Zoontje 9 maanden heel vroeg wakker. Elke dag weer.. Wat doen we fout?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nosam, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik zit momenteel echt even met mijn handen in het haar.
    Ons zoontje van 9 maanden word nu al wekenlang erg vroeg wakker.
    Ook wel eens meerdere malen per nacht.

    Ik zit ook behoorlijk in de knoop met zijn 'dagschema'.
    Heb het gevoel dat we ergens iets 'over het hoofd zien', een manier
    om het even anders aan te pakken ofzo.

    Dagschema:

    5:00 / 5:30 wakker + fles 210cc
    8:00 daarom vaak een broodje
    max 9:00 in bed, dan is hij ook écht moe!
    10:00 wakker en fruit
    12:00 brood met water
    14:00 (wisselt) naar bed tot 15:00
    15:00 tussendoortje met wat water
    17:30 avondeten
    19:00 uur fles 210cc (leeg)
    23:00 uur fles 210cc (leeg) (hij word 8 van de 10 keer zelf wakker)

    Wie o wie kan ons helpen.
    De nacht gaat dus ook al een hele poos niet zo lekker.
    Hij wordt regelmatig om stipt 4 uur wakker, soms krijgt hij dan ook nog een flesje.
    Deze gaat dan niet helemaal leeg. Daarna slaapt hij dus tot 5:00 / 5:30.

    Ik hoop dat iemand met me mee kan denken. :)
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik zou overdag weer een fles melk gaan geven.
    Van melk groeien ze, niet van groente en fruit. Ik denk dat het dus honger is.
    Waarschijnlijk wordt hij daarom ook om 23 uur nog wakker.

    Maar snachts wakker worden hoort er gewoon bij, baby's slapen vaker niet dan wel door.
    Hier slaapt hij pas anderhalve maand klokje rond, is nu 22 maand.
    Ik behandel 5 uur (en half 7 ook nog steeds) als nacht, hij krijgt wat water, de borst en gaat z'n bed weer in. No way dat ik hem eruit zou halen. Maar hij gaat altijd ook gewoon weer slapen.
     
  3. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Fles overdag wil hij echt niet meer.
    Dat heb ik al een aantal keer geprobeerd rond het broodje om 12 uur.

    Hij heeft altijd doorgeslapen voorheen. Het is echt sinds de laatste 2 á 3 weken.
    Hij sliept altijd van 19:00 tot 23:00 en van 23:00 tot 7:00.

    Maar goed. Las toevallig net ook iets over een 8 á 9 maanden sprong.
    Maar eens even kijken wat die precies in houd ;)
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.543
    113
    Hmm hier ben ik het niet helemaal mee eens. Melk is idd belangrijk maar met een maand of 9 wordt bijvoeding zeker zo belangrijk. Dat zou ik ook niet vervangen voor melk.
    En dat s nachts wakker worden met 9 maanden nog volkomen normaal is vind ik ook niet. Wel voor een pasgeboren baby.

    Ts qua schema kan ik alleen opmerken dat hij wel veel melk in 1 keer krijgt. Om 19.00 uur zo'n megafles en om 23.00 uur ook weer. Het klinkt misschien stom, maar overeet hij zichzelf niet. Bijna een halve liter melk op 4 uur tijd is echt gigantisch. Misschien zit hij te vol en slaapt hij daar onrustig van?
     
    Noorie, Paardenbloem en Popidepi vinden dit leuk.
  5. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    tuc, bedankt voor je reactie! :)
    Wat jij zegt inderdaad. Doorslapen met 9 maanden is toch redelijk 'normaal'?
    Hij sliep ook altijd prima. Dus waar het dan ineens is mis gegaan.

    Maar ja, misschien krijgt hij teveel dan op zo'n korte tijd..
    Nou wordt hij er wel zelf voor wakker vaak.
    We hebben toevallig van de week geprobeerd om zelf gewoon te gaan slapen als
    hij zich om 23:00 nog niet gemeld heeft.. om te kijken wanneer hij wakker werd.
    Toen was het 23:45.

    Hoe zou ik het dan het beste aan kunnen pakken die 2 flessen 's avonds..
     
  6. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Zat al te denken om 19:00 te 'rekken' naar 20:00 ofzo...
    Om die late fles eraf te krijgen.

    Maar dat is echt niet te doen. Gisteren lag hij zelfs om 18:30 al.
    Hij is dan écht moe..
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.543
    113
    Ja gaat hij akkoord met minder;)
    Dat je 2x 150 of 180 geeft?

    Het wakker worden kan ook even een fase zijn hoor. Mijn kinderen sliepen og die leeftijd ook al door maar hadden wel eens van die periodes dat ze wakker werden. Vanaf een maand of 8 ben ik wel een "vaste ontbijttijd" aan gaan houden. Dus als ze eerder wakker werden een speen geven of even bij ons leggen. En dan pas op de "gewone tijd" (7.00) ontbijten.
     
  8. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Bedankt voor de tip. Daar kan ik wat mee. :)
    Soms zit je zo in de knoop dat je even een andere kijk op dingen nodig bent, haha.

    Zit me net ineens ook te bedenken dat die 23:00 uur fles er inmiddels voor ons zo in zit.
    Misschien wordt hij wel gewoon wakker voor een speentje. Misschien ga ik een keer
    proberen om dan een speen te geven. Kijken of hij verder slaapt.

    Wij zijn ook te verwend hoor. Onze eerst sliep rond die tijd al van 19:00 tot 8:00 ofzo haha.

    En bij ons in bed nemen heeft met hem geen zin. We moeten als hij wakker is echt naar beneden. Hij heeft best veel herrie in zijn donder ;) Daar wordt onze oudste niet zo blij van. En ligt echt niet stil op ons bed.

    Hij kan ook heel veel voor zijn leeftijd. Misschien is hij daar ook 'onrustig van'.
     
    tuc vindt dit leuk.
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.262
    3.500
    113
    Hier sliep hij van 6-8 maanden door van 20.00-8.00 om vervolgens een paar maanden lang ook weer wakker te worden 's nachts. Ook precies altijd tussen 5.00-6.00. Wij hebben dit altijd, van baby af aan al (en doen we nu bij ons dochtertje ook weer) behandeld als nacht. Na alle voedingen voor 7.00 ga je terug je bed in. Oké 6.45 wil ik wel eens door de vingers zien, maar om 5.30 gaan we echt niet uit bed.
    Wat ik hier altijd deed als hij rond die tijd wakker werd was een flesje van 150 of 120cc geven met 2 of 3 schepjes melk, hing van de tijd af hoe groot ik de fles maakte en dan vervolgens sliep hij gewoon verder tot een uurtje of 8.00. 1 ding... wij hebben dit er later wel middels slaaptraining weer uit moeten krijgen, dus of het echt de juiste oplossing is weet ik niet, maar het werkte hier wel.
    Verder ook wel eens met wat Tuc schrijft, ik vind het in de avond ook wel enorm veel melk. Dat was hier op die leeftijd voor het slapen gaan een fles van 180+6 en een late fles hebben wij vanaf het begin al nooit gegeven, wij maken onze kinderen niet wakker voor een fles 's avonds laat, maar laten ze zelf komen. Ik zou de flessen ook gaan verkleinen, misschien staps gewijs, ik denk namelijk dat het puur gewenning aan het worden is.
    Was hier uiteindelijk ook zo, kon na wakker worden 's avonds/ 's nachts alleen nog met een fles in slaap vallen en niet zelf. Voor slaaptraining zou ik hem nu nog te jong vinden, maar zou wel kijken of je dus iets aan de hoeveelheid melk kan doen. En dan zou ik me eerst het meest op de voeding van 23.00 richten, die van 19.00 hooguit terug brengen naar 180+6 en dan eerst de fles van 23.00 zover mogelijk afbouwen/ verdunnen en dan evt. daarna de fles van 19.00 nog aanpakken, maar een fles voor het slapen gaan met 9 maanden is op zich niet gek.
     
  10. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    De 19:00 fles vind ik inderdaad nog prima. Bij deze valt hij ook altijd in slaap.
    Het gaat me inderdaad om die 23:00 fles. Bedankt voor je tips!

    Alleen wij geven dus om 5:00 / 5:30 ook een fles. Om hem daarna weer in bed te leggen. Maar het is nog geen enkele dag voorgekomen dat hij dan ook weer gaat slapen sinds een aantal weken dus. Je legt hem erin, loopt weg, en dan begint hij gelijk te huilen. Is dan echt met geen mogelijkheid in slaap te krijgen helaas. Dus dan moeten we wel naar beneden. Zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen. In slaap wiegen, even rustig zitten, alles al geprobeerd. Nou moet ik er wel even bij zeggen, bedenk ik mij net, dat als we dan beneden zijn... Hij 5 minuten later z'n luier vol poept. Hij poept ALTIJD 's ochtends vroeg.

    En de flessen van 19:00 en 23:00 zijn inderdaad volle flessen. Hij drinkt ze beide altijd leeg. Hij geeft altijd prima aan als hij iets niet wil. Zal hij het dan niet nodig zijn?...
     
  11. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik vind de hoeveelheden melk s'avonds ook wel veel, mijn zoontje heeft nooit meer als 180 gehad en in de laatste fles deed ik een paar scheppen rijstebloem. Ook vind ik dat hij overdag wel weinig slaapt 2 uurtjes maar, daar kunnen ze snachts ook slecht van slapen. Je kan proberen om over te gaan naar 1 slaapje zodat hij een lange slaap overdag doet en dan misschien meer uitgerust is.
     
  12. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    En wat als je inderdaad om 23 u geen fles meer geeft? Hij wordt dan wel wakker, maar omdat hij om 19.00 u ook al een flinke fles krijgt, is hij snachts misschien wel onrustig omdat hij om 23.00 u weer een flinke plens in zn buikje krijgt. Die darmen gaan dan snachts werken en misschien poept hij daarom ook vroeg in de ochtend? Geen idee of dat een verband kan zijn hoor.
    Ons meisje krijgt rond 19.30 u laatste fles, gaat dan naar bed. Zij poept ook altijd vroeg in de ochtend, maar wordt daar niet wakker van ( of wij merken het niet). En waar ze tot ruim een maand geleden paar keer per nacht wakker werd voor de speen, slaapt ze nu door. Omdat wij er niet meer heen gingen. Ze pakt speen nu zelf ( via speendoekje)
     
  13. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Ik wou juist heel graag dat hij gewoon net zoals de oudste sliep rond die tijd.
    Hij sliep altijd van 12 tot 3 ofzo. Maar hij werd ook pas om 8 uur wakker.

    Ons zoontje van 9 maanden is dus om 5 uur wakker. Ik kan het dan met moeite rekken tot 9.00, dus veel later lukt mij echt niet. Dus die 2 slaapjes krijg ik momenteel echt niet anders.
    Of je moet een gouden tip hebben?
     
  14. Nosam

    Nosam Bekend lid

    28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Precies. Dat zei ik net ook. Voor ons is die 23:00 fles inmiddels 'normaal'. Dus we doen het steeds als hij wakker word. Maar ik wil eens proberen een speentje te doen vanavond in plaats van een fles. Kijken wat hij daarop doet. Ik laat het morgenvroeg weten hahaha.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  15. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik ben toendertijd begonnen met het slaapje elke dag een kwartiertje later te doen totdat hij op 12 uur zat en ging het een dagje niet met rekken dan deed ik het niet en ging er de volgende dag weer een kwartiertje bij.
     
  16. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Als mijn dochtertje s ochtends wakker wordt zo vroeg en ook niet meer verder gaat, verschoon ik haar luier in der bed en geef in der eigen bed ook het flesje! Die drinkt ze zelf helemaal leeg, leg der glow in de dark speen naast der en dan gaat ze vaak nog wel tot half 8 verder. Misschien dat proberen ipv uit bed halen? En ging het vanavond met speentje geven?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  17. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    En mijn dochtertje slaapt overdag ook maar 2 uur ongv bij elkaar s ochten da 1.5 uur en s middags 3 kwartier!
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik heb de tussen reacties niet gelezen. Maar soms gaf ik een papje in de ochtend ipv melk. Dan werd er weer vrolijk door geslapen. Die gaf ik niet onbeperkt, maar dat was wel het eerste dat ik checkte bij slecht slapen. Vaak kwam er dan ineens een snelle lengte groei achteraan.

    De luier controleer ik altijd als eerste ze wakker worden.
     
    gemini020 vindt dit leuk.
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Lijkt me een beetje te ambitieus voor een baby van 9 maanden die om 5.00 al wakker is..... zelfs Mn peuter zou doodmoe zijn met zo vroeg wakker worden
     
  20. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    En hoe ging het?
     

Deel Deze Pagina