zoontje van 4,5 maand wilt ieder uur drinken dag en nacht!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mila24, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn zoontje van 4,5 maand vraagt sinds een week bijna ieder uur een voeding. ( hij drinkt dan maar een paar min en heeft dan genoeg)
    Soms zit er wel 3 uur tussen als hij wat langer slaapt maar als hij wakker is dan is het ieder uur raak.
    Hij sliep altijd heel goed door maar de laatste weken is dit ook ineens over en komt hij een aantal keren per nacht.
    Ik ben afgelopen week wel flink ziek geweest en heb hiervoor medicijnen moeten slikken, maar juist in deze periode heb ik hem zo vaak mogelijk aangelegd omdat ik bang was dat de voeding zou terug lopen.
    Wat kan ik doen zodat mijn zoontje niet zoveel meer om een voeding vraagt.
    Hij krijgt nu sinds 2 weken wel een fruithapje maar dat lijkt hem ook niet te verzadigen.
    Ik zit er nu aan te denken om de laatste voeding een flesvoeding te geven, maar ik weet niet of dit nu wel bevoordelijk is?
     
  2. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

    Ik kan me je onzekerheid wel voorstellen. Ik denk overigens dat je met een flesvoeding niet veel oplost. Ik denk dat je zelf al een belangrijke gebeurtenis weergeeft. JIj bent zelf ziek geweest. Dat geeft altijd een soort dipje in de productie. Hij doet precies wat dan nodig is, heel vaak vragen om melk. ......mama gaat dan vanzelf meer melk maken. Tijdens het ziek zijn had je ook al vaak aangelegd maar je lijf had ook energie nodig om te herstellen.......Nu je beter bent kan er weer wordne gewerkt aan een hogere productie.

    Wat daarnaast nog mee kan spelen, is dat misschien je zoontje ook wat mee heeft gekregen van jou ziek zijn. Dat maakt soms ook dat kindjes dan veel gaan drinken om zo optimaal te profiteren van jou antistoffen.

    Geef het nog even en ik ben er van onvertuigd dat je weer in een mooi ritme valt. Vergeet dan niet dat veel kindjes rond 6 maanden weer een regelperiode hebben........


    Succes

    Ilse
     
  3. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    hoi Ilse , hartstikke bedankt voor je antwoord.
    De produktie is idd weer goed op gang gekomen en nu komt hij weer regemaltig om de 3 a 4 uur.
     
  4. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HAllo Mila,

    Een beetje late reactie maar wel erg fijn te lezen dat het nu weer goed gaat.

    Ilse
     

Deel Deze Pagina