rood gezicht en ogen bijna dicht???

Discussion in 'Verzorging' started by hihi, Feb 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hihi

hihi Actief lid

Oct 23, 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Hallo,
    Gisteravond kreeg ons mannetje rode vlekken in de nek en toen we hem vanochtend van zijn bedje haalden, was zijn hele gezicht rood. Vooral tussen zijn ogen en kin. Bovendien zijn z'n ogen ook een beetje dik, zodat ze bijna niet open kunnen. Ook zitten er vlekken in zijn nek en het begint nu ook op zijn benen.
    Het zijn niet echt blaasjes, maar rode uitslag ofzo.
    Van de week was hij steeds al wat verkouden en moest veel hoesten. Hij heeft geen koorts. Is niet suf en heeft er zelf, volgens ons, geen last van. Hij blijft lachen en geluidjes maken. Wat zou er aan de hand kunnen zijn???:(

2. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Ik vind het klinken als een of andere allergische reactie. Hebben jullie iets vreemds gegeten?

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    klinkt bij mij ook als een allergische reactie in de oren.

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Ik dacht ook gelijk aan allergie voor iets van eten..

5. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Ik zou HP even bellen voor advies!

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    indd. een allergische reactie

7. hihi

hihi Actief lid

Oct 23, 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Maar ik zou dan niet echt weten waarvoor.
    Hij heeft volgens mij niet iets gegeten wat hij nog nooit eerder heeft gehad. Hij krijgt sinds een paar dagen potjes van de kruidvat, maar wel gewoon eten wat hij anders ook kreeg. Ik gelooof dat in die fruitpotjes ook granan zitten. Maar hij krijgt ook al brood, dus dat lijkt me niet erg.
    We waren vergeten avondpapje te kopen, dus hebben hem de afgelopen paar dagen maar weer eens rijstebloem vanille gegeven, maar dat kreeg hij toen hij 4 maanden was ook.
    Zijn gezicht was net al iets minder rood, maar hij heeft nu ook rode vlekken onder zijn oksels en op zijn bovenbenen.
    Ik weet niet wat het is.....

8. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik zal gewoon even de Hap bellen. Als ze het nodig vinden laten ze je langs komen en anders geven ze je tips wat je moet doen

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Persoonlijk zou ik gewoon even de huisartsenpost bellen idd, al is het alleen om maar even te laten kijken enzo. Maar lijkt toch naar hoe je het beschrijft wel op iets van een allergische reactie, maar kan misschien ook zijn van een bos bloemen in huis of een huisdier van mensen bij wie je op visite bent geweest etc.

Succes in ieder geval!

10. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    idd even hap bellen. he hoeft geen allergische reactie te zijn van eten kan ook een plant of bloem zijn (toevallig hyacinten in huis??) Die hoef je maar aan te raken en daarna in het gezicht wrijven en je hebt reactie.

Van de huisarts krijg ws een allergiepilletje (zoiets als tegen hooikoorst) en dan is t zo weg. Zou er niet te lang mee wachten.

In een extreem geval gaan de ogen niet dichtzitten maar je keel, dus gewoon hap bellen

11. hihi

hihi Actief lid

Oct 23, 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    We gebruiken wel sinds een paar dagen ander wasmiddel. Kan het daar door komen? Maar dan zou het toch ook op zijn buikje en rug moeten zitten? En kleding draagt hij niet op zijn gezicht, dus waarom zou dat dan ook rood zijn?

12. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    kan wel. Reageert eerst op gevoelige plekken. Dus vooral ogen.

Heeft ie t nog steeds?

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Heb je een foto? Ik heb het idee dat mijn dochtertje hetzelfde heeft nl. Ook op rondom/op dr oogjes en rondom dr neusje.

14. hihi

hihi Actief lid

Oct 23, 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ik zal vanmiddag even proberen een foto erbij te plaatsen.
    Nu ik eens terug denk, heb ik echt het gevoel dat het door het wasmiddel komt. We wassen sinds enkele dagen met ariel 15 graden. Waarschijnlijk is dit sterker geconcentreerd. De geur van het wasmiddel hangt ook om ons zoontje heen....
    Al zijn kleren en boxkleed en speelkleed hebben we hier mee gewassen. Nu eerst alles weer met neutral wassen. Ben benieuwd...

Share This Page