bloed en bruinverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door eve, 26 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Als ik op internet op zoek ga naar een antwoord op mijn vraag kom ik geruststellende maar ook verontrustende reacties tegen. Vandaar dat ik nu iets over mijn specifieke symptomen wil vertellen.

    Ben nu ruim 5 weken zwanger en ben 4 dagen geleden wat rood bloed verloren. Was na een paar keer afvegen weg. Gisteren naar de huisarts geweest. Heeft alles bekeken en kon geen bloed meer zien en voelde ook dat de baarmoeder goed gesloten was. Ik helemaal blij. Maar gisteravond verloor ik wat bruine afscheiding en vandaag ook. Het is niet veel maar wel duidelijk te zien. Heb ook al vanaf het begin van m'n zwangerschap 's nachts last van krampen. Moet ik maar weer naar de huisarts of nog even afwachten. Ben een en al zenuwen en geniet totaal niet van m'n zwangerschap.
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Eve,

    Als je niet geniet van je zwangerschap en je bent ongerust zou ik weer opbellen met de huisarts of verloskundige. Mocht de zwangerschap niet goed zitten, dan krijg je meer bloedverlies, buikpijn en gaat je baarmoedermond openstaan. Na de eerste keer bloedverlies was dit niet het geval en toen kreeg je erna wat bruin bloedverlies.
    Bruin bloedverlies is oud, dit kan nog door het inwendig onderzoek van de huisarts zijn of doordat er een vaatje van de baarmoedermond is geknapt wat nu dus aan het genezen is of toch dat het niet goed kan zitten (ik schat de kans aan jouw verhaal, zeer klein maar zeker weten doe ik het niet). En omdat je toch niet echt gerust bent zou ik toch nog eens contact opnemen want een persoonlijke geruststelling is wat dat betreft soms prettiger.

    Heel veel sterkte en groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina