zoon van 11 speelt nog met knuffels

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tamtam78, 21 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Nee snap ik maar als hij het wel doet dan “moet” ie stoppen of naar boven. Snap het wel elke dag hetzelfde aanhoren is misschien niet leuk maar tis wel hoe hij op dit moment is. Als hij het nou mega hard doet als jullie een gesprek hebben, dan kan ik me dat zeker voorstellen. Misschien een gesprek op zijn niveau, luistert ie wel als jullie dat zeggen dat het niet bij jullie in de beurt moet zijn. En misschien even met hem meespelen, is dat een optie? Probeer wat voor jullie te bedenken he. Anders zou ik het echt niet weten:(
     
    Cedi, GossipGirlxoxo en Saartje33 vinden dit leuk.
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Jij hebt er last van, dus is een oplossing nodig.
    Je kunt kijken of je het voor jezelf makkelijker kunt maken, even ander plekje zoeken in huis. Muziekje of tv aan zetten om het wat te verdoezelen.
    Verder zou ik met hem in gesprek gaan. ‘We vinden het prima als je hier speelt, maar die piepstemmetjes zijn niet zo fijn als we een boek aan het lezen zijn. Als je die wilt doen, kan je dan even ergens anders gaan spelen.’
    Leg hem uit waarom je het niet prettig vindt. En dat je de stemmetjes niet prettig vindt, maar dat het niet hem zelf is.
     
    Zonnestralen, Axia, Zoe123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ja daarom moet je idd als je echt ergens flauw van bent t vooraf bespreken. Dan is het ook niet afwijzen. Ik vond t erg als mijn moeder zei: en nou weet ik het wel met de paarden! Maar als ze gewoon rustig voor t eten zei: joh, wil je het bij het eten over wat anders hebben dan paarden deze keer? Iets waar wij ook over mee.kunnen praten? Nou dan was t prima :)

    Ik heb dat ook al bij mijn man gedaan hahahaha, na maanden elke avondeten te beginnen met de corona update werd ik er zoooooooo flauw van. Hij was gekwetst toen ik dat hardop zei. Dag later rustig besproken hoe ik t ervaar en of ie aub niet meer bij t diner t OMT wil spelen. Snapte hij
     
    Zeebra, spruitje80, Axia en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Het is ook niet altijd spelen, want dat doet hij alleen boven bij ons doet hij alsof de knuffel een levend iemand is( zo komt het op ons over)hij voelt zich er vertrouwd en veilig bij en dat is ook prima.
     
  5. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Dat weet hij ook dat hebben we hem uitgelegd.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat zou ik dan ook doen, inderdaad! Misschien op die manier een aantal ‘knuffel-vrije’ momenten afspreken. Bv niet tijdens maaltijden.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon van 10 speelt ook nog met zijn knuffels. Ik vind dat helemaal niet vreemd. En ook met stemmetjes. Dat moet hij soms van ons wel laten, omdat hij zijn stembanden dan echt forceert. Hij wordt er echt hees van. Voor die heesheid heeft hij logopedie gehad. Dus we wijzen hem vanuit dat oogpunt op het gebruik van stemmetjes die te belastend zijn.
    Maar hij mag wel gewoon met zijn knuffels spelen.

    Hij kan trouwens ook van die onderwerpen hebben waar hij weken en maanden achter elkaar 25 uur per dag over kan doorlullen. Dan zit hij echt maar door te ratelen over steeds maar hetzelfde. En dan echt ieder moment dat hij maar kan. Naar school fietsen: minecraft. Naar huis fietsen: minecraft. Tijdens het eten: minecraft Bij het naar bed brengen... je raadt het nooit... Minecraft.
    Daar hebben we het wel een aantal keer over gehad. Maar dat drong niet door. TOt hij een keer zei dat ik dan die dag het onderwerp mocht kiezen. Ik heb toen de hele dag gepraat over wortels. Winterpenen, bospenen, hutspot, boomwortels, vierkantswortels. Echt, wat ik allemaal bij elkaar verzonnen heb die dag om een paar uur vol te lullen over wortels :roflmao: Maar daarna was het punt wel duidelijk. (Eigenlijk halverwege de dag al, maar hé: ik ben een doorzetter. En net zo koppig als zoon, haha.) Dus nadien als hij te lang bleef doordraven over één onderwerp, hoe ik alleen maar iets te zeggen in de trant van "Hé, weet je wat ik boeiend vind? Wortels!" Succes gegarandeerd.
     
    Sophie221, hummeltje5, NiVa0230 en 25 anderen vinden dit leuk.
  8. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.360
    1.743
    113
    Onze zoon van 12 heeft ook een knuffel en ook voor zijn knuffel gebruikt hij een stemmetje. Tja het is wat het is. Zijn knuffel is net vandaag 3 geworden en wij hebben heerlijk een taartje gegeten vanmiddag :D;)
    Maar soms vind ik het ook wel irritant, maar dat zeg ik hem ook wel..maar zoon heeft de knuffel ook echt nodig om te ontprikkelen na schooltijd. Knuffel is het eerste wat hij pakt als hij thuiskomt
     
    Zeebra, Malbec, cowgirl80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Heerlijk toch:) ja misschien is dat het ook wel...misschien verveling vw coronatijd...
     
  10. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Dat klinkt wel herkenbaar.
     
  11. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hij zegt ook dat hij van zijn knuffel houdt en praat er ook over als hij zonder knuffel is.
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vind je het vooral irritant (het stemmetje dus) of maak jij je er zorgen om?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Je bent dan ook niet aan het afwijzen of afkeuren maar aan t begrenzen :)
     
  14. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Beide. Daarom vroeg ik ook of mensen het herkennen. Het wisselt ook per moment het ene moment kan ik ook meer hebben dan het andere moment.
     
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En waar maak je je dan precies zorgen om? Vind je dat hij te veel met één ding bezig is. (Zou het het bijvoorbeeld net zo zorgwekkend vinden als hij zo bezig zou zijn met een andere hobby / ander onderwerp?) Of vind je het niet passen bij zijn leeftijd?
     
  16. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Het is meer dat ik het niet ken bij andere kinderen van zijn leeftijd. Al weet je niet wat er achter andere voordeuren afspeelt.Hij doet gelukkig ook wel andere dingen daar maak ik me geen zorgen over.
     
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Goud! Ik wou dat ik deze tip had gelezen 2 jaar geleden toen zoon over niets anders dan fortnite kon praten 24/7.
     
    Axia vindt dit leuk.
  18. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik zou vooral willen weten waaróm hij het doet. Als daar een prima verklaring voor is zou ik er niet zoveel van vinden en proberen mijn irritatie vooral opzij te zetten. In feite lijkt er toch niks mis mee te zijn. Mijn zoon dreunt heel de dag zinnetjes uit filmpjes op, soms ook bloedirritant, maar dat is zijn manier van communiceren een beetje. Voor hem zou het niet lekker voelen als ik hem dan weg stuur. Ik lees hier in veel reacties over afwijzen, dat is iets wat je duidelijk niet bewust doet, maar het kan natuurlijk wel zo overkomen. Blijkbaar voelt hij zich er wel prettig bij en wil hij het ook graag met jullie delen. Wat gebeurt er als je erin mee gaat?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    En dan zou je het wel verbieden. Vind het hier wel wat ver gaan met "afwijzing" hoor. Je leeft met zijn allen in een huis en dan heb je je ook aan te passen. Ik hoef niet de hele dag stemmetjes aan te horen, net zoals mijn kinderen niet de hele dag mijn gezang aan hoeven te horen. Ik word echt knettergek als mijn jongste hele tijd van die stemmetjes gebruikt, zeg ook gewoon dat ik dat heel vervelend vind en liever niet heb. Op zijn kamer tijdens het spelen of beneden tijdens het spelen even is prima, maar niet de hele tijd en ook niet aan tafel.
     
  20. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Oh dit ga ik ook doen! Geweldig. Mijn zoon kan dus uren en uren praten over die verdomde pokemon. En ik heb echt graftakke hekel aan pokemon. Man o man en dat gaat maar door en gaat maar door. Die kaartjes slingerende ook altijd door het hele huis. Heb al gezegd, als ik wat tegen kom, ligt het in de prullenbak. Nu heeft hij mappen en bakjes gekocht om het wat meer bij elkaar te houden gelukkig
     

Deel Deze Pagina