Zorgen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Ballyss, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Enkele maanden geleden is mijn zoon gestart op een nieuwe opvang. Hij gaat 1x in de week. De eerste weken leek hij het heel leuk te vinden maar van de een op de andere dag wilde hij er niet heen. Ik heb navraag gedaan bij de juf, haar was niks opgevallen.

    afgelopen keer had hij bij de juf aangegeven veel pijn aan zn piemeltje te hebben, daar was ook iets geks mee. Dit hebben ze vertelt toen ik hem op kwam halen. Hij zelf heeft er niks over gezegd. Ik was op dat moment te verbaasd en heb er mild Op gereageerd. Maar nu moet hij morgen weer naar de opvang toe en opeens maak ik me heel erg zorgen. Is er toch meer aan de hand? Heeft iemand aan hem gezeten?

    maak ik me terecht Zorgen? Zouden jullie hem morgen gewoon laten gaan? Of moet Ik hem thuishouden en eerst het gesprek aangaan.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Aangezien de opvang het zelf meldt, zou ik er niet iets achter zoeken. Kan ook een kind per ongeluk tegen aangekomen zijn in t spel met kracht of speelgoed. Of luier/onderbroek dat schuurde

    Ik zou hem gewoon laten gaan.
     
  3. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Dankje voor je bericht, ik vraag me af of ik me te veel zorgen maak. Ik heb al wel een gesprekje gevraagd met zn juf en dacht ik wacht zn reactie af. Maar als er wel iets naars gebeurd wil ik hem daar geen Minuut meer hebben.
    zijn voorhuid was teruggeschoven, ik kan me moeilijk voorstellen hoe iets zomaar gebeurd.
     
  4. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Persoonlijk zou ik hier niet meteen zo ondersteboven van zijn.

    Hoe oud is je zoontje? Heeft hij het zelf ook benoemd? Is het een kinderdagopvang? Staan er meer leidsters op de groep?
    Heb je doorgevraagd toen het werd verteld door een leidster?

    ik zou sowieso even met ze afstemmen. Er zijn genoeg redenen waarom een kind het even minder leuk kan hebben (die van mij gaan nog steeds niet graag maar dat komt doordat ze op zien tegen het afscheid, als ik weg ben is het in orde). En er zijn ook genoeg redenen waarom een kindje last of pijn kan hebben aan zijn piemel.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Ik zou me hier ook niet direct grote zorgen over maken. Het kan overigens dat zijn voorhuidje wat ontstoken is. Als je in de richting van misbruik zou denken lijkt het me niet dat zijzelf aangeven dat je zoontje aangaf last van zijn piemeltje te hebben. Uiteraard is het wel goed dat je met je onderbuikgevoel iets wil doen. Ik zou nog eens navragen wat hij aangaf en op welk moment.
    Ook zou ik het niet willen gaan nog eens aankaarten. Gewoon het gesprek open houden.
    Het kan overigens echt 'zomaar' dat kinderen het ineens niet meer leuk vinden. Of in ieder geval het afscheid nemen niet fijn vinden.
    Ook kan het juist iets zijn wat in onze ogen vrij simpel is. Het zou natuurlijk fijn zijn als je het kan achterhalen waar het precies aan ligt.
     
  6. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Vandaag kwam hij terug met bloed in zn luier. Dit heeft hij thuis nog nooit gehad. Hij had wel een leuke dag gehad zei hij.
    Ik heb nu toch maar de directrice gemaild dat ik me zorgen maak.
     
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Maar hoe kwam hij dan aan bloed? Luier te laat verschoond en uitslag, maar dat moet je kunnen zien.
    Kloofje aan zijn anus? Of weer wat met zijn piemeltje?
     
  8. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    het bloed zat thv zijn piemeltje, de rest van de billen en huid was niks aan te zien. Puntgave billetjes zelfs. Ik heb even naar zn piemeltje gekeken maar dit wilde hij niet, dus ben er toen mee gestopt.

    we liggen er echt wakker van:cry:
     
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het kan ook iets onschuldigs zijn. Hier doet mijn zoontje Bijv sinds ie 2 is aan peutermasturbatie. Hij gaat dan liggen op de grond en wiebelen met z'n beentjes.
    Dat voelt lekker, want als ik hem vlak daarna verschoon heeft ie een stijf plassertje. Hij slaat daar wel eens in door, doet het te lang en daarna heeft ie een zeer piemeltje. Rood, dik en soms ook wat bloed in de luier.

    Maar het kan natuurlijk ook dat er wel iets gebeurd daar. Maar lijkt mij dat ie dan ook thuis uit z'n hum moet zijn?

    Werken ze bij de opvang met meer op de groep? Of is er 1 leider alleen met de kinderen?
     
  10. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk ga jij wat er ook word gezegd je kind daar niet met een gerust hart brengen zou ik ook niet meer doen omdat je niet kan weten of er nu wel of niets gebeurd dus ik zal in ieder geval op zoek gana naar wat anders. Sterkte!
     
  11. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik denk gelijk aan andere jongetjes op zijn groep. Misschien dat zij hem hebben aangestuurd om dingetjes te proberen bij zichzelf. Als hij thuis nooit zoiets doet, dan zou dat best een optie kunnen zijn. Al lijkt me dat de leiding zoiets ook opvalt.
     
  12. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Dat kan natuurlijk ook zo zijn, maar dat zouden ze dan toch moeten zien als hij dat aan het doen is. Schaamte hebben ze op die leeftijd niet dus doen ze het gerust midden op de vloer. Het kind is niet zindelijk dus gaat niet alleen naar de wc. Gaat hij nog naar bed? Maar ook daar zouden het het toch moeten zien of horen op de babyfoon? En dan zou hij het thuis toch ook doen. Tenminste ik geloof niet dat het mij niet zou opvallen als ik er eentje heb die dat zou doen.

    Ik neem aan dat hij er niet zelf bij kan met een luier en een romper.
    Of draagt hij een onderbroek en boxershort? Want dan kan hij er wel bij.

    Of tijdens buiten spelen op een fietsje ofzo, dat hij zich pijn doet, maar die luier vormt toch een buffer.
    En het lijkt dat hij dan zou gaan huilen.

    Aangezet worden door oudere kinderen vind ik meer iets voor kleuters of nog ouder. Een groep 2er die een net 4 jarige vraagt om zijn piemeltje te laten zien. Maar veel verder gaat dat ook niet mag ik hopen bovendien weet je kind dan hopelijk beter. Tenminste de mijne hadden dat geleerd voordat ze naar school gingen. Ik geloof nooit dat dit plaats vindt op de groep van 2-4 jaar. En als een jongetje dat zou doen, dan zou ik heel snel uitzoeken waar dat gedrag vandaan komt! Bovendien heeft hij niks te zoeken alleen op de wc. Plasrondes als hij mee gaat zijn samen met de juf of meneer.

    Overigens vind ik het melden ook passen als er juist wel meer zou gebeuren, maar ik hoop van harte dat er niks is, om de verdenking van je af te halen. Kijk maar naar wie is de mol daar doen ze dat ook graag. Stom voorbeeld maar verduidelijkt het wel.
     
  13. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Tja thuis zit hij er eigenlijk nooit aan, hij zou er wel bij kunnen, hij draagt een luierbroekje. Ik heb zelf ook meer het idee dat er een andere kindje aanzit dan een leidster ofzo. De eerste keer was het ook gebeurd tijdens het buitenspelen. Van het bloed in de luier heb ik niks gehoord daar kwam ik thuis pas achter.
    Hij is gelukkig nog even vrolijk als altijd, dat stelt me wel een beetje gerust. Maar we overwegen hem weer aan te melden voor zn oude opvang (in onze oude woonplaats). Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen, maar heb er een vervelend gevoel bij
     
  14. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Heeft hij niet gewoon blaasontsteking? Dat doet zeer met plassen en er zit dan ook wel eens bloed bij.

    Zou even zijn plas inleveren.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  15. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    tja dan zou ik verwachten dat hij vandaag ook klachten heeft, of een beetje ziekjes is, maar dat is niet zo. Eigenlijk is hij heel normaal. Heb vandaag ook geen bloed meer gezien.
     
  16. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ja zou je wel denken. Ik zou alleen bij pijn en bloed in de luier toch ook even langs de huisarts gaan denk ik. Al is het maar om uit te sluiten.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  17. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dat gebeurt zeker wel bij kindjes tussen 2 en 4, ook zelfs dat die aan andere kindjes zitten. Als ik heel eerlijk ben zou ik het wel zorgelijk vinden, ook al geven ze het zelf aan. Ik weet heel goed dat ze niet overal bij kunnen zijn met hun ogen. Maar t is zo lastig als ze nog zo klein zijn, ze kunnen of durven t niet te zeggen of weten t echt niet.

    Wat zegt de huisarts bijv als je dit aankaart?
     
  18. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Ik zou naar de huisarts gaan met hem. Dat hij pijn aangeeft aan zijn piemel en dat er bloed zat thv zijn piemel in zijn luier vind ik reden genoeg om hem te laten onderzoeken door de huisarts.
    Ipv speculeren wat er gebeurd kan zijn, zou ik hem eerst laten onderzoeken.
    Wie weet is het wel iets fysieks, hetzij iets van smet wat zweertjes kan geven of zo.
    Eerst de mening van een professional afwachten voor je met beschuldigingen of verdenkingen komt.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  19. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik vind het wel zorgelijk eerlijk gezegd. Hij is 2 jaar oud toch? Heb je al iemand gesproken. Ik zou er namelijke meteen achter aan gaan. Al is het om de lucht te klaren. Gewoon.... Is er iets gebeurd want ... Heeft bloed in zijn pamper en dit is de tweede keer dat er wat met zijn piemeltje is naar dat hij bij jullie geweest is. Maar ik ben dan ook van de directe aanpak.
     

Deel Deze Pagina