Zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door River87, 29 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Door de bomen zie ik t bos niet meer..
    Allerlei artikelen gelezen site s af gegaan...

    Zit nu bij anderzorg mijn vriend zegt er zit daar al zoveel in de basis misschien zo laten

    Maar ik denk dan ben je wel echt genoeg gedekt en krijg je dan straks niet onverwacht hoge rekeningen.

    Lees ook dat je veel dingen net zo goed zelf kan betalen dat je dan goedkoper uit bent dan een hele hoge verzekering waar je je iedere maand scheel aan betaald en uiteindelijk dus ook duurder uit bent.

    Mijn vraag wat doe jij en waarom en hoeveel is het dan per maand?
     
  2. fanona

    fanona Bekend lid

    9 dec 2014
    892
    336
    63
    Zit bij CZDirect, in 2018 wordt met aanvullend +tandarts, 122€p.m. Aanvullend wegens fysio, tandarts, omdat ik toch nog wat behandelingen nodig heb.
     
  3. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ik denk dat een verzekering altijd een gok is, je verzekerd je immers tegen kosten die mogelijk zouden kunnen gebeuren. Ik zelf ben altijd van, ik verzeker me liever goed dan dat ik later tegen te hoge kosten aan loop.
    Zo heb je budgetpolissen, waarbij je een lage premie betaald, maar niet bij alle ziekenhuizen terecht kunt en dan vaak een hoog bedrag betaald mocht je dat toch doen. Zelf zou zo'n polis niets voor mij zijn, ik hou niet van deze risico's lopen, maar er zijn mensen die bewust zo'n risico nemen. Ook kun je je eigen risico bepalen, des te meer eigen risico des te goedkoper je maandpremie. Ook niets voor mij, ik heb alleen het wettelijke eigen risico.
    Ben afgelopen jaar met een ambulance naar het ziekenhuis vervoert en een nacht ter observatie daar gelezen, was dus erg blij mee een dekkende verzekering en 'alleen' de wettelijke eigen bijdrage die ik moest betalen.

    Zelf vind ik belangrijk dat ik een aantal fysio vergoed krijg indien nodig, een brillenvergoeding heb, en vind ik zelf tandartszorg wat minder belangrijk, omdat ik tot nu toe een goed gebit heb (is ook een gok, I know). Mijn vriend daar en tegen heeft een slecht gebit, dus die heeft juist weer een verzekering met een hoge vergoeding op tandartskosten.

    Zelf ben ik (collectief) verzekerd bij Zorg en Zekerheid, heb een basisverzekering en een aanvullende verzekering die o.a. dus fysio en (gedeeltelijke) brillenvergoeding geeft en ben verzekerd tot 150,- tandartskosten (tot nu toe red ik dat met 2 controles per jaar prima). Ik betaal 120.- per jaar.
    Een maand voor mijn uitgerekende datum ga ik waarschijnlijk wel overstappen naar de gezinspolis van mijn zorgverzekering (mag 1 maal per jaar dit doen), waarbij ik een betere vergoeding krijg van mijn kraamkosten en ook een hogere brillenvergoeding en geen eigen bijdrage heb voor het zittend ziekenvervoer van mijn dochter. Ga dan volgens mij 20.- per maand betalen, dus ga het voor die tijd nog wel even berekenen of dat idd voordeliger is.
     
  4. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Zojuist mn schoonmoeder aan de lijn die is een speurneus in dit soort dingen. Die heeft de hele avond en vanmorgen lopen zoeken en bellen
    En komt uit op de Hema die vergoeden dus bijv de hele bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie 100%
    Ze heeft alles zitten vergelijken en bij hema krijg je echt veel. Zo ook 18x fysio behandeling etc kosten 135eu in de maand nja voor 1 jaar.. daarna maar weer overstappen ;)
     
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Ik denk dat 1 van de vragen is die je je moet stellen is: kan ik een dikke zorgrekening betalen als ik die ontvang?

    Als ik naar mijzelf kijk: Ik ben gezond, heb geen grote medische voorgeschiedenis, medische ingrepen staan niet op de planning en ik heb een buffer op mijn spaarrekening.
    Ik kies er daarom voor om basis te verzekeren met het hoogste eigen risico. Ik betaal de premie in 1x waardoor ik ook nog korting ontvang. Ga voor 2018 omgerekend €76,44 pm betalen.
    Wat ik wil belangrijk vind is dat ik in alle ziekenhuizen terecht kan.
     
    dds vindt dit leuk.
  6. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Zo doen wij dat ook Feye. Wij zijn gezond en denken ook gezond te blijven. De basisverzekering dekt genoeg. Zo niet, dan hebben we spaargeld. Wij zijn overgestapt naar Zilverenkruis voor 191 euro per maand.
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij hebben ook alleen de basisverzekering. Onze gebitten zijn redelijk maar spaargeld kan dat ook betalen. We hebben allebei een bril en die betalen we ook zelf. Ik heb een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen en bij de jongste hebben we de kraamhulp zelf betaald. Fysio heb ik wel nodig gehad, maar met 1 consult en zelf oefeningen doen kwam ik er wel uit. Ik vind vrije zorgkeuze ook heel belangrijk, dat had mijn vriend niet toen hij nog bij Anderzorg zat. Nu zitten we allemaal al een paar jaar bij DSW.
     
  8. roundandaround

    roundandaround Niet meer actief

    Dit vind ik wel belangrijk ja. Soms echt rare verhalen over gehoord. Dat eigenlijk een bepaald behandeling beter zou zijn, in een ander ziekenhuis en dat dat vervolgens niet kon omdat het onbetaalbaar was..

    Hier gewoon basis Menzis, geen aanvullend of tandartsverzekering.
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Overigens vind ik collectiviteit echt flauwekul. Je kunt via United Consumers ook collectiviteit krijgen. En bij mijn werk krijg je dan alleen korting op de aanvullende pakketten waar ik dus precies niks aan heb.
     
  10. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Ik zat bij Anderzorg en was erg tevreden. Kinderen krijgen automatisch het meest uitgebreide aanvullende pakket (dus niet hetzelfde als de ouders).

    Het is dat mijn middelste nu een beugel krijgt, anders was ik daar gebleven.

    Nu naar zilveren kruis, aanvullend 3 sterren met een extra collectieve verzekering. Eigen risico op maximaal gezet. Ik ga nu 120 euro betalen.
     
  11. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.829
    814
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Ik heb ruime keuze (collectief) bij VGZ en ga volgend jaar 107 euro betalen.
    Heb de afgelopen 2 jaar geen gebruik gemaakt van zorg.
     
  12. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Ik zit al jaren bij VGZ, collectief via werkgever dus extra voordelen.

    Ik heb altijd natura polis + tand. Zorgverzekeraars hebben in 98% van de gevallen met alle ziekenhuizen een overeenkomst. Natuurlijk komen er ook andere zaken uit de basis, maar dan zoek ik wel naar gecontracteerde zorgaanbieders.

    Dit jaar heb ik ook een aanvullend pakket erbij genomen. M'n man alleen basis + tand. Totaal betalen we omgerekend €275 per maand.
     
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Dit. Ik heb straks wel een aanvullende tandverzekering, maar dat is omdat ik dan net iets meer vergoed (verwachte kosten) krijg dan ik betaal.
    Dus alleen als ik er zelf beter van word verzeker ik het :p
     

Deel Deze Pagina