Zoon van schommel gevallen op school...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1991Mamavanvier, 16 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Vanmiddag belde de juf... Onze zoon was vanmorgen van de schommel gevallen, en had last van zijn arm. Normaal kijkt ze het wel aan... Maar hij had pijn, was erg hangerig en niet lekker ervan.. Hij gaf aan pijn binnen in zijn arm te hebben. Dus mijn man is naar de huisarts geweest, die zegt niet gebroken..

    Nu kwam ik thuis en zie dat hij tijdens het donderjagen zijn arm niet gebruikt. Hij houd hem tegen zijn buik. En net barste hij in huilen dat hij toch pijn had aan zijn arm.. Dus er na gekeken, niets te zien... En heb gezegd dat we het wel even aankijken... Hij beweegt het wel soms, maar wil er geen kracht mee zetten want dat doet dan zeer... Kan er dan toch een scheurtje in zitten? Iemand hier bekend mee? Huisarts zegt gekneusd....

    Foto is het deel arm waar hij last heeft...
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat hij niet gebroken is wil niet zeggen dat hij niet gekneusd kan zijn natuurlijk, en dat doet flink zeer.
    Je kunt het nog even aankijken, maar als je het niet vertrouwd kun je ook nogmaals naar de huisarts gaan om zijn arm na te laten kijken.
     
  3. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als jij je kind kent als iemand die niet snel miept en nu echt niet lekker van de pijn is zou ik daar zeker nog een keer naar laten kijken.. uiteindelijk heeft de huisarts ook geen röntgen ogen!
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.251
    5.204
    113
    Echt al heel erg lang geleden, maar bij mijn jongere broer was het wel gebroken (scheurtje) toen de huisarts dacht dat het alleen gekneusd was, ik vind het meestal wat bijzonder dat er niet voor de zekerheid een foto gemaakt wordt.
    Mijn zoon had zijn arm ook gebroken een aantal jaar terug, maar bij hem waren beide botten gebroken en stond het zo scheef dat daar geen twijfel over was.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Ik zou met jouw verhaal, hoe ik het lees, terug gaan naar de huisarts (of bellen) en vragen of er alsjeblieft een foto kan worden gemaakt. Geef aan dat je het niet vertrouwd. Het is zo verschillend hoe huisartsen hiermee omgaan. Er zijn er genoeg die hier niet over gaan twijfelen en altijd een foto laten maken. Anderen denken dat dit niet altijd nodig is. 'Even aankijken' heb je nu gedaan, je gevoel zegt dat het wellicht toch niet oké is, dus je wil graag een volgende stap.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Mijn dochter is van de zomer van de schommel gevallen en had een zeer been.

    Naar de huisartsenpost geweest en die arts zei dat het niet gebroken was, we moesten het maar even 2 dagen aankijken. Rest van de avond en nacht aangemodderd maar ze had echt veel pijn, dus de volgende morgen heb ik de huisartsenpost weer gebeld en konden we een foto komen maken.

    het bleek een breuk te zijn van net onder haar knie tot net boven haar enkel. Ze vonden het wel bijzonder dat die arts van de avond ervoor zeker wist dat het niet gebroken was o_O

    ik zou het dus toch even laten checken middels een foto :o:
     
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Ben vroeger zelf ook eens lelijk gevallen als kind. Huisarts dacht dat het gekneusd was, mitella er om en gaan.
    Maar bleef pijn doen en de arm werd steeds dikker. Na een dag of 4/5 is er alsnog een foto gemaakt en bleek ik wél een breuk te hebben.
    Een hele mooie, dat dan weer wel, maar ik moest wel 6 weken in het gips.

    Zou er dus zeker mee terug gaan voor een foto!
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou denk ik ook even een röntgenfoto laten maken. Bij kinderen zijn breuken lastiger vast te stellen dan bij volwassenen. Met een foto zie je gewoon veel meer.
     
  9. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.439
    1.611
    113
    Onze dochter heeft een week met een gebroken pols gelopen. Ze had er een bal tegenaan gekregen. Weekje gips was toen voldoende. Was geen ernstige breuk.
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou zeker even een foto laten maken.
    Zeker omdat ie zijn arm niet lijkt te gebruiken.
     
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kan een kneuzing zijn maar er kan ook een scheurtje zitten. Mijn zoon was eens gevallen op de skatebaan en ik was overtuigd van een gebroken pols. Huisarts vertrouwde het ook niet en door voor een X maar niks gebroken maar wel zwaar gekneusd. Herstelde gelukkig snel. Als die morgen zijn arm nog steeds niet volledig gebruikt zou ik nog even bellen. Artsen zijn sws nooit zo happig op foto’s maken ivm de straling dus er is een achterliggende gedachte maar bij verdenking natuurlijk wel altijd een foto. Hopelijk valt het mee.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou ook om een foto vragen.
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook beide botten gebroken bij dochter, ik had haar arm duidelijk geknikt gezien. Knik halverwege zeg maar, overduidelijk gebroken. In het zkh duidelijk aangewezen waar die knik had gezeten, maakten ze alleen een foto van haar pols... geen breuk te zien, arts wilde ons al naar huis sturen. Nieuwe foto’s, beide botten helemaal door, kon meteen door naar de OK. Ik snapte echt niet waarom ze niet meteen een foto van elleboog tot en met pols maakten, dat is volgens mij juist de standaard ipv alleen de pols... Zeker als een moeder 6x zegt dat die knik halverwege haar arm zat ;)
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Mijn moeder vond destijds dat het ook gekneusd was maar na 2 weken hel toch naar de eerste hulp gegaan na verwijzing. Idd gebroken. Hallo weken gips...

    Was een knullige val op school (iemand botste tegen mij op tijdens tikkertje) dus niemand ging uit van breukje
     
  15. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Zelfde verhaal met mij vroeger.
    Terug gegaan en bleek toch gebroken.
     
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu?
    Een goede nacht gehad?
    Als hij zo voorzichtig met zijn arm blijft doen zou ik zeker teruggaan. Met een foto weet je het zeker.
    Sterkte ermee!
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.779
    113
    Hoe gaat het vandaag? Gebruikt hij zijn arm weer?

    Mocht hij hem nog steeds niet gebruik,en zou ik echt een foto laten maken.

    Zelf als kleuter met de elleboog tegen een punt van de kast gevallen en toen zat er een scheurtje in mijn arm. Ik gebruikte hem ook echt niet meer. Daarna gips gehad.
     
  18. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Heeft de hele nacht doorgeslapen. Werd om 5u wakker van z'n zusje.. Toen ben ik naar 'm toegelopen en heb gezegd dat hij nog wel even moest gaan slapen. Toen zei hij gelijk al... "Mama, mijn arm doet nog steeds pijn..." en eenmaal uit bed gaf hij nog steeds aan dat het zeer doet. Dus heb juf een bericht gestuurd het even in de gaten te houden, vanmiddag gevraagd en toen gaf ze aan dat hij wel soms aangaf pijn te hebben, en zijn hand was dikker.. (zie ik zelf niet...). Dus nu verwijzing aangevraagd.. Morgenochtend direct foto maken voor hij naar school zou moeten..

    Met uitkleden net ook weer huilen want 't deed zeer.. En wil er niet op leunen.. Want hij geeft dan aan dat het ongeveer bij z'n elleboog zeer doet en dit helemaal naar onder trekt naar z'n hand...

    Morgen dus vervolg....
     
  19. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw

    (zie hier boven) ^
     
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Nog even afwachten dus. Fijn dat het al morgenochtend kan
     

Deel Deze Pagina