Zoontje 22 maanden wat tussendoor geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door Torretjeee, 25 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Mijn zoontje 22m lijkt soms onverzadigbaar met eten. Dat is helemaal niet erg maar ben op moment een beetje inspiratieloos wat ik hem kan geven. Veder als brood en fruit kom ik niet echt. Maar hele dag fruit eten lijkt mij ook niet goed. Hij heeft melk, ei en pinda allergie. Dus veel kant en klare dingen vallen af. Iemand nog ideeën wat hij tussendoor kan eten wat een beetje vult?
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Ik zou persoonlijk wel gaan voor fruit of groente (komkommer, wortel, paprika etc). Of iets als rijstwafels (al vult dat niet echt). Of als dat mogelijk is bv z'n lunch/ontbijt uitbreiden?
     
  3. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja hij heeft nu al 5 broodjes op een appel en een mineola, plus 2 crackers. Nog meer fruit weet ik niet of dat wel zo goed is.. ivm diaree enzo. Tomaatjes lust hij wel graag maar vult niet voldoende. Hij blijft dan vragen om meer.
     
  4. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wauw wat veel!! het is nog maar 11 uur!

    Ik zou idd ook niet meer dan 2 stuks fruit geven ivm fruitsuikers. Daarnaast zou ik idd meer groente aanbieden, zoals tomaatjes, komkommer, rauwe witlof, paprika, etc
    Ik zou wel gaan kijken of hij niet eet om het eten, maar hoe is zijn hongergevoel?
     
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Dit. Zoveel eet mijn dochter niet eens op een goede dag :rolleyes:
     
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Fruit bied ik onbeperkt aan, fruitsuikers vind ik geen probleem. Voor de rest is wat zl krijgt zonder toegevoegde suikers.

    Kindjes kunnen prima aanvoelen of en wanneer ze vol zitten (zeker als ze bv op verzoek gehad hebben, met kv wordt vaak de natuurlijke maaginhoud consequent overschreden en is dat gevoel niet meer voldoende aanwezig) , als ze zelf de regie krijgen. Soms overeten ze zich, dan leren ze daarvan.

    Je zou nog kunnen kijken voor speltwafels, maiswafels etc. Die zijn er zonder verdere toevoegingen.
    Ik vind de pagina van Rapleymama erg goed, leuke recepten voor tussendoortjes zonder toegevoegde suiker en zout en veelal zonder ei en/of melk. Zijn makkelijk aan te passen naar eigen wensen. Ze heeft een superlekker krentenbrood met kokosyoghurt en banaan, en appel/kaneelcakejes die hier goed in de smaak vallen. www.rapleymama.nl
    Er zijn heel veel makkelijke recepten van bijv. bananenbrood te vinden zonder allergenen.
    Hmmm.... ik ga zo nog eens lekker wat bakken...
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
  8. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Mijn dochter was ook een hongerlap, maar at dit incl lunch. Zij moest soms ook gewoon wachten, omdat zij dit niet goed aanvoelt. (nu eet ze de oren van mijn hoofd... ik neem een tosti mam, hup half brood weg hahahah)
     
  9. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Avocado? Vind mijn zoon heerlijk en is niet zo heel zoet.
     
  10. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Tjonge.. Ik zou niet teveel extra gaan geven, vind dit al absurd veel!
    Het kan toch niet zo zijn dat ie echt iets te kort komt?
    Ze moeten ook leren dat je niet de hele dag door hoeft te eten toch..
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Die van ons schuift ook wel aardig door, tuurlijk niet te vergelijken met dit (die van ons is 9 mnd). Fruit prima, maar hou er rekening mee dat t met de tandjes ook gevolgen heeft. De suiker die je bij de hongerlapjes echt moet ontwijken is fructose-glucose (siroop) die remt het verzadigingsgevoel. Maar die vindt je gelukkig vooral in de prefab afdeling, die is makkelijk te ontwijken. Maar in sapjes heb ik m ook al de nodige keren gezien (in de tijd dat ik voor mn ex nog elk etiket moest bestuderen ivm meerdere allergieën)
     
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #12 hummeltje5, 25 sep 2017
    Laatst bewerkt: 25 sep 2017
    - bouillon
    - rijstwafel (droog of met (geiten-)kaas, honing, jam of chocopasta)
    - maïswafel
    - eierkoeken
    - volkoren soepstengel
    - stengel bleekselderij
    - rauwe wortel
    - cherrytomaatjes
    - blokje kaas
    - plakje leverworst/paardenworst
    - banaan/perzik/druiven/elke andere fruitsoort
    - gedroogd fruit zoals vijgen, abrikozen, krentjes
    - avocado
    - komkommer
    - paprika
    - wortel
    - olijven (max. 3 ofzo, ivm. de hoeveelheid zout)
    - beschuitje met kaas, jam of hagelsag
    - schaaltje yoghurt of vla
    - fruit- en/of groentesmoothie
    - zelfgebakken groentechips
    - cracottes

    (kan zijn dat er wat tussen staat wat ie niet mag hebben met zn allergieën)
     
  13. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ah dank je ga ik daar even op kijken. Ik heb altijd bv op verzoek gegeven en daarna rapley. Dus dat sluit wel aan bij ons.


    Veder snap ik dat het veel eten is ik geloof ook dat ze zelf wel weten tot hoeveel ze kunnen eten. Hij weegt 10 kilo en is 79 cm. Voor zijn leeftijd volgens mij klein van stuk. Ik ben dan ook niet bang dat ik hem overvoed. Maar wil wel goede gezonde alternatieven aanbieden. Tegen de tijd dat het avondeten bijna klaar is zeurt hij ook echt de hele tijd om eten in de keuken. Dan leer ik hem wel dat hij gewoon moet wachten tot het eten klaar is.
     
  14. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wat een leuke ideeën zitten hiertussen! Bleekselderij zou ik nou nooit aan denken. Helaas vind mijn 21 maander kaas echt gruwelijk vies en krijgt hij geen bewerkte worst vanwege alle chemische toevoegingen, zout en suiker. Gedroogd fruit ga ik ook eens proberen.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Onze zoon (<17 mnd.) heeft altíjd een goede dag, maar zelfs die eet niet zó veel!
    En vooral ook niet zo vroeg al 5 boterhammen op..

    TS: ik bedoel dit verder niet als goed/slecht hoor!
     
  16. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja helaas een hele hoop wat hij van deze lijst niet mag hebben. Maar avocado is ook nog een goeie.
    Stond net ook in een reactie
     
  17. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Nee ik weet ook dat het veel is. Vooral ook veel brood. Vandaar ook mijn vraag voor een alternatief :).
     
  18. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja sap krijgt hij zelde. Altijd thee of water. En dingen met toegevoegde suiker vermijden we ook.
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Leuk om te horen! :)
    Had er later nog paprika, wortel en olijven aan toegevoegd ;)

    Zonde dat je kleine geen kaas lust; zooo lekker! :)
    Maar ja, smaken verschillen nou eenmaal ;)
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Mja balen.
    Ik kan me voorstellen dat melk, ei en pinda's in véél meer dingen zitten dan ik zo zou denken!

    Lijstje heb ik net nog even geüpdate met een aantal andere dingen (staan niet allemaal onderaan de lijst), misschien kun je daar nog iets tussen vinden :)
     

Deel Deze Pagina