Even van me afschrijven hoor. Boaz slaapt sinds hij een maand ofzo is, al redelijk goed. Hij ging om 7 uur naar bed, werd om 3/4 uur wakker voor een fles en dan weer om 7/8 uur. Toen Boaz 4 maanden werd(anderhalve week geleden), heeft hij zelfs 2 nachten doorgeslapen, wel een keer of 3 de speen er in maar dat ging verder hartstikke goed. Maar nu, sinds de laatste prikjes vorige week maandag is het echt verschrikkelijk, hij gaat om 7 uur naar bed, meestal de eerste uren slaapt hij redelijk, maar dan wordt hij om de haverklap wakker. Om het half uur, soms om het kwartier. En huilen!Van ellende geven we hem op een gegeven moment maar wat drinken, maar hij drinkt dan 3 keer per nacht 50 cc ofzo(rest is die te moe voor), en dan slaapt ie als je geluk hebt een uurtje. Hij is niet meer verkouden, de huisarts voelde wel een bobbeltje in zijn gebit, maar nog niet echt dat je zegt van de tand begint goed door te komen, overdag slaapt hij wel, maar ook niet gigantisch veel.. Hij is overdag wel gewoon vrolijk enzo. We zijn echt een beetje radeloos, zelf hebben we natuurlijk ook geen 1 normale nacht meer gehad. Heeft iemand tips? Of hetzelfde meegemaakt? ben erg benieuwd.
Jeetje meid, wat vervelend. Gelukkig is hij overdag wel gewoon vrolijk. Is er voor de rest iets veranderd? Andere voeding, slaapt hij nu misschien op zijn eigen kamer. Hebben jullie een ander ritueel met naar bed brengen? Moeilijk is dat he? Je weet nooit zo goed wat er is met die kleintjes.
Het komt en gaat. Dat wil zeggen dat het ook weer over gaat maar het waarschijnlijk ook weer terug komt Mijn zoontje heeft het afgelopen nacht ook lekker bond gemaakt. Uiteindelijk besloten we al om 12 uur om hem bij ons in bed te nemen aangezien we niet voor ogen hadden dat ie uberhaupt nog normaal zou gaan slapen. Hij heeft dan ook de hele nacht tussen ons in liggen woelen. Hier gaat het meestal een maand goed en dan een week niet. In die frequentie ongeveer
Ik dacht bijna dat ik de enige was. Bij ons is het ook begonnen ná de vaccinatie. Houd je vast: het heeft bij ons 7 weken geduurd. Hij begint nu net weer een beetje beter te slapen en maximaal 4 keer per nacht wakker te worden. Ik hoop echt van harte dat het bij jullie niet zo lang gaat duren want het is echt slopend. Je kon mij gewoon oprapen. Ik ben meerdere malen met hem bij het CB geweest en ook één keer bij de huisarts om oortjespijn uit te sluiten. Er restte mij niets anders dan het te accepteren. Nu begint hij dus sinds afgelopen week beter te slapen. Vier keer eruit is nog altijd beter dan 10-15 keer. Er zaten echt nachten bij dat hij elk kwartier-half uur wakker werd. Sterkte en ik hoop dat het van korte duur zal zijn.
Bedankt voor de reacties @Boordevol, 7 weken:O, ik hoop idd dat het niet zo lang duurt, ik begin me gewoon labiel te voelen, vannacht liep ik de kamer in: 'en nu ga je slapen!' en knalde de deur dicht, heeft totaal geen zin natuurlijk en mijn man kwam meteen uit bed 'doe even normaal', maargoed zo gaat het dus bij ons 's nachts. wel heel fijn om te horen dat we niet de enige zijn. Wat zei het cb, is het normaal dat ze er zo lang last van kunnen hebben? Tussen ons inleggen heeft -helaas- geen zin, dan slaapt hij helemaal niet..
Misschien kan ik je (een beetje) geruststellen. Milan heeft dit ook gehad. Bij ons duurde het 2 weken en toen was het van het ene op het andere moment helemaal over. Bij hem was het trouwens niet omstreeks een vaccinatie. Maar werd er wel helemaal gek van. Echt elk half uur werd hij wakker en begon hij te huilen. En dan de volgende ochtend wel weer om 06.00u opstaan om te gaan werken. Was na die 2 weken helemaal op. Maar sinds dien heeft hij dat niet meer gedaan. Hoop voor je dat je mannetje weer heel snel gaat slapen!
7 weken? Dan zal ik maar niet vertellen hoelang het hier geduurd heeft.... Hier is het net sinds 6 weken beter... Maw ruim 11 maanden..
Wowww.. Het kan dus echt veel erger. Dan wil ik je even complimenteren met het geduld dat je hebt gehad. Er zaten echt dagen bij dat ik kon huilen van vermoeidheid en dacht dat ik het nooit zou overleven. Bijslapen zat er namelijk ook niet in overdag dus ik moest het echt doen met de 4/5 uurtjes continue doorbroken slaap in de nachten. @Mroos: ik hoop het van harte ook. CB zei dat het een aantal dingen kunnen zijn: Sprong | Tandjes | Geen rust en regelmaat | Groeispurt | Geen reden Als het een sprong is merk je het vanzelf daarna dat hij/zij weer nieuwe dingen kan. Tandjes zie je aan bobbels op het tandvlees. Rust en regelmaat zeiden ze van dat kindjes rond de 3|4 maanden daar meer behoefte aan hebben en als ze dan erg drukke dagen hebben met veel indrukken en ze vermoeid zijn dit zich uit in slechter slapen 's nachts. Groeispurt spreekt ook voor zich, dat ze een inhaalslag maken en meer honger hebben en deze dus ook 's nachts tot uiting komt. Je moet maar even kijken of je hier iets in herkent want het hoeft niet zo te zijn dat het één van deze dingen is. Verder weet ik natuurlijk niet of dit allemaal klopt want het is mijn eerste kindje en wat het CB zegt hoeft niet altijd juist te zijn natuurlijk.
Mijn tip: pas op dat het geen gewoonte wordt. Ga naar hem toe, laat hem liggen als het kan. Geef niets te drinken maar aai in het donker en in stilte over z'n bolletje of buikje en probeer hem op die manier zelf weer in slaap te laten vallen. Probeer vooral te voorkomen dat hij denkt dat het 'papa / mama tijd' is. Als je wilt praten, doe dit heel zachtjes en vertel hem dan het nacht is en tijd om te slapen. Herhaal dit. Als hij kalmeert, ga dan weg. Speentjes kunnen helpen maar hebben als nadeel dat kinderen kunnen aanleren deze nodig te hebben om te kunnen slapen. Beter is om het speentje vlak voor het inslapen weg te halen. Bovenstaande is natuurlijk niet HET recept maar misschien wel het proberen waard.
onze zoon sliep vanaf 2 maanden door tot 7.00 en af en toe tot 8.30. Nu sinds een week wordt hij ook om 3.00 wakker en huilt in zijn slaap. Daarna om het half uur ook huilen. Vannacht heb ik hem maar bij me gepakt en dan trekt hij heel erg met zijn beentjes, maar sliep uiteindelijk weer tot 07.15. Daarna in zijn bedje nog tot 9.15 dus dat ging wel goed. Bij ons is het sinds we begonnen zijn met fruithapje, dus vanaf vandaag geen fruithapje meer. Hopelijk is het dan over. 's avonds slaapt hij wel van 19.00 tot 23.00.
Als ik 1 tip mag geven, begin niet aan drinken geven snachts! Mijn zoontje begon ook met 4mnd zo erg te rommelen... Wel 10-20 keer zijn tut geven... Tot 8 mnd, toen wou hij ineens geen tut meer maar drinken... Dit kwam volgens mijn ha en KNO arts doordat hij erg veel vocht achter z'n trommelvliezen had en een erg grote chronisch ontstoken neusamandel.. Dus liet ik hem drinken! Toen hij 14mnd was is hij geopereerd en vanaf 15 mnd heb ik hem cold turkey zijn fles afgeleerd & zijn nachtelijk drinken... Hij dronk nl 4 á 5 x 120 weg snachts (geen melk hè) met andere woorden, ik sliep dus al maanden nooit langer dan 1,5 uur aan 1 stuk! Sinds de operatie en het afwennen van de fles en een nieuw 1 persoonsbed gaat het echt geweldig! Slaapt zelfs af en toe heel de nacht... Wauw!
Hoi Mijn dochter is vanaf het begin een ontzettende slaper, na drie weken sliep zij al de hele nacht door. Waar zij wel last van heeft sinds een week of twee dat ze zomaar opeens gaat huilen, in haar slaap. Soms laten we haar ff twee min huilen om te kijken of ze weer inslaapt. Als dit niet het geval is ga ik naar haar toe en leg me hand op haar hoofdje om haar gerust te stellen, ik geef haar een speen. Als dat echt niet helpt haal ik haar uit het bedje in het donker, maar ga niet uit de kamer. Als ze weer rustig is leg ik haar in bed. Ik hoor van veel mensen dat het zin heeft om haar niet uit bed te halen om zo te voorkomen dat het een patroon of gewoonte wordt. Succes!!
@cygnet, thanks, dat is het proberen waard. Opzich halen we hem er niet snel uit, maar 3 keer per nacht is hij dus zo overstuur dat ik denk; dan maar wat drinken. Ik merk nu inderdaad al dat hij de speen nodig heeft bij het inslapen. Want als we 's avonds klaar zijn met het liedje zingen gaat ie soort van roepen om die speen en wordt hij helemaal enthousiast als hij hem krijgt. maarja, dat is dan maar even zo denk ik dan maar! dat is onze volgende stap als hij eenmaal weer wat beter slaapt Ik zat er ook over na te denken het avondritueel wat langer te maken. Nu is het eigenlijk fles, bad, liedje, slapen. Maar misschien dat we na het bad nog even gaan knuffelen en boekje lezen ofzo. Ik zat er net ineens over na te denken dat sinds hij zo graag 'zit' op schoot, we een stuk minder knuffelen. Eerst lag die lekker bij je, of sliep hij veel in de draagdoek. Vanochtend legde ik hem even op mijn borst op zijn buik met speen. En hij werd helemaal rustig. Om de 3 minuten deed hij zijn hoofd even omhoog, lachtte hij, en legde zijn hoofd weer neer, zo schattig! Dus hij was zo moe dat ik hem om 11 uur op bed heb gelegd en hij slaapt nu nog steeds! (en ik heb ook even anderhalf uur geslapen)
Heel herkenbaar. Mijn jochie heeft er af en toe een weekje bijzitten dat hij ook steeds 's nachts om het halfuur wakker word. Naja wakker word, hij huilt behoorlijk hard maar heeft zn oogjes nog wel dicht. Als je hem dan z'n speen geeft dan houd hij op met huilen en slaapt zo weer verder. Echt ontzetend vermoeiend! Gelukkig slaapt hij deze week behoorlijk goed, wel 1 a 2x per nacht een speentje geven maar da's alles. Hier hebben we het maar geaccepteerd dat hij dit af en toe een tijdje heeft. We zorgen dan altijd dat we goed op tijd naar bed gaan zodat we nog wel enige rust krijgen! Succes! Pff heb echt bewondering voor de mensen waar hun kindje dit zo heel lang had! Volgens mij zou ik af en toe dan helemaal gek worden!