Zoontje vroeger wakker en wil dan eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tamtam78, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje van dik 10 maanden wordt steeds eerder wakker.
    Eerst was het tussen 6.00 uur en 6.30 uur en heel soms zelfs nog later, maar de laatste dagen is het 5.30 uur:$ en dat vind ik wel erg vroeg voor een fles.
    Had met mezelf afgesproken niet voor 6.00 uur, maar hij blijft huilen, dus vanmorgen om 5.45 uur de fles gegeven.
    Hij wil daarna ook niet meer slapen(gebeurd af en toe)
    Als ik hem weer om 8.30 uur of zo naar bed zou doen dan is zijn hele schema in de war en ben ik bang dat hij 's avonds eerder naar bed moet en dan nog eerder wakker wordt.
    's Avonds later naar bed is ook geen optie, want om 19.00 uur is hij echt moe.
    Hij is de laatste avonden ook wakker geweest en afgelopen nacht ook, dus misschien is het een fase.
    Hij slaapt normaal van:
    9.30 uur tot 11.30/12.00 uur en van 15.00/15.30 uur tot 16.00/16.30 uur en dan van 19.00 uur tot 5.30 uur.
    Herkent iemand dit en heeft iemand tips?

2. adi

adi Niet meer actief

ooooohhh wat klinkt dit bekend ;)

Ik heb hier ook hele vroege vogels, maar de laatste tijd wordt het ook te gek met mijn zoontje. 05.30 is hier al een schikkelijke tijd voor een fles, omdat hij vaak al eerder wakker wordt, en dan wordt het bijna een nachtfles ipv een ochterndfles.

Ik heb helaas geen tips voor je, wij doen Aldin ook niet later in bed, want dat houdt ie niet vol, en laten hem ook niet een uur lang vragen om een fles want dat vind ik zielig..
    Wat ik wel merk is dat het bij Aldin niet echt honger is, hij is vaak dan gewoon wakker. Dan neem ik hem bij ons in bed, en gaat ie daar rustig een uurtje spelen (ik doe mijn best om dan mijn ogen nog even dicht te houden, maar als hij naast me ligt te springen lukt dat niet ;))

Ik lees even mee voor de tips!

3. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hier mog zo`n eentje die de laatste dagen tussen 5 en 6 al klaar wakker is. De fles is zo leeg, maar slapen ho maar!
    Normaal was het 7uur, en dan rond 9 uur nod een dutje, en 12uur voor een lange middagdut naar bed.

Nu hij zo vroeg wakker is wil hij de hele ochtend niet meer slapen. Maar wat een kort lontje!:$

Ik lees mee......

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier ook hetzelfde.
    Normaal sliep ons zoontje van 19.00 tot 8.30 en nu van 19.00 tot 5.00!!!
    Gisteren om 20.00 naa rbed geholpen in de hoop dat hij langer zou slapen.
    Vanmorgen was het 7.00.
    Ook ligt hij de nachten weer te spoken en overdag niet echt te genieten.
    Ook moeite met zijn dagslaapjes, dus zal wel een fase zijn hoop ik;)

Maar ik lees mee!

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb hier pas ook een bericht over geplaatst. Mijn dochter is een paar weken jonger, maar is sinds ongeveer een maand ook steeds vroeger wakker. Acht uur werd zeven uur, werd in sneltreinvaart zes uur en nu telkens tussen vijf en half zes.
    Maar.. van de week had ze per ongeluk met sokjes aan geslapen en was het ineens zeven uur. Dus wie weet had ze het wel koud? Wij gaan haar vanavond in elk geval weer met sokjes op bed leggen..
    Het leek bij onze dochter trouwens eerst geen honger, maar nu wil ze toch telkens wel drinken zo vroeg hoor!

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    #6 yinte, 14 mei 2010
    Laatst bewerkt: 14 mei 2010
    het schema van baby's veranderd zonder aanwijsbare reden ( of mét soms vanwege griepje sprongetjes verkoudheidje enz) gewoon nogal eens. ben je net gewend aan een schema veranderd alles weer. hoe halsstarriger je vast wilt houden aan je eigen ritme hoe verder je in de knoop raakt. mijn advies is dan ook "go with te flow" hoe relaxter jij ermee omgaat hoe relaxter de baby is. het ritme komt echt wel als hij wat ouder wordt.

wij hebben ook een periode gehad dat het om 4 of 5 uur al "dag"was volgens onze man. we gaven gewoon een flesje en stopte hem terug in bed en gingen zelf ook weer naar bed en zongen heel zachtjes een paar liedjes .na een paar dagen snapte hij de boodschap en sliep weer lekker in.( gedraag jezelf als bij de nachtvoeding. gedemd licht, gedempt tot geen geluid, enz enz.)
    inmiddels wordt hij nog steeds rond die tijd een beetje wakker dat duurt een half uurtje drie kwartier maar hij blijft in bed en huilt niet. ik zing wat liedjes of neurie wat als hij erg onrustig wordt en veel draait dan slaapt hij vaak na een klein uurtje weer in slaap en slaapt dan weer door tot 8 of 9 uur.

onze zoon slaapt naast ons en daarom zag ik ook dat dit begonnen is door middels van angstige dromen. rond een bepaalde tijd gaan kinderen s nachts dromen en bij hem zag je dat echt. je hoorde hem eerst bepaalde geluiden maken en dan in paniek overeind vliegen.

7. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Herkenbaar. Ook onze dochter (nu net 7 mnd) werd erg vroeg wakker. Oplossing was de voeding Nutrilon 2 Goede Nacht (die kleine donkerblauwe melkpoederpakken).

Die geef ik met een drie standen speen. Een fles van 240 cc. Als ze die opheeft slaapt ze wel tot iig 7 uur. Als ze die niet opdrinkt helaas korter.

Maar goed als ik het avondeten iets eerder geef drinkt ze de fles vaak wel leeg. De drie standen speen helpt ook want dan gaat de fles sneller leeg en drinkt ze misschien zonder het te merken meer.

Succes!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij is het een fase en kun je toch het beste maar meebewegen... Hier iig ook die tijden gehad en dan sliep ze vaak toch een keertje extra op een dag. Aangezien je vast al op een boel vast voedsel zit, kan een extra eetmoment nou ook niet zo heel veel kwaad toch? 't Zal mogelijk ook een groeispurt erbij zijn? Dan eten ze ineens mega!

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hier een beroerde nacht gehad.
    Danian was wakker van 00.50 uur tot 3.15 uur met tussen posen dat hij wel 20 minuten stil was, maar steeds weer begon te huilen.
    Uiteindelijk een fles gegeven en weer in bed gelegd en toen viel hij weer in slaap om om 5.30 uur weer wakker te worden:( dus ik heb 4 uur slaap gehad.
    Ga straks met hem wel weer liggen.
    Hopelijk is dit een fase.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.021
    3.799
    113
    Oh, dat klinkt bekend, die van ons komt de laatste 2 weken ook al tussen half 6 en 6 uur, erg vermoeiend. Normaal slaapt hij door tot een uur of half 7.
    Meestal laten we hem maar liggen tot een uur of half 7, dan ligt hij gewoon te kletsen al die tijd, maar doe je zelf ook geen uur meer dicht. Vanmorgen zijn we er om 6 uur al uitgegaan, omdat hij ging huilen en echt niet meer wou. Pfff. Het ging even 2 nachten beter, haalde zelfs een keer 7 uur, maar dat was dus van korte duur.
    Jouw nacht klinkt helemaal vermoeiend! Tot een maand of 7 was het bij ons zoontje echt een drama met slapen, dus ik ben altijd wat huiverig dat hij daar weer terug in zal vallen.
    Probeer het steeds maar wat te rekken en verder hoop ik maar gewoon dat het een fase is, weet wel dat ons dochtertje ook van die periodes heeft gehad dat ze behoorlijk vroeg opeens weer wakker werd, duurde vaak een paar weken. Dat houd ik maar in mijn achterhoofd.

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

We hebben Iris er nooit voor 6.30u uit gehaald; altijd teruggelegd...we hebben haar altijd 'de boodschap' gegeven dat t voor die tijd nog gewoon nacht is. ALs ze in fases honger had dan gaf ik haar nog wel eens om 23u een fles.
    Ze is nu nooit voor 7u wakker, meestal ergens rond 7.30u. Als ze 7u wakker is, dan leggen we haar meestal nog even een half uurtje terug; vindt ze prima. Ze gaat dan lekker liggen soezelen en dan kan deze (hoog)zwangere mama even wakker worden...

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Jaaaaaaaa, vanochtend was het hier weer 05.30 uur en niet meer willen slapen. Ik probeer me ook elke keer voor te houden dat het een fase is.
    Overigens heb ik wel het voordeel dat Noor wel goed slaapt 's nachts.

Mijn meisje gaat straks naar mijn moeder en dan kan ik in huis aan de slag en bijv. morgen uitslapen (wat ik toch niet doe want ik zit nu eenmaal in dit ritme, maar dat geeft niet. Het idee alleen al is heerlijk)

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Vanmorgen was het 4.15 uur:$ terwijl we hem later op bed hadden gelegd.
    Wat het toch is.
    Om 5.00 uur de fles gegeven en hij is gelukkig weer in slaap gevallen tot 8.45 uur, dus konden wij ook nog slapen,
    Wij gaan hem toch weer wakker maken voor een fles, want dit schiet ook niet op.

14. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook hetzelfde. Ze is nu bijna een jaar maar de laatste week is het ook aanrommelen. Ze is altjd vroeg zo rond een uur of 6 maar de afgelopen week al 3x om 4 uur.
    Geef dr dan wat sap te drinken naast mij in bed...want zolang staan pfff ik slaap dan nog half. Als het flesje leeg is gaat ze terug dr bedje in maar vanochtend was ze om 5 uur klaarwakker....
    Lastig hoor. Ze slaapt op dit moment nog (16.50uur) dr middagslaapje. Normaal eet ze om 16.30 uur en gaat rond 17.45 uur naar bed met een papfles. We gooien het vandaag dus eens helemaal om...hopelijk helpt het.
    Tis voor die kleintjes zelf ook heel erg vermoeiend.....:(

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    waarom wakker maken voor een fles dan verstoor je misschien zijn REMslaap periode? kun je niet gewoon een paar weken om 5 uur de fles geven en dan terug naar bed gaan.

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Huh? Hoe oud is jouw kindje dan, dat het om 17.45 uur naar bed gaat met een papfles? Ik vind het zo'n gekke bedtijd.. Voor mijn gevoel is het vragen om heel vroeg wakker worden als je je kindje zo vroeg in bed legt? Maar misschien snap ik dat niet hoor, of mis ik iets :)

17. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ja...ik las dat ze bijna 1 is..dan zou ik haar rond 19u naar bed doen hoor; grote kans dat ze dan op een gegeven moment smorgens ook langer slaapt.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Niet zo vreemd natuurlijk dat je kleintje zo vroeg wakker is als je haar al om 17.45 op bed brengt. Iemand anders schreef dat ze 1 jaar is? Meestal rond die leeftijd is het toch rond 19.00 uur op bed? Althans mijn jongens wel. Gewoon normale tijd eten, tussen 17.30 en 18.00. En daarna nog een flesje rond 19.00 en dan slapen. Heb hier nooit mogen klagen, was geregelt tussen 8 uur en 9 uur s'morgens.

En ik ben het met Yinte eens, ik zou je kindje niet wakker maken rond 11 uur. Vaak wil het drinken dan niet goed door de REM slaap en heb je kans dat je kleintje helemaal uit het ritme is. Ik zou gewoon die fles om 5 uur geven. Waarschijnlijk is het een fase. Het is vervelend maar ik persoonlijk zou niet teveel rommelen met andere tijden etc. Maar er gewoon aan toe geven

19. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik zou bij deze leeftijd niet meer gaan rommelen met een avondfles (wakker maken) en ik zou ook zeker niet, wat iemand hier schreef, meer melk geven met een 3 standenspeen in de hoop dat hij per ongeluk nog meer drinkt dan dat hij nodig heeft (kan nooit goed zijn volgens mij). Nu kan ik makkelijk praten want hier is 06.30-07.00 uur extreem vroeg (normaal pas wakker rond 08.00 uur op vrije dagen) maar het heeft bij ons denk ik ook wel geholpen dat we makkelijk zijn. Als het 'schema' niet meer werkt dan pas je het aan. Als het honger is wat hij heeft dan kun je het nu eenmaal niet al te veel rekken, wel kun je kijken of hij overdag nog wel genoeg voeding krijgt of misschien wat meer moet krijgen. Half broodje extra, extra fruit, misschien een ligaatje tussendoor?

En verder 'laat het los' hoe wanhopiger jullie er mee omgaan, hoe eerder hij wakker gaat worden! Althans...zo werkt dat hier wel.

Lastig hoor, slaapgebrek is nooit fijn! Succes!

x

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    We hebben hem gisteravond wakker gemaakt voor de fles om 21.30 uur.
    Hij had hem leeggedronken en sliep meteen weer verder.
    Hij werd om 23.30 uur wakker en toen had hij gepoept.
    Hij wilde daarna niet meer slapen.
    Uiteindelijk weer een flesje gegeven om 1.30 uur.
    Mijn man dacht dat het misschien te donker was, dus heb ik hem gerust gesteld en een klein lampje aangedaan en toen was hij stil tot vanmorgen 5.50 uur.
    Toen weer een fles gegeven en is hij weer in slaap gevallen.
    Om 7.30 uur wakker gemaakt, omdat hij om uiterlijk 10.00 uur weer naar bed moet, want wij gaan vanmiddag op vakantie.
    Ik maak hem nu ook niet meer wakker voor een fles.
    We kijken wel hoe het gaat.
    Dit is zijn eet schema nu misschien kunnen jullie kijken of hij genoeg krijgt.
    6.00 uur: fles 150+6(nu dus eerder)
    8.30/9.00 uur: 1 broodje met wat drinken
    9.30/10.00 uur: Slapen
    11.45/12.00 uur: wakker
    12.00 uur:2 broodjes met fles 90+3
    14.30/15.00 uur:water/thee + fruit +soms rijstwafel/liga
    15.00/15.30 uur: Slapen(uurtje meestal)
    17.00 uur: Groente(potje of met de pot mee)+toetje
    19.00 uur: Fles 120+5(laat hij meestal 50 of meer van staan)

Deel Deze Pagina