Zoon heel baldadig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mythique, 31 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Baldadig, irritant woord maar weet niet hoe het anders te noemen want dat is wat het is.

    Mijn zoon is 3 jaar en 10 maanden en maakt me helemaal gek! Hij rent door het huis, springt over de banken, gooit met kussens, 'redt' zijn broertje en allemaal in het kader van z'n spel. Een noodgeval wat moet worden opgelost à la Paw Patrol, Brandweerman Sam, Rescuebots. Dat laatste mag hij inmiddels niet meer kijken, ik heb een restrictie op zijn Netflix profiel gezet maar ook alles onder de 6 jaar geeft genoeg inspiratie.

    Herkenbaar voor iemand? Ik hoop maar dat hij gewoon toe is aan school. Meer uitdaging in z'n koppie vooral...
     
  2. Mirle

    Mirle Niet meer actief

    Waarom mag hij niet meer kijken?? Ik lees toch vrij normaal jongensgedrag. Kan hij niet naar buiten om zo te spelen?
     
    Spectre, M_L_M en Anna009 vinden dit leuk.
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Omdat hij 3 jaar is? Als hij 6 is mag hij weer programma's kijken voor 6 jaar en ouder.
     
  4. Mirle

    Mirle Niet meer actief

    Oke
     
  5. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Misschien gewoon toe aan uitdaging? Mijn dochter van 3,5 is de laatste periode ook echt heel pittig geweest, slecht luisteren, opstandig.. en heel veel fantasiespel ook (wat niet vervelend is, maar soms denk ik wel 'hallo even terug in de realiteit, je bent nu gewoon mijn dochter die haar schoenen aan moet doen en niet Elsa die alles winter maakt :rolleyes: ')

    Maar dat rennen en springen: misschien eens lekker laten uitrazen in een (indoor) speeltuin? Of een lesje peuter/kleutergym doen?
     
    rocketscience vindt dit leuk.
  6. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Hij luistert inderdaad ook heel slecht.

    Maar wbt die indoor speeltuin, dan is het echt een watje! Vooral als er veel kinderen zijn, waarvan de meeste natuurlijk ouder, dan voelt hij zich onder de voet gelopen. Hij vindt zo'n dichte glijbaan eng.

    Ik probeer 'm ook altijd naar buiten te krijgen maar dat wil hij alleen als er iemand mee gaat. Hij wil niet alleen buiten zijn. En ik heb niet altijd tijd om er maar bij te gaan zitten.
     
  7. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Is het misschien een idee om hem bijvoorbeeld een vast uur per dag te geven waarop hij even helemaal los mag gaan? :)
     
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Haha mijn zoontje zit ook altijd helemaal in zijn fantasiespel (brandweerman enzo). Dus dat is wel herkenbaar. Hij is net 4. Hier helpt het dat we nu een klimrek op zijn kamer hebben, buiten ook een en een tent binnen. Inderdaad ook goed om hem niet alles te laten kijken.

    Heeft hij wel tussen de middag rust? Onze zoon moet echt van 12 tot 2 op de bank zitten om uit te rusten, anders wordt hij nóg baldadiger
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Lekker bewegen, bij ons was alles met buzz lightyear, dus ook rennen, springen en het liefste zou hij ook vliegen.

    Elke dag even wandelen/ fietsen helpt wel. Verder het drukke kan hij lekker op zijn kamer doen. Kan hij net wat harder praten, wilder spelen.

    Verder uitdagen met spelletjes, lego, smart games, mini loco, knutselen etc.
     
  10. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.000
    89
    48
    Aftellen tot ie eindelijk naar school mag....

    Hier waren ze alledrie de laatste maanden voor ze naar school gingen, druk en opstandig, verveelden zich snel en gewoon echt toe aan meer uitdaging. Eindelijk lekker spelen met andere kinderen, nieuwe dingen meemaken, andere routines etc.

    De jongste is nu bijna vier en de vlag gaat uit als ze eindelijk naar school mag!!
     
  11. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Herkenbaar gedrag, ik was er zooooo aan toe dat hij naar school ging.
    De jongste wordt 30 juni 4 jaar. Dus ik krijg de hele vakantie er achteraan om hem te vermaken voor hij naar school kan. Wat zal ik er aan toe zijn....
     
  12. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Oehh pittig, maar duidelijk toe aan meer uitdaging oftewel school. Merkte het bij mijn oudste ook heel erg en verwacht dat mijn jongste dezelfde streken als jouw zoon gaat uithalen
    Maar voor nu inderdaad veel interactie, lekker naar buiten, speeltuin opzoeken, in het bos lopen, fietsen ect. Oftewel iets wat hem lichamelijk moe maakt. Sterkte nog even de laatste maanden
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij mijn dochter is het niks vernaderd na het naar school gaan hoor. Die is nog steeds de hele dag aan het rennen en klimmen en klauteren. Rollenspellen. Ze heeft gewoon veel beweging en zijn daarom veel buiten en op pad. Baldadig vind ik meer dingen slopen enzo, dat doet ze dan niet. Maar ze heeft al een sluetelbeen gebroken, ontstoken teen gehad doordat ze die gestoten had omdat ze op blote voeten altijd rent, tig blauwe plekken en sneeen, omdat ze gewoon zo onstuimig is. Dus het is hier ook gewoon karakter. :p
     
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ah fijn, toch nog wat meer herkenning!

    @Liekje81 ik noem het baldadig omdat het dat hele drukke gedrag is gecombineerd met gooien van spullen en vooral heel veel niet luisteren. Het is altijd wel een druk mannetje geweest en dat is prima, ik hoop alleen dat hij de 'sloop' trekjes straks weer een beetje kwijt raakt en toch wat beter gaat luisteren als ik zeg dat iets niet mag.
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is ook supervervelend! Hier gaat het luisteren op en af. Ze heeft een erg sterke wil laten we maar zeggen. :D Bij haar is het gooien als ze iets niet mag of als iets niet lukt. Dat krijg ik er ook moeilijk uit helaas.
     
  16. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ah, dat is bij mij meer de jongste. De oudste is in de basis een braaf, lief ventje. De jongste heeft een pittiger karakter. Daar krijgen we nog heel wat mee te stellen vrees ik!
     
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat vrees ik dan ook. :roflmao:
     
  18. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Je omschrijft echt precies mijn zoontjes. De oudste gaat na de zomer naar school en vertoont ook exact hetzelfde 'reddingsactie' gedrag. We hebben geen hele grote woonkamer en hij klimt af en toe letterlijk tegen de muren op. Ik merk dat wanneer hij een aflevering paw patrol / superwings / blaze (allemaal hetzelfde concept) heeft gekeken hij nóg drukker wordt want hij gaat het gewoon naspelen. Daarom zijn wij ook zeer selectief geworden in wat hij wanneer mag kijken. Verder nemen we de jongens zo veel mogelijk mee op pad en maken we ze lichamelijk zo moe mogelijk. Veel de natuur in, veel laten fietsen, ook de kinderboerderij werkt hier erg goed, die dieren hebben een soort rustgevende werking op ze, trampoline springen. Ze hebben zo veel energie in zich zitten en dat moet er uit. Succes! (ik moet stiekem nog steeds erg wennen aan het hele jongensmama ding hoor, hoewel het misschien wel niet geslacht-gerelateerd is als ik @Liekje81 zo lees haha).
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  19. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Jouw zoons zijn ook beide van dezelfde geboortejaren als de mijne :). Toch fijn te lezen dat ik niet de enige ben :D.
     
  20. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Iedere dag minimaal een uur naar buiten, fietsen, steppen, loopfiets, rennen. Ik deed in die tijd iedere dag wat boodschappen, ik wandelde en zoon mocht kiezen wat hij meenam. Rondje speeltuin er nog bij en je bent 2 uur verder en een deel energie kwijt!
     

Deel Deze Pagina