sauna rond eventuele innesteling/bevruchting

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door minnie1979, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi verloskundige,

Een vraagje over de sauna, ik weet dat je de eerste 3 maanden van je zw.schap de sauna moet vermijden maar hoe zit dat voordat je positief hebt getest??

Ik ga namelijk 23 december met een vriendin naar de sauna en het is dan mogelijk dat ik weer zwanger ben, alleen is het dan nog te vroeg om te testen. Staat dit een eventuele innesteling of bevruchting in de weg??

Normaal gesproken zou ik deze vraag niet stellen maar na een bbz en een missed abortion wil ik liever geen risico's nemen.

Hopelijk weet u het antwoord.

Groetjes Minnie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

normaal gesproken zou het geen kwaad kunnen nee. Ben je gewend om naar de sauna te gaan? Drink voldoende en ga niet meteen in de heetste sauna en als je je niet goed voelt ga je er weer uit. Ik heb nooit gehoord dat dit een bevruchting of innesteling in de weg zou kunnen staan. Als je je echter niet prettig voelt bij het idee, moet je het natuurlijk niet doen.

Mirjam

3. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Ja ik ga wleens vaker naar de sauna, al is het nu wel wat langer geleden, nou ja ik ga gewoon goed naar mn lichaam luisteren en lekker ontspannen daar. Bedankt voor je reactie.

Deel Deze Pagina