Zoontje 7 ander gedrag op school ( negatief)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamavan2SE, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.663
    113
    Vrouw
    Zoontje is 7 jaar nu.
    Gaat naar groep 4

    begin vh schooljaar een juf gehad die hij in groep 2 ook had. In die groep heeft hij zichzelf goed ontwikkelt. Door een ongelukje en aansluitend medisch thema in de klas is zijn zelfverzekerheid gestegen.

    in november ging zij met verlof en kwam een andere juf. Er was niks aan de hand.
    In januari hebben wij een gesprek aangevraagd omdat zoontje aangaf school makkelijk en saai te vinden. tijdens dat gesprek kwam naar voren dat zoontje naar haar toe zich niet netjes gedraagd. Betweterig, rollende ogen etc
    Ze geeft aan dat ze dat niet prettig vind en wij bespreken dit met zoontje dat dit gedrag niet getolereerd wordt. Heel af en toe zien wij dat gedrag thuis en drukken dat direct de kop in. toen kwam corona, thuisonderwij. Lastig, zoontje wil hulp maar als zover is wordt ie boos dat er hem helpen of is ie betweterig net als op school

    Sinds 11 mei op school weer
    13 juni spreek ik de juf over zijn lezen, wat iets verslechterd is en dan zegt de juf weer dat hij gedrag vertoond zoals eerder.
    We bespreken dit met hem en het lijkt te verbeteren. Toch op 22/6 hebben we oudergesprek en bespreken we dit weer. Weer zegt de juf dir niet fijn te vinden.

    Zoontjes onzekerheid Zet hij om in betweterig gedrag, weet ik wel, doe ik toch. Allemaal in snaaiende tonen.

    ik wil dat hij hier mee leert omgaan en vraag de juf om ideeën wat te doen, deze zomer nog voordat hij groep 4 instapt en daar veel nieuws leert en lees achterstand moet inhalen.

    contact met gemeentelijke gezinscoach die met onze school werkt. Zij leest email vd juf voor over zoontje en daar schetst ze dat zoontje zijn gedrag heel de dag plaats vindt, in de kring met spelen etc

    nou wij schrikken, de juf heeft naar ons toe enkel besproken dat zoonlief zijn gedragen naar de juf toe niet correct is. We hebben zelfs idee dat hij asociaal wordt weggezet.

    de coach heeft gesprek gehad met school en vinden het niet nodig nu te starten en pas in groep 4 te monitoren hoe hij is en dan een plan van aanPak te maken. 2/3 nieuwe juffen dan.

    Ik snap dat over 1,5 week de vakantie start maar om
    8 weken niks te doen??

    ik wil hem helpen in zijn onzekerheid.

    en waarom zegt de juf dat hij alleen naar haar toe verkeerd gedrag toont en anders naar de coach schrijft.

    en waarom is dit enkel bij deze juf?

    zoonlief zegt ook dat hij de oude juf ( verlof in mrt voorbij maar door wisseling zij op andere locatie nu lesgeeft ) wel weer ziet als de scholen in 1 gebouw zit.... hij klampt daar wel aan vast.

    heeft hij enkel dan probleem
    Met deze juf. Waarom
    Zien wij dat gedrag hier minder? Omdat we hem
    Consequenties geven en de juf enkel aangeeft het niet fijn te vinden??
     
  2. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    In groep 4 krijgt hij een nieuwe juf toch? Dan kijken hoe het gaat, kan zomaar zijn dat het over is. Eigenlijk wat gezinscoach aangeeft, zou ik volgen.
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    Heel herkenbaar alleen nu zitten we ook met het gedrag thuis. Inderdaad de rollende ogen, betweterig etc.

    Wij hebben geen rapport gesprekken maar het hele jaar door. Ze gaan nu ook kijken met een team wat ze kunnen doen.

    Wij denken dat hij zich stierlijk verveeld en daarom "raar "gedrag vertoont.

    Voor nu kun je weinig doen. Zodra je het thuis ziet uitleggen wat je wel wil en niet wil en wij hangen er consequenties aan.
     
  4. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.663
    113
    Vrouw
    Zoontje heeft ook vaak aangegeven dat ie het allemaal saai vindt. dus mss ook verveling of zo
     
  5. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.663
    113
    Vrouw
    thuis zitten we er direct op en zijn er consequenties
     
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.772
    113
    Bij ons komt het gedrag voort uit verveling. Hij heeft een klas overgeslagen maar gaat nog steeds vlot..
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het altijd zo makkelijk om alles maar op verveling te gooien.
    Je schrijft dat hij achter loopt met lezen dus dat zal wel meevallen.
    Je kind hoort zich gewoon te gedragen in de klas temeer die op deze manier ook een stoorzender wordt voor anderen.
    Ik kan me haast niet voorstellen dat die thuis niks van dit gedrag laat zien.
    Mijn oudste was ook vaak een stoorzender in de klas en dat was geen verveling maar gewoon steeds grenzen willen opzoeken. Dit veranderde toen die eindelijk in groep 6 eens een meester kreeg die die jongens een beetje leuk wist te benaderen.
    Soms zit het ook gewoon in de aard van het beestje en nu eerst maar afwachten hoe het in groep 4 gaat met een andere leerkracht,
     
    Bloem2310, sillies, fairy2011 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.663
    113
    Vrouw
    Thuis laat ie het wel eens zien maar we drukken dit meteen de kop in. Waardoor hij dit amper nog doet
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan denk ik toch dat die zijn grenzen heel erg aan het opzoeken is bij de leerkracht, Ik vind dit toch best wel pittig voor een 7 jarige.
     
  10. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.663
    113
    Vrouw
    de juf zegt dat ie de klas niet hindert maar dat het niet gewenst gedrag is wat voort komt uit zijn onzekerheid / ongemak
     
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben het wel met Anouk eens en vind dat je zijn gedrag wat bagetalliseerd, maar ik zou het advies van de coach opvolgen. Het is bijna vakantie en wellicht heeft de nieuwe juf meer overwicht.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Van wat ik lees is het thuis ook iets dat wel voorkomt, maar niet in die mate als de juf aangaf - dan denk ik dat het probleem vooral op school speelt en zou ik ook het nieuwe schooljaar afwachten. En misschien kan de nieuwe juf er ook wel veel beter mee omgaan of voelt hij zich bij die nieuwe juf al anders, waardoor het gedrag vanzelf minder problematisch wordt.

    En soms doet de zomervakantie ook al veel. Nu was het een periode van dingen moeten, ook thuiswerk door corona etc - misschien haalt de vakantie bij hem wat druk weg en laat hij daardoor ook al wat van dit gedrag ‘los’. In de vakantie zou ik niet veel nadruk leggen op dat ‘schoolse zelfvertrouwen’ - maar werken aan een leuke, ontspannen tijd, als hij lekker kan spelen, actief kan zijn etc is dat vaak ook echt een goede steun in de rug qua zelfvertrouwen in het algemeen. En dan dus in het nieuwe schooljaar gaan oppakken wat nodig is.
     
    Zonnestralen en NiekeKris vinden dit leuk.
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Als het voornamelijk op school speelt, zou ik ook tot na de vakantie wachten. Dan kun je en kijken hoe het gaat met de nieuwe juffen en het probleem kan worden aangepakt op de plek waar het speelt. Dat lijkt me vele malen effectiever en duidelijker voor je zoontje. Thuis kun je natuurlijk al prima aan de slag met dingen als ‘wat doe je als je iets moeilijk vindt?’ ‘hoe zet je door?’, ‘hoe vraag je om hulp als je dat nodig hebt?’, enz. Als je zelf geen idee hebt hoe, dan kan de coach daar misschien wel wat tips voor geven? Maar de schoolse situatie zelf zou ik in de vakantie even laten rusten.
     
  14. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Helaas mogen ze dit op school niet. Als ouders zijnde kan je anders naar je kinderen reageren die wellicht misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord is en dan kan juf niet.
    Ik heb het ook vaak geroepen; we moeten van dat zachte af, natuurlijk praten is 1, maar blijf je over grenzen gaan, dan niet 5 strafregels schrijven maar gewoon 200 ofzo.
    Ik zie het heel vaak in de klas dat kinderen constant over de grenzen van juf gaan en ze mogen niets doen want tja dat is niet het beleid van de school.

    Zorg dat je met de leerkracht van nieuwe groep een plan maakt. Als hij dit gedrag vertoond, dat er dan een consequentie volgt.
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een juf mag best iets doen hoor, en dat kan prima pedagogisch verantwoord.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Er zijn genoeg manieren op school die wel mogen inderdaad.

    De vraag is ook of je een kind wat zo doet vanwege weinig zelfvertrouwen/door dat het faalangstig is (laten we daar dan maar even van uitgaan door de reacties van ts) met gestrekt been er in moet gaan of dat een andere aanpak op lange termijn tot een gewenster resultaat leidt.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  17. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.663
    113
    Vrouw

    School wil pas in nieuwe schooljaar hem gaan minitoren en als dan het gedrag zo is met hem wordt besproken wat er is etc en dat ze dan via synthese een sociale vaardigheids training gaan aanbieden.

    dat vinden wij te lang duren, daar groep 4 nieuwe juffen heeft, hij kleine lees/spelling achterstand heeft, van groep 3 naar groep 4andere manier van les is, andere deel vd school zit . we hebben volgende week gesprek met een kindercoach.

    Ook een reden is dat school al een beeld heeft van zoontje, dit zo ook doorzet naar de gezinscoach... en die coach komt 1 dag in de maand....
    Nu kan de kindercoach hem van scratch leren kennen.
     

Deel Deze Pagina