zoon van 11 speelt nog met knuffels

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tamtam78, 21 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoon van 11 is een lieve, gevoelige en slimme jongen.
    Hij is nog erg speels en speelt dus nog met knuffels met stemmetjes.
    Het is zijn eigen fantasie wereld.
    1 knuffel is zijn favoriet en zegt ook dat die knuffel schattig is.
    Hij kan er uren alleen mee spelen.
    Wij binnen ons alleen steeds meer te irriteren aan die stemmetjes.
    We hebben al gezegd dat het iets van hem is dat hij kan spelen, maar wel rustig zonder dat wij het horen, maar dat vind hij moeilijk.
    Herkent iemand dit?
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Door het zo te brengen dat hij het niet mag doen waar jullie bij zijn of dat jullie het horen gaat hij straks nog denken dat hij zich moet schamen voor zijn eigen spel in zijn fantasie wereld. Ik weet niet of ik het ook zo zou hebben gedaan, ik denk het niet. Dan zou ik eerder denk ik zeggen dat je snapt dat het een leuk spel is maar dat jij soms rust wil dus vragen of hij dat voor jou dan op zijn kamer wil spelen. Ik herken het overigens niet. Mijn zoon van 12 heeft nooit echt een levendige fantasie gehad met spelen (zijn zusje wel) en die speelt al jaren niet meer met knuffels en poppetjes zoals playmobil. Die is al een beetje bezig met meisjes en is veel buiten aan het voetballen met vriendjes. Alleen spelen heeft hij nooit echt goed gekunt en nooit leuk gevonden.
     
    Zoe123, Paardenbloem en Saartje33 vinden dit leuk.
  3. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hij mag het wel van ons doen, maar niet bij ons en niet zo hard dat wij het horen. Hij doet het meestal op zijn kamer, soms doet hij wel " stemmetjes" beneden en dan zeggen we dat hij dat niet bij ons moet doen, omdat wij geen kinderen zijn. Van ons mag hij zijn wie hij is. Het is misschien ook een fase. Als hij straks op de middelbare zit zal het misschien wel heel anders zijn.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik denk dat ik je verkeerd begreep. Want wanneer en waar/ hoe oud trek je de grens dat een kind niet meer in zijn of haar fantasie wereldje mag spelen waar ouders bij zijn of ouders dat horen? Blijkbaar heeft jouw kind er nog wel behoefte aan. Mijn dochter speelt niet anders met haar poppen en barbies is een fantasie wereldje met stemmetjes. Ik vind dat nu totaal nog niet hinderlijk of storend. Maar misschien denk ik daar anders over als ze dat over een paar jaar nog doet. Ze speelt voor de deur ook met buurmeisjes met poppen en zie de meisjes van 9 jaar ook nog wél mee doen met die stemmetjes enzo.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  5. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Het klopt idd dat jullie geen kinderen zijn maar waarom niet gewoon lekker laten spelen in zijn eigen wereld? Neem aan dat ie niet schreeuwt of gilt of iets. Denk ook niet dat het de hele dag is?
     
    Gewooniemand, Zeebra, Malbec en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ts betrekt zoon jullie in zijn stemmetjes spel dat je uit moet leggen dat jullie geen kinderen zijn?
     
  7. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Denk dat je de verkeerde heb getagd:oops::roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Ik heb zelf totdat ik naar de middelbare school ging met Barbies gespeeld. Wel op m’n eigen kamer en alleen. Maar echt totdat ik een jaar of 12 was. En nog steeds kan ik helemaal wegdromen in een film of boek.
    Lekker laten spelen.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Ik ook, eenmaal op de middelbare ging het over.

    Net als in groep 8 vroeg je: kun je vanmiddag spelen?
    In de brugklas was het de eerste keer direct al: kun je vanmiddag?
    Het woord spelen was ineens 'not done' :roflmao:

    @TS, denk dat het vanzelf wel over waait.

    Hier ook een meisje van 11 die nog graag met Lego hele verhalen speelt (alleen of met haar zusje) en ook soms nog met de Barbie's.
    Het is eerlijk gezegd nog niet in me opgekomen om er wat van te zeggen.
    Hooguit als het volume wat te hard wordt ;)
     
    Zeebra, Saartje33 en Yaisa vinden dit leuk.
  10. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Ik vind hem lastig hoor. Ik snap dat je het soms irritant vind, maar ik krijg het idee dat je je schaamt of zo voor zijn gedrag. (En ik kan het natuurlijk heel erg mis hebben, sorry dan daarvoor).
    Blijkbaar heeft hij er behoefte aan. Ik zou hem dan ook niet tegenhouden om dat te doen. Hooguit uitleggen dat je af en toe even rust wilt en het fijn vindt als hij dan bijvoorbeeld even op zijn kamer gaat spelen. Maar pas goed op dat het geen afwijzing voor hem wordt. Er is geen leeftijd voor wat wel en niet kan om zo te spelen. Elk kind heeft andere behoeften, en ook elk kind heeft het recht om zichzelf te kunnen zijn (en zeker in de thuissituatie).
    Misschien kan je nagaan waarom het je irriteert en daar iets aan proberen te doen.
     
    Zoe123, Paardenbloem, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik begrijp het volgens mij nog steeds niet helemaal - vind je het vervelend als hij die stemmetjes naar jullie toe gebruikt, of gewoon in jullie bijzijn? Ik dacht het laatste, dat hij dus bv niet met een knuffel met stemmetjes in de kamer mag zitten spelen als jullie erbij zijn - dat hij dan alleen op z’n kamer moet zitten. Dat voelt voor mij wel als enorme afwijzing en het creëren van een soort schaamte... Als hij schreeuwt bv, zou ik daar natuurlijk wat van zeggen, maar spelen met geluid mag toch wel?
     
    Taiga, Cedi, Zeebra en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon van 12 kan ook met zijn broertje van 9 hele verhalen spelen met zijn knuffel Tommy en Kermit de kikker inclusief hoge en aparte stemmetjes. Inmiddels doet hij het niet meer als hij alleen speelt maar nog niet zo lang geleden nog wel hoor.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  13. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Als het actiepoppen waren geweest, had je er dan anders over gedacht?
     
    Roos12 en Saartje33 vinden dit leuk.
  14. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik snap hem ook niet helemaal, misschien door de gegeven antwoorden:roflmao:

    Ts,
    Ik denk dat ik je punt wel zie. Ik had zelf een vriendinnetje die tot ver op de middelbare(!) school met een heel apart stemmetje tegen dr ouders praatte. Ze werd er niet mee gepest maar achter haar rug om werd er flink geroddeld.
    Als hij puur in zijn eigen spel met zo'n stem tegen zijn knuffels praat zou ik me er nog niet zo druk om maken.
     
  15. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hij mag ook wel spelen, maar hij doet het ook uit het niets onder het eten bijvoorbeeld en dan hoort het niet vind ik. Hij kan ook best een brul geven als hij boven is en dan zeggen we dat hij zachtjes moet doen.
     
  16. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Nee als we bijvoorbeeld aan het eten zijn zegt hij uit het niets ineens bluppie( zo heet zijn knuffel) en dat hij zo schattig is en dat hoeft niet tegen ons
     
  17. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik schaam me niet, maar wil ook niet dat hij gepest word. Al doet hij het volgens mij alleen thuis. Ik zie het bij andere kinderen niet, dus daarom vind ik het moeilijk. Hij is wie hij is en dat moet hij ook blijven.
     
    olleke vindt dit leuk.
  18. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Zeker mag hij spelen met geluid en stemmetjes, maar hij doet echt stemmetjes die kleine kinderen doen en dat gaat irriteren.
     
  19. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Nee denk het niet, omdat het dus van de kleine kinderen stemmetjes zijn.
     
  20. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Straks krijgt hij de baard in de keel dan zal het ook wel veranderen;)
     

Deel Deze Pagina