die oren zien er dan ook zo uit, vaak nog wel dikker.
    Waarschijnlijk ziet het er morgen al een stuk beter uit.

    Blijf het wel in de gaten houden, maar zoals het er nu uitziet een onschuldige muggenbeet.
     
  11. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Hier drie nachten terug 8!!! muggen kapot geslagen ... en dat ging niet meer zo vriendelijk na 3x opgestaan te zijn!!! Ik denk ook een muggenbult. Hier ook een uk die zo'n oortjes krijgt als er weer eens zo'n G@#$%^&*( beest een "kusjes" heeft gegeven!
     
  12. Baylee

    Baylee Fanatiek lid

    21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Mijn zoontje heeft ook regelmatig zo'n knalrood gloeiend heet oor en of het er mee te maken heeft weet ik niet maar hij heeft regelmatig allergische reactie van muggen elders op zijn lichaam.
    Maar zo'n rood oor gaat vanzelf over na een paar dagen
     
  13. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Bedankt allemaal voor de geruststellende reacties!
     
  14. momentje

    momentje Bekend lid

    5 feb 2008
    587
    0
    0
    Belgiƫ
    Heeft mijn zoon ook al 3-4 keer gehad. Reactie op een muggeneet idd. Moesten toen neurofen geven tegen zwelling.
    Eerste keer was het zo erg dat zijn ene oor nu nog altijd wat verdr van zijn hoofd staat... :(
     
  15. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Nou er is nu al niks meer van te zien. Wss dus inderdaad een reactie op een muggenbeet.
     
  16. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Omdat mijn zoon er verhoging bij had kreeg hij antbiotica omdat het een bacteriele infectie kon zijn. Was ook pas na een paar dagen weg. Het zwol zo erg op, het leek echt oo het oor van Dombo. Fijn dathet weer over is.
     
  17. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    Gelukkig! kan me voorstellen dat je erover zat :)
    deed ik zelf toen ook. Vooral omdat hij er zo`n dik flapoor van had.:D (mijn zus had ook zulke flaporen toen ze klein was)
     
  18. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Ja het ziet er toch ineens raar uit. Vooral als je niet direct een oorzaak kan vinden.
     
  19. Stoffeltje

    Stoffeltje Fanatiek lid

    25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Onze zoon kreeg preventief Xyzal en daarna Aerius in het muggenseizoen. Nu krijgt hij tabletjes maar ik weet even niet hoe deze heten.
     

Deel Deze Pagina