Zorgt utrogestan voor menstruatie die niet doorbreekt of ´hevige´ innestelingsbloeding? (Dpo8)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Saartje1993, 9 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1993

    7 dec 2021
    87
    23
    8
    Vrouw
    Goeiemorgen dames,

    Vorige zaterdag 2e IUI gehad, zondag suuuuuper pijnlijke eisprong. Pijn zwakte maandag en dinsdag af en vanaf woensdag had ik gewoon één doorlopende menstruatiekramp. Dus niet in vlagen zoals ik normaal heb bij menstruatie, maar continu en ook vrij pijnlijk. Te pijnlijk voor de ´vage menstruatieklachten´ die ze bij een innesteling beschrijven dacht ik al. Heel erg in de onderrug ook.

    Dit is eerste ronde waarin ik utrogestan moet gebruiken. Nu had ik gisterenmorgen wat lichtroze, waterige druppeltjes bij het afvegen. 3 uur later plots een heel inlegkruisje vol, nog steeds waterig dus niet hoe mijn normale menstruatie eruit ziet.

    Daarna nog 2 x lichtroze waterige druppeltjes (max 3) op wc papier. Rest van de avond niets meer, ´s nachts opnieuwe 4 waterige druppeltjes en toen ik dezemorgen opstond voelde ik het toch echt wel lopen en was het opnieuw ongeveer inlegkruisje vol (wel iets minder dan gisteren, eerder 2/3e inlegkruisje).
    Deze keer eerder kleur ´oudroze´.

    Ik heb gisteren al naar fertiliteit gebeld, omdat ik ervan overtuigd was dat dit te veel voor een innestelingsbloeding was en of ik mocht stoppen met de utrogestan. Omdat het nog zo vroeg is, moest ik deze toch blijven opsteken. Tenzij mijn menstruatie echt doorbreekt, dan moest ik terugbellen.

    Maar is het niet zo dat de utrogestan je menstruatie wat tegenhoudt?

    Langs een kant is het wel erg vroeg voor een menstruatie: ik heb normaal altijd een mooie luteale fase van 14 dagen en mijn menstruatie ziet er ook heel anders uit dan dit.

    Langs de andere kant heb ik in die 1,5 jaar dat we proberen nog 1 x gehad dat mijn menstruatie plots 5 dagen eerder was en lijkt dit me toch echt wat te veel voor innesteling.. (hoewel ik dus wel enkele ervaringen vond online waar vrouwen toch een gelijkaardige hoeveelheid beschrijven).

    Ik twijfel om terug te bellen naar fertiliteit, want als het echt zo is dat mijn menstruatie gewoon niet kan doorbreken door de utrogestan, zit ik morgen eigenlijk al op een nieuwe cyclusdag 3 en moet ik in principe terug clomid beginnen nemen...

    Nog een kleine sidenote: ik heb meestal te veel vocht in baarmoeder zitten vlak voor de inseminatie (oud bloed dat vast zit in litteken niche kzs) ze hebben dit er vorige keer vlak voor de inseminatie uitgezogen en de vrouw aan de telefoon zei gisteren dat het ook wel daardoor kon komen dat er een klein wondje waa dat geneest, maar dan nog lijkt het me echt te veel om van een klein wondje te komen..

    Wat denken jullie?
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Utrogestan kan inderdaad je menstruatie tegenhouden en daarmee je cyclus uitstellen. Dat is het nare van dat spul. Ben het wel eens met dat ze zeggen dat het nu nog te vroeg is om te stoppen daarmee. Je weet gewoon niet of het een beginnende menstruatie is of wellicht wel een zwangerschap maar het is te vroeg om dat te testen. Als je normaal pas 2 weken na eisprong bloedt zou ik sowieso niet meteen durven stoppen. Dus doorgaan tot aan de testdatum tenzij je echt veel helder rood bloedverlies krijgt met menstruatie krampen. Dan zou ik weer even overleggen.
     
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Utrogestan kan de menstruatie tegen houden. Ik kreeg altijd pas mijn menstruatie 3 dagen na het stoppen. Echter 2 andere dames die ik ken werden gewoon dwars door de Utrogestan heen ongesteld. Het kan dus beide.

    Ik zou sowieso nog niet stoppen met de Utro, daar ben je nog te vroeg mee. En de een heeft een innestelbloeding met 2 druppels bloed, terwijl het bij een ander op menstruatie lijkt. Daar is ook geen pijl op te trekken.

    Het kan dus gewoon 2 kanten op. Succes in de wachtweken.
     
  4. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ik zou ook nog niet stoppen.. bij deze zwangerschap had ik 3 dagen/nachten ontzettende menstruatiepijn. Het leek gewoon niet te willen doorbreken en het leek mij ook veel te pijnlijk om aan een zwangerschap te koppelen. Toch was dit een hele pijnlijke innesteling (of mijn lichaam die eigenlijk wilde menstrueren maar toch een zwangerschap detecteerde, geen idee).
    Als straks blijkt dat je niet zwanger bent en je stopt met de utro, dan zal het volledig doorbreken na een paar dagen. Het is volgens mij prima om dan met een nieuwe cyclus te starten. Zo ging het hier in ieder geval wel, omdat voor die tijd je progesteron nog hoog is door de utro en er als het goed is weinig zal gebeuren qua ei groei/cyclus start.
     

Deel Deze Pagina