Zoontje wil alleen aan de borst (in slaap vallen)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door loekie1981, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loekie1981

    loekie1981 Bekend lid

    1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hi!

    Meer dames die dit hebben?
    Ik vind het op zich niet zo erg, maar hierdoor slaapt hij niet (of heeeel weinig) op kdv en de oppas. Nu zijn dat maar twee daagjes en dus op zich wel te overbruggen.
    Daarnaast accepteert hij van zn vader of van mij helemaal geen fles.
    En ik kan nooit 's avonds weg, want zo gaat ie niet slapen. En áls ie tussendoor wakker wordt is de borst zijn enige troost..
    Ik wil graag rond de 9 maanden afbouwen of afgebouwd zijn, maar zoals je vast begrijpt zie ik dat op deze manier niet gebeuren...
    Iemand tips?
    Thx zovast
     
  2. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Hier net zo, alleen gaat mijn zoontje niet naar kdv/oppas.
     
  3. Supernurse

    Supernurse Fanatiek lid

    16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    wat vervelend zeg. Mijn zoontje valt ook het liefst bij mij op schoot in slaap na een voeding. Zodra ik hem weg leg is hij wakker.
    Hij slaapt dus ook maar heel weinig overdag. Soms voed ik hem op mijn bed en laat hem daarna liggen. Ga dan elke 5 minuten bij hem kijken. (hij ligt in het midden met een voedingskussen om hem heen, kan er dus niet afvallen)

    Heb helaas geen tips voor je. Hoe ga je dat doen met drinken bij de oppas??
     
  4. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier twee kindjes die drinkend in slapen vallen/vielen. Maar hier dronken ze (met periodes) wel uit de fles en dan was dat ook ok. En er werd ook (vooral met M) heel veel gewandeld.

    T is echt wel makkelijker trouwens. Soms wil hij geen fles, maar valt wel lekker tegen je aan in slaap. Af en toe valt hij niet in slaap, maar ik mag hem inmiddels wel wakker wegleggen (soms beetje mopperen, verder niet). T is 14 maanden.

    Bij M ging dat ook vanzelf beter. Heeft periodes gehad dat ze ons vrolijk uitzwaaide als we uit haar kamer gingen en periodes gehad dat we met ons handen in het haar zaten als ze niet drinkend in slaap viel (vanaf 15 maanden wilde ze alleen nog maar fles savonds) ...
     
  5. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Oh, ik moet mijzelf even verbeteren; zoon wil borst voor het slapen en ook als hij dan niet in slaap is gevallen, valt hij wel meteen en tevreden in slaap in zijn bedje. Zonder borst naar bed is eeh heul groot drama!
     
  6. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Mja, hier is het hetzelfde... Ben over het punt om me er druk in te maken. Onze zoon heeft nooit een flesje geaccepteerd en drinkt dus ook héél weinig op de crèche. Hij is ondertussen al iets ouder en drinkt al uit een bekertje maar dat is zeker nog niet de moeite...
    Ik ben wél op 6 maanden begonnen met hem uit een gewone beker te laten drinken in de hoop dat hij dit dan ook zou willen als ik er even niet was. 's Avonds kan ik de deur uit als ons ventje zijn laatste BV gekregen heeft. Soms valt hij dan niet direct in slaap maar dan kan ik wel vertrekken en kan mijn man hem wel in slaap helpen.
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is heel normaal hoor, zo zijn ze biologisch ingeprogrameerd.
    Hier hadden ze het eigenlijk vooral als ik in de buurt was. Na een aantal maanden kreeg papa ze ook prima in slaap als ik aan het werk was. Degene die naast jou voor de baby zorgt (papa, kdv) hebben ook gewoon tijd nodig om je kind te leren kennen en uit te vinden waarvan je kind naast borst in slaap valt.
     
  8. Bri

    Bri Niet meer actief

    Mijn zoontje liet ik ook altijd al drinkend in slaap vallen. Vond hij erg lekker, ik vond het ook fijn, prima dus.

    Bij de oppas en op het kdv maakte hij er niet echt een probleem van; dan moest hij even huilen bij het naar bed gaan, omdat hij 'aan de fles' niet meteen in slaap kwam, maar dat duurde nooit zo lang. Ik had ook gedacht: dat gaat noooooit lukken, maar het heeft eigenlijk nooit problemen gegeven.
    Met een maand of 10, 11 ben ik gestopt met de avondvoedingen bij hem, ook dat gaf geen enkel probleem. Ik gaf hem dan een flesje melk en legde hem wakker in bed. Ging hartstikke goed.
     
  9. sjmmie

    sjmmie Actief lid

    27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier net zo, ik wou er toevallig een topic over openen vandaag. voor haar oorontsteking kon ik haar zo wegleggen, nu is het erin geslopen dat ze op ons bed in slaap valt aan de borst... heb er zelf trouwens geen probleem mee, stiekum geniet ik wel van de afhankelijkheid, alleen soms is wat tijd voor jezelf zoals savonds ook wel eens fijn, en als ze een avond heeft dat ze vaak wakker wordt slaapt ze alleen weer in aan de borst... en echt drinken doet ze dan niet, dan ben ik meer een wandelende speen haha.
     
  10. Cindy84

    Cindy84 Bekend lid

    15 aug 2008
    914
    1
    16
    mijn meisje van 1 jaar gaat ook alleen slapen aan de borst! heerlijk drinken en frunniken totdat ze in slaap valt.
     
  11. Bibiams

    Bibiams Nieuw lid

    4 apr 2011
    1
    0
    0
    Yup! Hier ook! In vergelijking met moeders die dit anders doen, heb ik volgens mij wel de minste 'inslaapval-problemen' Ik blijf dus nog lekker BV-en!
     
  12. loekie1981

    loekie1981 Bekend lid

    1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Nou is toch ook apart he! De dag dat ik dit schreef, heeft mijn zoontje 2 slaapjes gemaakt op het kdv! Zo trots als ik ben:) Hopelijk heeft ie het vandaag ook goed gedaan.
    Ik ben wel een beetje aan het oefenen met 'm overdag, voordat ik m wegleg zorg ik dat ie een klein beetje wakker wordt zodat hij 'wakker' zn bedje in gaat.
    Flesje bij papa zullen we ook maar gewoon moeten gaan oefenen.

    Thnx voor alle reacties!
     
  13. Sanjuan

    Sanjuan Lid

    29 dec 2009
    55
    0
    0
    Hier heb ik dat ook,mijn dochter 8 maanden valt ook in slaap aan de borst ( laatste bv savonds alleen) smiddags kan ik haar wel wakker in bed leggen. Ik zou het heel fijn vinden als ze een flesje wilt maar dat wilt ze absoluut niet, Ik geef haar al elke avond een papflesje maar dat drinkt ze de ene avond wel en de andere avond niet. Ik zou graag ook tips willen , want ik zie geen tips !!??
     
  14. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb hetzelfde. Mijn zoontje wilt echt eerst de borst om te ontspannen voor het slapen gaan. Hij valt dus vaak nog aan de borst in slaap, of na de voeding.

    Ik wou ook stoppen met borstvoeding als hij een jaar is. Maar ik zie dat hij het nog veel te lekker vind en er ook veel troost uit haalt, dus heb ik besloten dat wij tweetjes het gaan volhouden tot de 2jaar! (hihi dan te bedenken dat ik eerst alleen maximaal tot de 6mnd borstvoeding wou geven :) )
     
  15. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ohja bij mij drinkt hij bijna niets anders dan de borst. Een paar slokken water of thee per dag. Maar dat is echt minder dan 5% vergeleken met de borstvoeding.

    Maar als hij bij oma is, dan drinkt hij meer uit zijn beker en huilt hij niet om de borst. Je kan wel raden dat hij daar dus wel gewoon zonder borst in slaap valt.
     
  16. Cindy84

    Cindy84 Bekend lid

    15 aug 2008
    914
    1
    16
    alle tips die ik toen heb gekregen werkte bij ons niet, de beste tip die wel werkte was:
    accepteer en leg je erbij neer!
    hihihi nu gewoon genieten dat ze nog lekker bij me drinkt, ze worden zo snel groot. en ja handig is anders, maar de baby periode duurt niet eeuwig!;)
     
  17. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Dat was bij ons ook zo, heeft me heel wat hoofdbrekens gekost hoe ik dat na een jaar op zou lossen, nou het loste zichzelf op: Met 10,5 maanden wilde ze van de ene op de andere dag niet meer bij me drinken en sliep ook meteen door de hele nacht ;)
     

Deel Deze Pagina