Zoooo zenuwachtig :S

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janneke21, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik ben zo verschrikkelijk zenuwachtig, dat is helemaal niets voor mij.
    Er gaan al dagen dingen door mijn hoofd.. Zelfs de gedachte dat ik helemaal niet zwanger (meer) ben :S
    Ik heb 3 testen positief getest een aantal weken terug, de huisarts heeft vorige week al mijn baarmoeder gevoeld en schatte mij 6-8 weken. Ik loop hele dagen naar de wc te rennen om te spugen en te plassen...En toch....

Morgen om 11:40 heb ik een echo bij de gynacoloog..
    Ik ben bang dat ik niet eens kan slapen vannacht... Wat als er niets op de echo te vinden is? Wat als het hartje nog niet klopt? Wat als het er 4 zijn?
    Zou ik 6 weken zijn of 4 maanden? Opeens voelt niets meer zeker.
    Ik voelde me heerlijk, maar hoe dichter de echo nadert hoe klotener ik me voel.. Ik weet het echt even niet meer...
    Deze zwangerschap was totaal onverwachts maar ik weet niet hoe ik reageer als het misgaat. Het mag gewoon niet meer misgaan! :S

Ik ben vooral bang dat er niks te vinden is op de echo. Pas als ik morgen iets zie en als er iets klopt dan zal ik mij zoooo opgelucht voelen...

Kan iemand mij even geruststellen.. Ik wil mijn vriend en ouders er niet de hele tijd mee lastigvallen want ik voel me al zo'n zeur :(

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Adem in, adem uit. ;)
    Ik was ook zo bang, ik heb echt gehuild van opluchting bij de 1e echo, en ik vind het nu af en toe nog steeds eng.

Het zijn er vast er geen 4, maar 1 (of 2). En hij/zij is hoogstwaarschijnlijk gewoon lekker aan ´t groeien, nog helemaal niet bewust dat hij z´n mama nu al de stuipen op ´t lijf jaagt :)
    Enne.. gewoon lekker slapen hoor vannacht, niet te veel piekeren want dat heeft helemaal geen nut. De tijd vliegt om, voor je het weet is het morgen en kun je naar het kloppende hartje kijken. Het gaat vaker goed dan niet goed, dus positief blijven!

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Ik denk dat ik dan morgen ook zal huilen hoor.. ik huil al 2 dagen om alles!
    Je hebt gelijk ik moet positief blijven denken... Jeetje... Misschien is het ook een beetje omdat mijn vriend niet mee kan.. Dat maakt het voor mij een stuk spannender allemaal. Gelukkig gaat mijn moeder mee, al blijft ze wel op de gang want die stresst nog meer dan ik :)
    Thnx voor je reactie alvast, dat doet me goed, hoe stom het ook klinkt.

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hihi, neem je moeder lekker mee naar binnen joh. Dat is juist heerlijk, als je later nog 20.000x kan zeggen "ja leuk was het hè?" en dat ze dat dan kan beamen enzo. ;)

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.095
    426
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heel veel suc6 met de echo janneke

gr vruchtje

6. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    van 0-de eerste echo/controle is spannend
    van de eerste echo tot 12 weken is spannend (kwetstbare periode)
    van 12 -20 weken is spannend (is alles goed?)

daarna is het heerlijk genieten en gaat de tijd super snel.

voordat je weer een mijlpaal bereikt hebt, hou je je adem even in haha

het is ook zo'n wonder.

maar probeer je zoveel mogelijk te ontspannen, is goed voor jou en zeker voor de kleine.

probeer te genieten

fijne zwangerschap

7. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Ik denk dat het gezonde spanning is.
    Ik zat hier net zo in spanning zelf in de wacht kamer.
    Ik zat er met tranen in me ogen zo nerveus was ik.

Je wilt gewoon een bevestiging dat alles er zit en dat het beweegt.

Als ik zo je verhaal lees heb jij morgen een hele mooie echo en zal je alleen maar naar het scherm kijken van bewondering.

Succes morgen.

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Vandaag dus al! Ik heb inderdaad amper geslapen.. besef me wel dat het gezonde spanning is... Ik houd me ook zo rustig mogelijk.. alleen mn maag draait een beetje, maar ja als je zwanger bent weet je toch niet waar dat door komt :p
    Mijn vriend was ook al ziek, misschien toch ook wel beetje van de zenuwen... Nou meiden allemaal hartstikke bedankt en ik laat vanmiddag nog wel weten hoe het is gegaan... Ik ben echt zooo benieuwd :)
    En elke echo zal wel spannend zijn, maar ik denk dat ik deze wel het spannendst vind hoor.. tsja zeg ik nu, misschien zeg ik bij de volgende wat anders haha.

Thnx allemaal!

Dikke kus :)

9. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hay, waarom krijg je iegenlijk een echo?
    want bij 6-8 weken is er een grote kans dat ze niet veel zien alleen een zakje (of hoe ze het ook noemen). ik kreeg mijn eerste pas bij 11 weken, omdat ze bij ons in de buurt je niet bang willen maken.

wil je niet bang maken, maar verwacht niet teveel

liefs

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Veel plezier bij de echo meid.

Maar euh .. Hoe kan je huisarts in godsnaam bij 6 weken je baarmoeder voelen? Die komt pas na ongeveer 3 maanden boven je schaambot uit :rolleyes:

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Tacha vanbinnen gevoeld.. Dan schijn je al wel iets te kunnen voelen.. is een man van 80 ofzo dus toen hadden ze nog wat minder aparatuur denk ik ;)

De echo is helemaal goed gegaan!
    Het was echt al een levend wezentje.. Ik heb het hartje zien EN horen kloppen! Ik lag daar helemaal te genieten van dat beeldscherm...

Ik mag wel over 2 weken nog een keertje, want hij kon het niet goed meten, hij dacht wel echt hooguit 7 weken. Dus over 2 weken zal het minimaal 8 weken zijn en dan kunnen ze beter meten.

Het was echt geweldiggggg :)

12. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Goed zo meid! Nou ga d´r nu maar lekker van genieten van de rest van je zwangerschap!
    Ik snap het hoor. Ik kan me niet meer herinneren hoe het was bij mij bij de 1e maar ik voel me de ene dag wel zwanger de andere dag weer niet, dus ik ben ook blij als ik volgende week woensdag gewoon met de 1e echo een mooi hartje zie en-of hoor kloppen!

13. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

23 mrt 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    hihi ik dacht ook straks zien ze helemaal niets.
    Mevrouw uw bent helemaal niet zwanger ....
    Maar gelukkig was ik toch echt zwanger volgende week 20 weeken echo ik heb nu al de zenuen hoor.

14. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Super! geniet er maar van

15. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Zo herkenbaar alle verhalen. Stelt me toch wel gerust dat ik niet de enige ben.

Ik ben ook zo ontzettend bang dat als ik het iedereen verteld heb mis gaat ofzo.

Toch probeer ik te genieten, anders vliegt deze bijzondere tijd zo voorbij...

16. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    En? Heb je al een echo gehad? Je zou vandaag een echo krijgen of niet? Alles goed gegaan?

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Heeft ze gister gehad, staat 1 pagina terug ;). Alles is goed gegaan.

18. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    haha ja zie het :) niet goed gelezen dus../

GEFELICITEERDD!

19. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Dankje ;)
    Hihi... vandaag ben ik behoorlijk beroerd, maar een stuk geruster dan afgelopen dagen.. Op naar de 2e echo! :)

20. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    gefeliciteerd met je goede echo.
    een opluchting hé!
    ik had het ook hoor, en bij de 2e echo ook weer.
    precies hetzelfde gevoel van: straks ben ik niet zwanger.
    of wie weet is er wat mis gegaan.
    hoe gek kun je jezelf daarmee maken ;) en onze mannetjes dat onzekere gepraat maar aanhoren...

geniet lekker van je zwangerschap, wat het gaat zo ontzettend snel allemaal!

Deel Deze Pagina