Zou dit ontzwangeren zijn?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hopsatee, 26 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    ik ben 4 maanden geleden bevallen van ons tweede zoontje. Een tevreden baby en het gaat hartstikke goed! Hij sliep al vrij snel door dus de vermoeidheid en zorgen die ik bij de eerste had (huilbaby) zijn er nu niet. Echt een roze wolk! Ik voelde me dus, op kraamtranen na, vrij snel goed. Ok, ik merkte dat ik nog erg in m’n baby bubbel zat tijdens m’n verlof en bijv wel vergeetachtig ben of wat minder kan concentreren maar ok. En natuurlijk dikke haaruitval!

    Nu werk ik weer sinds een maand en ik weet nou niet of het de combinatie is van alles (druk op werk, net weer aan de pil begonnen en werk combineren met nieuwe gezinssamenstelling) maar ik voel me ineens totaaaal niet mezelf, terwijl ik me dat juist wel voelde!

    Ik voel me de hele dag door zenuwachtig/gejaagd, het voelt als controleverlies, snel geïrriteerd, moe, lusteloos en ook weinig eetlust, hoofdpijn, slecht slapen, heel alert zijn, alsof ik mijn leven niet echt leef maar alles automatisch of van de zijlijn beleef. Heel raar. Is dit ontzwangeren? Of zou het bijv ineens door de pil kunnen komen? (Nooit gehad?) iemand herkenning?
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik denk het wel! Ik had na de bevalling veel meer last van mijn hormonen dan tijdens de zwangerschap.
    Heeft helaas lang geduurd eer ik me weer normaal voelde.
    Hoop voor jou dat het sneller over is.
    Enige wat ik eraan over heb gehouden is, dat ik sneller emotioneel ben, maar tegelijkertijd sterker in mijn schoenen sta.
    En ben relaxter geworden. Soms ook wel in negatieve zin. ;)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Wel “fijn” dat het herkenbaar is! Maar minder voor mij haha. Ik hoop het ook. Is toch even wennen zo weer! Maar jij bent er positief uitgekomen!
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha ja. Die hormonen zijn verschrikkelijk.
    Ja gelukkig wel. Sterkte ermee.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je beschrijft wel echt de bijwerkingen van de pil, maar omdat je zo kort na je bevalling zit is het moeilijk te zeggen.
    Als je dit gevoel blijft houden of het wordt erger hou dan in je achterhoofd dat de pil ook de oorzaak kan zijn.

    Ik heb zelf hele nare ervaringen met de pil jaren geleden.
    De dokter erkende toen ook de mogelijke bijwerkingen.
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja ergens heb ik ook het idee dat dat het ook kan zijn. Omdat ik me in m’n verlof top voelde en vorig jaar toen ik niet aan de pil was had ik ongeveer dezelfde druk op m’n wel en voelde ik me niet zo. Ik kan dus niet goed plaatsen of het het een of ander of een combinatie is. In het verleden nooit bijwerkingen van de pil gehad maar goed, na bevallingen kan alles anders zijn..

    Ik heb inderdaad wel besloten dat ik het tor einde jaar aan kijk en anders stop met de pil...

    Ging het bij jou direct weg toen je stopte? Wat had jij vooral voor “bijwerkingen?”
     
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja echt direct ging het weg. Was zo bizar.
    Ik werd enorm depressief en agressief, maar dacht er nooit aan dat het door de pil kon komen tot ik helemaal erdoorheen zat en naar de dokter ging. Die dacht dus gelijk aan de pil en vroeg me tijdelijk te stoppen. Ik knapte helemaal op. Later weer de pil geslikt, maar weer hetzelfde verhaal.
    Nu lees en hoor ik het steeds vaker en heb ook besloten dat die pil nooit meer in mijn lijf komt.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zou hier goed mee oppassen. Straks ontwikkel je een PND. Maar klinkt wel alsof het goed door de pil zou kunnen komen. Ik zou even met de huisarts overleggen en je klachten bespreekbaar maken.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik heb na mijn vorige zwangerschap pnd verschijnselen gehad. Ik ben me daar dus bewust van dat dat een mogelijkheid is. Maar zoals dat voelt het nu niet. Toen was ik ook in paniek constant, had ik irreële angsten en vroeg ik me af wat we hadden gedaan. Dus dit is een beetje gek omdat ik weet dat ik me anders en raar voel maar niet zp raar als toen zeg maar...
     
  10. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw

    Ik herken het ook... ik was weer aan de pil gegaan. Voorheen ook nooit last van zulke verschijnselen vd pil gehad trouwens. Maar het was echt heel raar hoe ik me voelde. Ik ben gestopt met de pil en na een week waren alle klachten voorbij. Zo'n opluchting!
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  11. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Wat heb je ondertussen gedaan?
     
  12. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik kreeg dinsdag ineens een doorbraakbloeding en toen was ik er zo klaar mee dat ik direct ben gestopt. Nu dus dag 3 pilloos dus even afwachten nog!
     
  13. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nou ik ben nu een paar dagen gestopt met de pil en ik voel me al rustiger en minder boos. Bizar!
     

Deel Deze Pagina