Mijn zoontje van 2 weken wil overdag niet meer slapen! Ook rustig liggen is er niet bij. Hij is alleen stil als ik hem vastheb en mijn pink in zijn mond heb. Ik geef bv dus wil hem geen fopspeen geven. Maar dit is ook geen doen. Wat moet ik doen? Moet ik hem maar laten huilen en hem zo leren dat ie zelf moet gaan slapen? 's Nachts slaapt hij wel (als hij geen krampjes heeft). En ook 's avonds gaat ie gewoon zijn bedje in en slaapt hij. Maar zodra de ochtend komt is het feest.
Nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Thije wilde in het begin ook niet slapen en ik heb hem toen lekker heel veel bij me gehouden, lekker op de bank! Tuurlijk kun je dit niet constant volhouden, dus deed ik Thije ook regelmatig in een draagdoek: heerlijk vond hij dit, kon hij mooi een paar uurtjes slapen en ik had mijn handen redelijk vrij! Niet laten huilen hoor. Hij nog zo ontzettend klein! Ik vind dat 5 tot 10 minuutjes maximaal wel kan als hij dat nodig heeft om bijv. de dag te verwerken en zo in slaap te komen, maar niet langer hoor! Helaas hebben wij dat uiteindelijk wel moeten doen, maar dat komt omdat Thije op een gegeven moment bijna 15 uur per dag huilde door een geboortetrauma. En oooh, wat heb ik mee staan huilen! Maar goed, zolang dat niet aan de orde is: lekker bij je houden en hem zo aan je en de wereld laten wennen! Geniet lekker van je mannetje!
Hij is nog zo klein. Waarom houd je hem niet lekker bij je? Over een paar weekjes gaat het vast een stuk beter
Herkenbaar verhaal! Mijn dochtertje is nu ook twee weken oud en heeft ook moeite met in slaap komen (zowel overdag als 's nachts). En dat terwijl ze wel heel moe is, zeker na een voeding. Ik geef trouwens ook borstvoeding en maak daarom geen gebruik van een fopspeen. Wij hebben inmiddels ontdekt dat inwikkelen heel goed werkt (een tip van onze kraamverzorgster). In eerste instantie verzet ons dochtertje zich er altijd even tegen, maar binnen drie minuten valt ze heerlijk in slaap. Wij blijven uiteraard wel even bij haar en aaien haar over haar wangetje of geven haar de pink totdat ze rustig wordt. Voor ons doet het wonderen. Ze slaapt namelijk keurig door tot de volgende voeding en is gemiddeld zo'n drie uur onder zeil. Mocht je het willen proberen: je kan voor het inwikkelen gewoon een hydrofieldoek gebruiken. En, probeer het niet zielig te vinden als je kindje in eerste instantie boos wordt en gaat huilen. Ik had er moeite mee toen onze kraamverzorgster het voordeed, totdat ik zag dat mijn meisje die fysieke begrenzing eigenlijk juist heel prettig vindt en zich daardoor makkelijker kan overgeven aan haar vermoeidheid.
idd. inbakeren!! ik had zo'n pacco inbaren doek gekregen van mijn moeder en dat heeft wonderen verricht! Sam was ook heel erg druk en kon ook moeilijk stil liggen, maar zodra ik m in dat ding deed, werd ie heeeeleemaal kalm, en sliep heerlijk! misschien eens proberen? liefs Muis
je mag niet zomaar op eigen houtje gaan inbakeren met doeken of hydrofiel luiers. vraag daar hulp bij.( even je cb bellen) anders kunnen de gevolgen rampzalig zijn. ikzelf heb ingebakerd met een puckababy slaapzak dat is ook een vorm maar minder extreem. je kan om hem rustig te krijgen zachtjes 1 hand op zijn buikje leggen en 1 tegen zijn hoofdje. en zoals gezegd 2 weken is nog zo klein, gewoon lekker bij je nemen als hij daar behoefte aan heeft. nog gefeliciteerd trouwens!
Ook nog gefeliciteerd! Hier ook af en toe moeite met inslapen overdag. Wat bij ons helpt is idd strak instoppen met de dekens, hij maakt zichzelf wakker met z'n zwaaiende armen nl. Maar ook de draagdoek helpt of op m'n buik laten liggen (de eerste week heb ik zo met hem geslapen). Baby's hebben het soms nodig om te huilen voordat ze in slaap vallen (maar zeker niet te lang hysterisch laten huilen, lekker troosten met bv oid) of ze verzetten zich tegen het wegdoezelen. Ook krampjes kan het slapen bemoeilijken, dat is hier ook regelmatig. Ze groeien er wel over heen.... Het gaat hier een stuk beter dan de eerste weken
Je mag idd niet inbakeren in een zak (bv paco) zonder dat t cb de heupjes heeft gecontroleerd. In een hydrofiel luier mag t wel gewoon hoor; sla je alleen om de armpjes en bovenlijf heen....
Je mag niet zomaar op eigen houtje gaan inbakeren met doeken of hydrofiel luiers. vraag daar hulp bij.( even je cb bellen) Yup, inderdaad wel even aan een professional vragen hoe het moet. Het moet namelijk wel volgens een bepaalde 'techniek'. Bij ons heeft de kraamverzorgster het voorgedaan. Heb je al een intake van het consultatiebureau gehad? Sowieso kan je hiermee terecht op het inloopspreekuur volgens mij.
Ik mag alleen maar inbakeren in een zak ivm verdenking op heupdysplasie. De KA vertelden dat juist bij een zak de heupjes en beentjes nog genoeg bewegingsvrijheid hebben. De andere methodes zijn te strak. Hier gaat het alleen om de maaiende armpjes, dus een puckababy aangeschaft. Ze kan nog steeds op haar handje sabbelen, maar niet meer wakker maaien met haar armpjes.
@ Yinte: Echt een super gaaf kleurtje!!! Ik had deze ook graag willen hebben, maar mijn man vind het een vreselijke kleur......
Onze zoon heeft hier ook last van gehad. Het is een heel nieuwsgierig mannetje dat als wil meekrijgen. En was vaak tegen zijn slaap aan het vechten. Sliep hij uiteindelijk dan werd hij na 5 minuutjes weer wakker van zijn armpjes. Wij hebben de Puckababy gekocht. Ik vond persoonlijk inbakeren iets te ver gaan. In de Puckababy heeft hij nog wel wat bewegingsvrijheid. Hij wordt alleen niet wakker van zijn maaiende armpjes. Het is nog steeds geen slaperd maar hij is nu wel een stuk uitgeruster en kan zich daardoor ook beter alleen vermaken in de box. Mama heeft zo af en toe ook even tijd om het huishouden te doen.
Bedankt voor jullie reacties!! Ik vond laten huilen ook al zo zielig omdat ie nog zo klein is. Mag je die Puckababy wel zonder advies gebruiken? Anders als dit aanhoudt ga ik idd wel naar het inloopspreekuur van het cb. Ik heb de intake net afgelopen dinsdag gehad, 22 mei heb ik de eerstvolgende afspraak.
De puckababy mag je gewoon zonder advies gebruiken. Het is een bakerzak en dat is net iets anders dan het strakke inbakeren. Bij het strakke inbakeren moet je ind denken om de heupen en eventuele afwijkingen. Wij hebben heel veel gehad aan de puckababy. De 1e keer erin sliep meneertje gelijk 3 uren, wist niet wat me overkwam.