Rare pijnlijke plek rug door corona en pijnlijke keel bij inademen BANG!

Discussie in 'Corona forum' gestart door Elleke, 24 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Dag meiden,

    Ik ben 19 januari positief getest en ben bang! Klachten lijken eerder slechter dan beter te worden. Lig al bijna week in isolatie omdat man en kinderen nog geen klachten hebben, en zou in het vroegste geval morgen uit isolatie mogen, maar dat gaat m niet worden; ik heb sinds gisteren een pijnlijke plek diep van binnen onder mn schouderblad en stekende pijn bij het inademen bij de rechterkant van mn keel. Ik las net dat rond de 6e de piek is en het dan vaak of beter gaat, of slechter. Ik wordt angstig van die pijn, wat als het virus mn hart bereikt? Ik ben zo duizelig dat ik amper op mn benen kan staan. Zijn er wat die deze pijn herkennen en waarbij het toch in de tweede week beter ging? Of zou ik de HAP moeten bellen?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat naar. Je kunt altijd de hap bellen voor overleg.
    Zij bepalen dan of ze je willen zien, of geven advies wat te doen, stellen gerust waar mogelijk en geven bel-instructies.

    Sterkte.
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Het klinkt wel heel erg bekend hoor, bij mij ging het pas na een dag of 10 beter , dus ik zou niet teveel naar de dagen kijken.
    Bel gewoon de hap voor overleg, ik heb dat zelf niet gedaan en ikvroeg me achteraf af waarom niet:$
     
  4. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik zou ook gewoon even bellen en het aangeven.
    Het is al vervelend genoeg dat je je zo ziek voelt, wellicht kunnen je ze gerust stellen.
     
  5. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Bij mijn vader betekende de duizeligheid dat zijn zuurstof gehalte te laag was. Je kan altijd even bellen of ze naar je willen komen kijken? Even luisteren naar je longen?
     
  6. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Ik hyperventileer ook snel en lig al 5 dagen plat, dus dan denk ik: zou het daarvan kunnen komen maar ik ben zo bang dat het ook zoiets is bij mij! Je vader hopelijk weer opgeknapt?
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik was ook heel benauwd, heb toen de hap gebeld en die konden me goed geruststellen en aangeven wanneer ik aan de bel moest trekken. Ik kon als ik rustig in bed lag wel goed praten zonder naar adem te moeten happen, dat was hoe ze beoordeelden dat ik nog thuis kon blijven. Ik had ook een saturatiemetertje en saturatie was telkens ok als ik rustig bleef liggen. Bij mij werkte het ook goed mijn hoofdeind een beetje schijn te doen. Ik ben denk ik 2-3 dagen zo benauwd geweest, daarna nam het gelukkig af.
     
  8. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Jahoor... duurde alleen twee weken ziekenhuis waarvan 1 op de ic en nu nog herstellen. Maar mijn vader is al 73 en heeft lichte copd dus laat je daar niet bang door maken.... Mij zusje was ook besmet en die mocht met alléén benauwd al even bij de huisarts komen om haar longen en zuurstof te checken. Beter één keer te vroeg dan te laat... zoals bij mijn vader... die pas na twee weken aan de bel trok... of naja mijn zusje het ziekenhuis belde... eigenwijze man o_O
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij pijn die vastzit aan de ademhaling moet je altijd contact opnemen met een arts. Ik zou de HAP bellen voor overleg. Heel veel beterschap. Nare situatie.
     
    Zuul en BliksemSter vinden dit leuk.
  10. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad. Hopelijk heb je de hap gebeld ts!
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Ik was ook heel benauwd. Ik denk dat dat pas de 6e dag begon. Daarvoor extreme keel- hoofd en oorpijn, koorts en spierpijn. Dat werd beter en de benauwdheid en hoest kwam. Heb toen ook de huisarts gebeld en zij kon mij ook gerust stellen en vertellen wanneer ik weer zou moeten bellen. Iets meer kussens onder je hoofd zodat je niet volledig plat ligt kan idd helpen.
    Ik heb me er wel op verkeken hoe lang het duurde voordat ik me weer beter ging voelen.
     
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Gewoom even de HAP bellen voor overleg.
    Maar grote kans dat je nu onbewust aan het hyperventileren bent. Hhelemaal als je dat al vaker snel hebt. Dit hoorde ik van de HA, door de corona kan je onbewust anders gaan ademhalen en hierdoor hyperventileren. Hierdoor kan je duizelig enz worden. Ik had ook een pijnlijke plek op m'n rug, tussen m'n schouderbladen en dat kwam door spierspanning/anders ademen dan normaal.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  13. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Dank jullie wel voor jullie reactie! De symptomen horen inderdaad bij de corona en ik mag/moet bellen bij verergering van de klachten.
    Moet nu ook steeds de paracetamols blijven slikken om de paar uur. Waarschijnlijk reageert mijn lichaam ook op nu al een week in bed liggen, morgen iets meer proberen te lopen.
     
    cowgirl80 en Zuul vinden dit leuk.
  14. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Bewegen is zeker verstandig en wissel liggen in bed af met rechtop zitten in bed. Hierdoor krijgen je longen meer ruimte. In bed liggen is nu eenmaal heel slecht voor een lichaam en begroot de kans op een longontsteking. Daarom zijn ze in het ziekenhuis ook zo snel met mobiliseren. Sterkte!
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Goed dat je heb gebeld en dat ze het kunnen verklaren. en inderdaad bellen als de klachten toenemen.
     

Deel Deze Pagina