zouden jullie...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nieuwbegin, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    OK, nu ga ik geen vrienden maken hier denk ik...

    Ik zit op dit moment er weer helemaal door heen, nadat ik 4 juni een labo hebgehad voor een bbz zit het hcg nog steeds niet op 0 en is er een zeer grote kans dat de linker eierstok verkleeft is door littekenweefsel...


    Volgende week dinsdag moeten we weer terug naar Gent (de vrouwenkliniek).
    Hoogst waarschijnlijk gaat ze mij dan vertellen dat iui geen zin meer heeft, en dat het ivf word.

    Op zich heb ik hier heeeeeeeeeeeeel vaak geschreven dat ik het niet zag zitten om de overstap naar ivf te maken... Maar nu we zo gevoelt hebben hoe het kan zijn om die posi test in handen te hebben zou ik wel moeten geloof ik.... Mijn hormonen, mijn geest, ik kan niet meer terug...

    NU dus de vraag...

    Mijn partner is nog al vermogend... we hebben vorig jaar op internet een privekliniek gevonden die ivf doet zonder lange wachtlijsten..

    Het is veel geld, en het geeft mij een gevoel van "kindje kopen"...

    Wat zou jij doen?
     
  2. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    allereerst heb ik geen idee hoelang de wachtlijsten zijn voor ivf.
    Ik zou mezelf eerst afvragen of je zoveel geld ervoor over heb om naar een privekliniek te gaan.
    zo ja, dan zou ik het doen.
    weet niet hoe anderen erover denken,maar als je de middelen hebt dan moet je er gebruik van maken vind ik.
    en ik zou niet het gevoel hebben dat je een kindje koopt.
    ivf kost ook geld (ook al betaal je de eerste keren niks).
    en een kindje adopteren kost ook erg veel.
    je wilt heel graag (en zo snel mogelijk)zwanger worden en dat begrijp ik volkomen.
     
  3. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi hoi,

    Waarom zou je hier geen vrienden mee maken?

    Wij hebben het ook niet slecht, en zouden ook als we zelf zouden moeten gaan betalen dit doen. Ik vind het dan niet een kindje kopen hoor. Het is toch je eigen lichaam, je moet alleen wat hulp hebben bij het zwanger worden.

    Het is wel zo dat in de grote ziekenhuizen zoals bijvoorbeeld in Rotterdam er ook geen wachtlijsten zijn. Je moet wel verplicht een voorlichtingsavond bijwonen en daarna mag je starten. Het kan even duren voordat er een voorlichtingsavond is.

    Bij mij heeft het trouwens 1 jaar geduurd voordat we na de bbz weer zwanger mochten worden, ook in verband met de mtx injecties. Het zou wel snel zijn dat ze dan groen licht zouden geven.

    Heel veel succes meis.

    Groetjes
    Elvira
     
  4. WickedWitchy

    WickedWitchy Actief lid

    14 aug 2008
    174
    0
    0
    Venlo
    Ik ben het helemaal eens met angela80.

    Als er een ding is wat we alleemaal in de mmm leren is je grenzen verleggen.

    Je wil met beste bedoelingen een kindje en ik vind dat , als je de mogelijkheden/middelen hebt dat je ze ook mag benutten.

    Ik zeg ga ervoor!
     
  5. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als ik het geld zou hebben, en ik zou in jouw schoenen staan, dan zou ik het doen. Zeker als tijd een rol speelt. Ik denk dat als je het niet zou doen, en het zou onverhoopt toch niet lukken, je dan altijd af zou vragen of je toch naar de privekliniek had moeten gaan, omdat je hier sneller aan de beurt was. Gewoon doen, ik heb meestal spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. En je koopt echt geen kindje hoor, je hebt er gewoon heel veel voor over. Knuff!
     
  6. anna26

    anna26 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    helemaal eens met de rest hoor
    wij zouden ook in de positie zijn om ivf zelf te betalen
    we hebben er wel voor gekozen om eerst voor de weg door het 'gewone'ziekenhuis te gaan

    maar mocht dat niet lukken en er is een kans gaan we zeker op eigen kosten verder

    wij hadden geen wachtlijst in het ziekenhuis
    alleen de eerste afspraak kon pas na 6 weken na dat ik gebeld had
    daarna ging alles heel snel

    ik denk dat je moet doen wat je gevoel zegt
    en kindje kopen is hier echt niet van toepassing hoor!
    we willen het gewoon heel graag....

    succes
     
  7. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Thanks allemaal,

    Als eerst "geen vrienden maken"ik had ooit eerder op een ander zwangerschaps forum hier over gesproken en kreeg gelijk een "wat moet je hier, rot op naar je eigen soort als je zoveel geld hebt"
    Vandaar dat ik het hier nooit heb durven vragen...

    Als ik het goed begrijp, zijn er veel NL ziekenhuizen die geen wachtlijsten voor ivf hebben?

    Te weten Rotterdam en....

    Misschien kunnen we dan een samenwerking opstarten tussen Gent en een ziekenhuis hier, dat de onderzoeken ed hier niet meer hoeven...

    Thanks voor de hoopvolle antwoorden...
     
  8. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    De wachtlijst in ons ziekenhuis UMC was zo'n maand of 3, maar na amper 8 weken waren wij al aan de beurt, het voelde dus helemaal niet als wachten. Je moet tussen afspraken door ook vaak al een paar weken wachten, dus wat ons betreft viel het wel mee.
     
  9. dagmar1974

    dagmar1974 Bekend lid

    2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    Ik zit in Zwolle en ook daar zijn bijna geen wachtlijsten hoor.. ik heb beide keren maar 1 a 2 maanden moeten wachten..
     
  10. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Hmmm misschien een ideetje voor een apart topic, "wachtlijsten ifv"

    In Gent is het dus 5 mnaanden, in Rotterdam niet en in UMC niet of een maand en in Zwolle ook niet of een maand...

    Nog meer ziekenhuizen?
     
  11. minou

    minou Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Ik denk dat je alleen maar blij moet zijn dat je de middelen hebt om het zelf te betalen.
    En waarom dan kindje kopen snap ik niet helemaal....

    Ik wil je heel veel succces toewensen.

    Liefs Minou
     
  12. Evanthe

    Evanthe Niet meer actief

    Als jullie die privekliniek kunnen betalen, is er weer een plaatsje over op de wachtlijst voor diegene die niet zoveel geld heeft :D mooi toch?
     
  13. Volgens mij heeft Maastricht ook geen wachttijd. Ze hebben daar een speciaal IVF centrum
     
  14. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Hoi hoi,

    Bij behandelcentrum Geertgen (Elsendorp) in Noord-Brabant hebben ze ook geen wachtlijsten en je hoeft er ook niet vermogend te zijn ;)

    Heel veel succes!

    Groetjes Elke
     
  15. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
  16. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Zo kun je het ook bekijken... thanks ;)
     
  17. Eef16

    Eef16 Bekend lid

    7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hoi Nieuwbegin,

    ik hoop dat je je niet het geld uit de zakken laat kloppen. Tuurlijk, jullie willen dol- en dolgraag zwanger worden.

    Ik vind het niet een kwestie van het geld, maar waar ik op doel is dat er ook minder betrouwbare prive-ivf-klinieken zijn. Waar je misschien wel sneller, maar niet altijd even goed geholpen wordt.

    Wat doet de kliniek die je op het oog hebt bijv als er medische complicaties zijn? Hebben ze ook opname capaciteit of moet je dan zelf op zoek naar een ziekenhuis voor opname? En hoe scholen ze zich bij in de meest moderne richtlijnen enzo?

    Sorry voor de kritische noot,

    veel succes met zwanger worden, linksom of rechtsom!

    Eef
     
  18. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    @ Eef: Verontschuldig je vooral niet voor je kritische noot. Heel goed juist, dat je je ook bewust bent van de risico's die er aan behandelingen kleven. Daar moeten we allemaal alert op blijven, en inderdaad, misschien nog wel wat extra wanneer we in zee gaan met privé-klinieken.

    @ Nieuwbegin: Waarom zou je geen gebruik maken van de middelen die je hebt? Je klinkt als een verstandige vrouw die zich goed bewust is van het feit dat ze op sommige gebieden wellicht wat voordeel heeft boven een hoop andere vrouwen. Maar laten we wel wezen, op het moment dat een kinderwens niet vanzelf in vervulling gaat, dan maakt het voor het gevoel, voor het gemis, voor het verdriet geen donder uit of je nu elk dubbeltje moet omdraaien of dat je zwemt in het geld. En daar hebben we hier allemaal mee te dealen en dat maakt ons gelijk, wát verder de verschillen ook zijn.
    Ik hoop dat jij uiteindelijk vindt wat je zoekt en dat je krijgt waar je zo vurig naar verlangt. Heel veel succes!

    Belle.
     
  19. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Thanks voor de kritische noot, mijn partner heeft idd destijds al het een en ander uit gezocht. De arts daar in Denemarken is een arts die ereldwijd een goede naam heeft ivm ivf enzo..

    Ze hebben geen mogelijkheid tot operatie, maar wel tot tijdelijke opname.

    Hoogst waarschijnlijk zijn ze dus aangesloten bij een ziekenhuis in de buurt.

    De bedoeling is/was dat we daar de ivf doen en hier het opvolg traject....

    Maar nu ik hier lees dat er bij sommige ziekenhuizen geen wwachtlijst is denk ik nog even over alles na...
     
  20. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Meid als ik in jouw situatie zou zitten zou ik er voor gaan. En het heeft inderdaad niets te maken met een kindje kopen. Je hebt gewoon dat laatste zetje in de goede richting nodig. Succes met jullie beslissing.

    gr vruchtje
     

Deel Deze Pagina