zoontje 3,5 komt in de nacht bij mij slapen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door WendyenRyan, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyenRyan

    20 mei 2010
    52
    0
    0
    IJsselstein
    Hallo allemaal,

    Zoals de titel al zegt wordt mijn zoontje elke nacht tussen 00:00 en 02:00 wakker en wil niet meer verder slapen in zijn eigen bed. Een tijd geleden was er heel veel wind en sindsdien is hij doodsbang voor het geluid van de wind. Helaas dus ook als het windstil is en ik echt niets hoor in zijn kamertje. Ik heb echt van alles geprobeerd om hem door te laten slapen in zijn eigen bed, maar niets helpt tot nu toe. Bij hem blijven totdat hij weer in slaap valt helpt ook niet, want hij blijft aangeven dat hij bang is en bij mama in bed wil slapen. Hij blijft daarmee doorgaan totdat hij helemaal overstuur is en helemaal niet meer kan slapen. Praten en uitleggen werkt niet, beloningssysteem werkt niet, foto van mama op kamer, extra lichtje aan enz enz....
    Zodra hij bij mij in bed ligt is hij zo vertrokken en slaapt hij door. Nu is mijn bed niet al te groot ( 140x200) dus slaap ik ook slechter doordat een peuter/kleuter nou eenmaal veel beweegt in zijn slaap :D dit is voor mij de reden om de angst te willen aanpakken en te zorgen op welke manier dan ook dat als hij wakker wordt, zich weer omdraait en verder slaapt, in zijn eigen bed!;););)

    Ik moet er wel even bij vermelden dat ik een alleenstaande moeder ben en mijn zoontje zo'n 4 nachten in de 2 weken bij zijn vader slaapt. Ook daar slaapt hij vanaf het begin van de omgangsregeling in het bed naast zijn vader. Vader heeft een klein kamertje voor ons zoontje van 6m2 en daar past net een peuterbed in. Hij wil daar niet slapen omdat hij het bedje te klein vind en omdat hij dan ook bang is voor de wind. Dus daar valt ook niet veel te behalen...

    Wie heeft er tips, adviezen of iemand die mij gerust kan stellen dat dit overgaat en het allemaal bij de leeftijd hoort :D

    Dank alvast!!
     
  2. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Kun je em niet terug in zijn bed leggen als in weer in slaap gevallen is? Of dat jij bij hem in bed gaat liggen totdat hij slaapt.
    Verder weet ik hoe lastig het is,mijn zoontje is ruim 4.5 ook alleenstaande moeder en hij slaapt ook bij mij,ik vind het alleen geen probleem (niet meer).Ben er zo veel mee bezig geweest en dan ging het weer een tijd goed en dan begon de ellende weer.Nu slapen we samen in een groot bed (180x210) en komen we beide aan onze rust toe!
     
  3. bloem3

    bloem3 Actief lid

    17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien zijn eigen matras naast jou bed leggen? Dan kun je in ieder geval zelf rustig en ruim slapen. Desnoods schaf je een goedkoop ikea matrss aan wasr hij mag komen liggen halverwege de nacht... dus wel in eigen bed beginnen.
     

Deel Deze Pagina