Zoontje drinkt weinig

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Natasja, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn zoontje is nu 6 maandjes. Hij drinkt over het algemeen genomen om de 3/3,5 uur.. dan komt hij zelf.. maar de laatste tijd vind ik dat hij snel klaar is met drinken. Hij wil dan ook absoluut geen 2de borst.
    Hij plas prima en poept ook goed, alleen zijn de luiers een stuk minder vol.
    Hij is heel snel afgeleid en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan het drinken waardoor hij natuurlijk snel weer een slok wil.
    Alleen op een rustig plekje voeden gaat het overdag niet worden aangezien ik een peuter heb rondlopen van net 2.

    Hoe ga ik dit oplossen? Ik ben bang dat het funest is voor de bv aangezien ik al merk dat er minder in mijn borsten zit smorgens. Ik kolf dus 2 voedingen na (zeker wanneer hij maar 1 borst neemt) zo bouw ik ook aan mijn voorraadje.. om in ieder geval die produktie wat op pijl te houden.
     
  2. Linda Offereins

    Linda Offereins Lactatiekundige

    3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi Natasja,

    Meestal is het veranderde drinkgedrag van baby's van tijdelijke aard. Misschien heeft hij net even van alles ontdekt en is hij gewoon even meer met zijn omgeving bezig dan met drinken.
    Maar uiteindelijk zal hij heus weer gaan drinken. Hij zorgt wel dat hij voldoende binnenkrijgt.
    Wat je doet is goed: af en toe nakolven, en observeren of je productie een beetje op peil blijft.

    Verder zou je kunnen proberen om met een doek een soort tentje te kunnen creeeren over het hoofd van je baby, zodat hij minder snel is afgeleid. en misschien kun je je andere kindje tijdens het voeden een beetje rustig houden voor een filmpje (met bijvoorbeeld de koptelefoon erbij op?)

    Succes!

    groet
    Linda
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Linda,

    Super dank je wel.
    Ik heb een mooi voedingsschort gekregen dus die ga ik thuis ook maar eens gebruiken dan. misschien helpt het.
    ik geef hem trouwens ook soms een beetje in de fles na als ik heb nagekolft, dat neemt hij trouwens wel.

    Bedankt in ieder geval

    Groetjes
    Natasja
     

Deel Deze Pagina