Zoontje elke ochtend doorlek luier (urine)

Discussie in 'Verzorging' gestart door Niveah, 16 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    ik ben dus an het zoeken naar een wasbaar overbroekje. Ik zag er een van mother ease de air flow. Kan die over een weg werp luier?
     
  2. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    Volgens mij kunnen alle wasbare overbroekjes wel over wegwerp luiers heen. Houd alleen in de gaten dat de overbroekjes geen 'hopen vocht' aankunnen; het is niet zo dat er 50 ml vocht gevangen blijft in een overbroekje. Overbroekjes zijn bedoeld om het absorberende deel van de wasbare luier af te sluiten van de 'rest', niet om vocht binnen te houden.

    Het klinkt alsof je meer absorberend vermogen nodig hebt. Misschien een maandverbandje toevoegen en dan daarna het wasbaar overbroekje erover? Ik lees wel eens dat mensen Kotex nachtverband aan wegwerp luiers toevoegen. Hier zelf wasbaar, dus eigen ervaring met doorlekken door wegwerp heb ik niet voor je.
     
  3. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Oké! Want ik las dat de air flow juist wel geschikt om extra vocht op te vangen. Ik ga morgen kijken voor luierpants de wegwerp dus. Misschien dat dat werkt. Overdag geen last van omdat ik hem dan vaak verschoon maar sinds hij doorslaapt is dit een probleempje geworden.
     
  4. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.474
    3.841
    113
    Vrouw
    @Niveah Ik heb zelf geen Air Flow, dus het zou kunnen dat deze ook vocht op neemt. Al doen overbroekjes dat in de regel niet, vandaar :)
    Hopelijk heb je gauw een oplossing.
     
    Niveah vindt dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    De air flow neemt geen vocht op verder. Het verschil is alleen dat de airflow de sluitingen aan de zijkant heeft en een stukje elastiek aan de bovenkant voor de buik, en dat maakt dit broekje geschikt voor buikslapers.

    Ik zou sowieso een maat grotere wegwerp luiers kopen. Ik ben zelf wel groot dan van wasbaar en als zoon wegwerp draagt krijgt hij er altijd een overbroekje over tegen het lekken.
    Dus ik zou ook een overbroekje aanraden. Maar of je dan de rikki of de air flow doet, maakt niks uit.
     
  6. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Bedankt! Hij draagt al maat 5 en is nog maar 9 maanden denk niet dat ik nog groter moet? Overdag draagt hij nog 4+ en dat gaat goed. Mijn zoontje was toevallig vanochtend droog want er zat iets minder plas in dan normaal maar normaal gesproken is hij aan de zijkant boven helemaal nat. Zelfs de sluiting laat dan los bijna.
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Gezien die lekt, lekt me dat je beter een grotere maat kan kopen.


    Ik gebruik zelf wasbare luiers, echt maar heel zelden een wegwerper. Ik vind ze sowieso snel lekken. Als mijn zoon er Snachts al 1 aan heeft mét overbroekje dan lekt hij er nog doorheen omdat dat ding niet genoeg absorbeert voor de hoeveelheid plas van mijn zoon. Helaas..

    Of van die grote kinder nacht luiers proberen?
     
    Niveah vindt dit leuk.
  8. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je tips! Zal er eens naar kijken straks!
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Weet niet welk merk luier je hebt maar hier met onze dochter (buikslapertje en kan er ook wat van) gaat AH en de oude kruidvat (hij is weer terug in t assortiment) eigenlijk prima. In de hele heftige periodes of dat ze echt bizar veel aan t drinken was hebben wij die kotex nacht maandverband er nog bij gehad dan hielden we t 99% van de gevallen wel droog.
     
  10. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb Etos en ah eigen merk. Beide lekken door. Vooral aan de zijkant bovenin rechts. Ik zou een maandverbanf kunnen proberen. Hebben ze geen inleg luiers ofzo? Toch makkelijker dan zo dik ding? Heb laatste dagen luier maat 5 gedaan en daarover luierbroekje maat 5. 2 ochtenden droog gebleven daarna weer nat en er zat niks in het luierbroekje. Heel vreemd
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Bij een jongetje geloof ik wel overdwars een stukje onder de buikrand plakken. Ik heb een dochter dus had m als extra inlegger. Er is een bamboe wasbare luier met extra inleggers van bamboe, die kon tot 500ml aan. Was mijn laatste redmiddel ook destijds, heb m nooit hoeven an te schaffen uiteindelijk maar er bestaat wel zoiets, of t helpt...geen idee. Heel lang luierwissels gehad nog om 23:00-00:00 totdat we hadden wat werkte.
     
  12. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Heb hem gister avond wat strakker gedaan de luier. Vanochtend droog! Ik moest hem heel ver over elkaar heen doen maar blijkbaar gaat zijn piemeltje alle kanten op en als de luier niet strak genoeg zit word ook alles nat. Bedankt voor je tips! Ga ze zeker onthouden
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Tis ook wat zo'n brandweerslang onder druk :)
     
  14. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nou idd!! En tja begint al vroeg want hij staat ook gewoon soms in erectie stand. In begin na de geboorte heel vaak nu bijna niet meer maar denk dus wel in de nacht. En dan plast ie zo omhoog! Ik moest ook echt wennen na een meisje. Dat ding vliegt alle kanten op
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Ik had een kraamzorg die van die afdekhoedjes maakte voor tijdens t verschonen. Super handige dingen, maar die zei ook inderdaad, dan komt t ineens omhoog (vaak wanneer je net bezig bent een luier te wisselen) en kan je gaan dweilen. Vandaar dat ze die hoedjes maakte die legde je er overheen, met je pink hield je m dan tegen en dat hoedje absorbeerde alles als een malle en kon daarna mee in de was.

    Die dingen gaan alle kanten uit, meisje is wat dat aangaat net ff wat makkelijker tenzij ze ontzettend gevoelig zijn op blaasontsteking dan ben je zwaar de pineut.
     
  16. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dat ken ik niet van die hoedjes! Ik gebruikte een spuugdoekje. Nu doet hij het eigenlijk nooit meer plassen tijdens verschonen.

    Nou idd, gelukkig heeft mijn dochter nog nooit een blaasontsteking gehad. Dat is zo klote lijkt me!
     
  17. Doltishlobster

    17 dec 2018
    37
    24
    8
    Vrouw
    Wij hebben hier ook regelmatig last van. Een luierbroekje (wegwerp) is bij ons de oplossing die kan net wat meer opnemen dan de gewone luier.

    Controleer je ook dat zijn piemel naar beneden is gericht als je hem verschoond? Niemand had ons dit ooit uitgelegd na ongeveer 6 maanden die tip gekregen :rolleyes:. dat scheelde al de helft van alle doorgelekte nachten.
     
  18. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja dat doe ik zeker controleren! Hier is het nu verholpen door de luier goed strak te doen. Ik deed hem te los! Geen doorlek luiers meer gehad
     
  19. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Zit de romper misschien te strak? Dan kan de luier ook niet goed opnemen.

    Slaapt je zoon op zijn buik? Luier achterstevoren aandoen.

    Maatje groter kan zeker helpen.
     
  20. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee hele losse romper
    Hij slaapt op zijn zij of rug. Maatje groter ga ik proberen. De luier moet hoger. Ik mis een stuk aan de boven kant. Hij is ook heel lang
     

Deel Deze Pagina