Haaihaaaaii ik ben zwanger van nummer 2, en als de 2e geboren wordt is mijn zoontje 1 jaar en 4 maanden. Ik wil dan graag een dekbedje kopen voor hem, zodat de baby zijn dekens en lakens krijgt, anders blijf ik kopen! Sam is een grote jongen, nu al 12 kilo en bere sterk... Kan al staan en bijna lopen, dus ik heb het gevoel of hij straks makkelijk onder een dekbedje kan. Iemand hier ervaring mee? en wat vinden jullie? ik hoor het graag liefs Muis
Ons manneke is er onder gegaan toen hij iets ouder was, 1.5 jr. Ook een flinke vent, die zelf wel ergens onder of onderweg kroop. Geen probleem hier.
mijn zoontje is 15 maanden, hij ligt al in het grote bed, dit hebben we gedaan omdat hier de 2e onderweg is, eigenlijk was anderhalf jaar de bedoeling... maarja dan is de 2e er al en we moeten natuurlijk niet hebben dat hij zometeen jaloers is of boos word dat zijn zusje zijn bedje heeft, dit gaat echt super goed, hij ligt dus ook gewoon onder een 1 persoonsdekbed
ja ik weet dat ze dat adviseren, maar daarom vraag ik hier ook of er mensen zijn die het wel eerder doen ook. ik zie het kwaad er niet van in.. sam is een echte koukleum en ligt nu onder 2 dekens en een laken..... 1 dekbedje lijkt mij juist veel minder gevaarlijk dan al die losse dekens en lakens, (trekt ie vaak ook over zich heen en om zich een en onder zich door...
Nilo ligt al onder een (peuter)dekbed vanaf dat hij bijna 1 was. Dekens en lakens woelde hij helemaal los, en met het dekbed ging het gelijk goed.
Mijn zoontje heeft vanaf dat hij 4mnd is al onder een dekbed gelegen (nl. bij mij in bed) Hij slaapt vanaf dat hij 14 mnd is in een 1 persoonsbed onder een dekbedje, gaat ook prima
onze zoon sliep ook voor zijn tweede verjaardag onder een dek bed (geloof 1 jaar en 5 maand, maar dat weet ik niet precies meer) hij ligt vast in saftsleep (ivm ernstig hoofdbonken, saftsleep maakt hij 'smiddags en sochtends zelf los ) nooit van het dekbed last gehad (en er ook nog maar 1x uitgevallen)
mijn zoon slaapt sinds zijn 1e verjaardag onder een peuterdekbedje in het ledikant, die vouw ik dan overdwars om het matras heen, hij ligt als we later kijken, altijd helemaal tegen het hoofdeinde aan, dus geen angst voor er onder kruipen.
ik heb esmee ook al een enige tijd onder een soort van dekbedje , niet van dons ofzo hoor.. het voeteneinde heb ik onder het matrasje, ze schopt steeds het dekbedje weg... veel effect heeft het niet ! hahaha