Zoontje 10.5 maanden veilig bij mij in grote bed laten slapen

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Spikkeltje, 8 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Mijn zoontje is 10,5 maanden en slaapt in een bedje naast het grote bed. Zijn bedje heeft Aerosleep en een Luvion Babysense sensor dus je zou zeggen, veiliger kan het niet. Alleen wordt hij s nachts wakker en dan wil hij bij mij liggen, hij gaat staan in bed en huilt tot ik hem eruithaal. Dan gaat hij oo mijn arm liggen, pakt met zijn ene handje mijn shirt vast en valt als een blok in slaap. Omdat ik zelf ook onbedoeld weer in slaap sukkel heb ik een Aergosafetopper op ons bed gelegd en gooi ik het dekbed en her kussen eraf als zoon bij mij komt liggen. (Mijn man slaapt meestal in de logeerkamer want die slaapt al zo slecht en kan niet meer slapen als zoon ons wakkermaakt) Ik lig dan in de matrasspleet en zoon ligt op mijn arm. Mijn benen Krul ik onder hem zodat hij niet onder de deken kan komen. Is dit veilig genoeg? En wat als hij zich omdraait, laatst lag hij ineens op zijn buikje en dan ben ik bang dat mijn arm zijn luchtpijp dichtdrukt omdat hij er bovenop ligt.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.509
    5.609
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je echt veeeel te veel spoken ziet.
    Zn luchtpijp word echt niet zomaar dichtgedrukt hoor... je kindje is al bijna 1, als hij niet goed ligt gaat ie echt wel anders liggen hoor

    Je gooit het dekbed eraf? Waar slaap je dan onder?
     
    bozoe en Popidepi vinden dit leuk.
  3. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Onder een deken. Kindjes onder de twee mogen geen dekbed zei de kraamhulp, dit ivm het risico op rebreathing. Dus dat geldt dan ook in mijn bed. Maar je denkt dat dat op de arm slapen veilig kan?
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.509
    5.609
    113
    Vrouw
    Heb je her dan niet ontzettend koud?!
    ( het klopt overigens wel hoor wat de kraamhulp zei, althans ik heb altijd begrepen dat het vanwege warmtestuwing niet mag)

    Tsjaa, ieder moet doen wat hij denkt dat goed is...
    Ik heb met Mn baby geslapen tor 7 maanden, op de arm, in mij bed en gewoon onder een dekbed, anders vries ik kapot

    Uiteraard wel het dekbed wat lager gelegd zodat hij niet over de baby kon.

    Dus ja, ik denk dat dat kan :)
     
  5. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Ik moet bekennen dat ik vannacht ook met het dekbed tussen mijn knieen lag. Maar meestal leg ik een nachtoutfit klaar, dan heb ik dat zo aan als zl bij mij wil. Was eerst mijn zwangerschapsjoggingbroek, trui van mijn man en dikke kerstsokken maar heb van de week een huispak gekocht bij een bekende drogisterij. Dus jouw baby lag ook op je arm? Rolde hij/zij nooit om?
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Mijn kindje is ook 10 maanden oud en slaapt sinds de geboorte vaak naast mij halverwege de nacht. Ik leg haar tegen ons hoofdbord aan en ik ga zelf iets verder naar onderen liggen. Op die manier heb ik mijn dekens wel over mij heen, moet er niet aan denken om zonder dekens te moeten slapen.

    Ze kruipt 's ochtends wel helemaal naar mij toe en ligt dan ook wel eens onder de dekens. Ze trekt ze van zich af als ze het te warm heeft of kruipt weer omhoog.

    Het zal vast niet aan alle veiligheidseisen voldoen hoe ik het doe maar ik vertrouw op mijn instinct. Iedereen doet het op zijn eigen manier.
     
  7. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Als je fb hebt kun je eens bij de groep veilig samenslapen kijken.
     
    Spikkeltje vindt dit leuk.
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.509
    5.609
    113
    Vrouw
    Oh jeetje, wat een nachtelijke taferelen maak je er van :p

    En ja mij.mn baby lag op Mn arm en us nooit omgerold :)
     
  9. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Ja daar ben ik lid van, maar omdaf ik geen bv geef ben ik niet helemaal de doelgroep. Daar slaapt het kindje onder de arm ipv erop maar dat accepteert zoonlief niet.
     

Deel Deze Pagina