Zoveel spugen en onrustig drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Line, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hallo Linda,

Mijn dochtertje is bijna drie maanden oud en vanaf haar geboorte gaat het goed met borstvoeden. Per voeding krijgt ze één borst, daar heeft ze genoeg aan.

De laatste weken spuugt ze echter ontzettend veel, hele golven melk komen er na een voeding weer uit. Ze drinkt ook erg onrustig aan de borst. Ze 'schrokt' de melk naar binnen en daarna gooit ze de helft er weer uit. Ook heb ik het idee dat ze slordig drinkt, ze hapt en laat weer los. Daardoor komt er waarschijnlijk veel lucht binnen?
    Vanaf de geboorte heeft ze al veel last van oprispingen, maar de laatste weken komt daar ook het vele spugen bij.

Nu heb ik op borstvoeding.com gekeken en daar staat dat ik haar vaker kan laten drinken. Vandaag voed ik haar daarom iedere 2,5 uur, ook als ze er zelf niet om vraagt. Maar ook vandaag spuugt ze en zevert ze ontzettend. Ik krijg het idee dat ik haar overvoed. Kan het spugen erger worden naar mate de tijd verstrijkt?

Mijn vraag is in ieder geval of jij tips voor mij hebt. Ik denk eraan om een lacatiekundige mee te laten kijken. Is dat handig in dit geval?

Ik lees graag je advies. Alvast bedankt!

Groetjes, Line

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, dat zou ik zeker doen, een lactatiekundige mee laten kijken. isschien is er iets in haar mannier van drinken dat verbeterd kan. Misschien heb je een zeer overvloedige productie en kun je het wat anders aan gaan pakken. Dit is heel moeilijk via de mail te bekijken.

succes

groet
    Linda

Deel Deze Pagina