Zoveel wakker en huilen s'nachts ?? Wat is dat dan toch..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ccwomen, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ons Zoonje is bijna 15 mnd en is altijd wel een slecht slapertje geweest maar de nachten ging vaak wel goed !
    Nu komt hij al maanden elke nacht een stuk of 6 keer ( als het niet meer is ) huilend wakker en voor 5 uur geef ik m een speen en gaat ie vaak wel weer slapen maar vanaf 5 uur blijft ie dus gewoon huilen / schreeuwen totdat hij een fles krijgt!
    Hij krijgt nog nitrilon omdat ie geen gewone melk lust en krijgt dus s'ochtends vroeg nog een fles en s'avonds voor het slapen gaan!
    Hij groeit niet zo hard dus die flessen zijn op zich geen probleem maar wel die tijd s'morgens !
    Ik word er onderhand niet goed meer van en ben gebroken na zo lang gebroken nachten !!!
    Wij lopen nog steeds met hem bij een manueel therapeut voor zijn ruggetje en ook is zijn 2de kies door, dus zal wel een combi zijn van alles, maar zou zo graag weer een keer een nacht doorslapen !!! Pfff
    Alle tips en adviezen welkom want wij weten niet meer hoe we hem moeten laten doorslapen !!!
    Ben dr lichtelijk klaar mee elke keer dat gehuil s'nachts !!!
     
  2. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    wat pap door de flessen of een bord pap s ochtendsa (bijv. appel melkpap ofzo) en Soya melk al eens geprobeert? i.p.v. gewone melk.

    Eet hij verder ook normaal overdag? kiezen zijn inderdaad vaak een wakker word reden.
     
  3. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hij lust geen pap ! Alles al meerdere keren geprobeerd ! Overdag eet hij redelijk ! S'ochtens een cracker en s'middags 1 soms 2 broodjes en s'avonds zijn warm eten! Tussendoor fruit of een koekje! Lust ook geen vlees dus dat eet hij ook niet... Soya melk heb ik nog nooit geprobeerd, maar moet zeggen dat ik ook niet echt over durf te stappen want die nitrilon vult toch wel en aangezien hij nou al zo vaak komt s'nachts ben ik bang dat hij anders helemaal de hele nacht gaat komen!
    Hij ligt nu al vanaf half 6 gewoon wakker te praten / af en toe huilen Pfff heeft ook om half 7 al onze oudste wakker gemaakt dus we gaan dr maar weer uit!
     
  4. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    s,nachts een flesje geven,hielp hier heel goed. nu hoeft hij niet meer,slaapt weer door.
     
  5. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    Misschien kun je proberen hem helemaal geen fles te geven meer sàvonds. misschien heeft hij wel last van z`n buikje door te veel voeding. het is maar een idee hoor. onze dochter krijgt al vanaf 12 maanden geen flessen meer en eet overdag gewoon met de pot mee. sàvonds na het douchen krijgt ze soms nog wat yoghurt of een mandarijn en gaat dan naar bed tot s`morgens 9.00.
     
  6. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Weer een fles geven s'nachts wil ik juist niet aan beginnen, want vind 5.30 eigenlijk nog nacht.., dus als je t zo bekijkt krijgt ie nog een nachtfles....

    Maar de fles s'avonds weg laten zou ik wel weer een keer kunnen proberen, maar de laatste keer dat ik dat probeerde gin hij dus niet slapen !! Hij zette het op een brullen !
    Hij pikte t dus niet !!
    ik heb t ook wel gedacht ja dat ie misschien wel last heeft van zn buikje ofzo...?
    Ik denk dat ik eerst ga beginnen om die fles kleiner te maken!
    Maar ik weet t soms echt niet meer.... elke avond hoop ik dat ie een keer door slaapt, maar dat is de afgelopen maandjes al niet meer gebeurd helaas !
    Wat zou dr nou aan de hand zijn dat hij elke keer huilend wakker word en dan s'ochtend vroeg pas ophoud als ie een fles heeft gehad....
     
  7. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    wat bij mij opkomt...honger dus.
    je zegt het zelf hij stopt pas als hij een fles heeft gehad.
    maak je er toch een ochtendfles van,daarna hup bedje weer in en verder tukken.
    kun je als ontbijt gewoon brood geven of ontbijtkoek ofiets.
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij geven na het avondeten bijna standaard nog een (droge) bruine boterham. Ook vanwege het doorslapen! En ook al heeft hij van warm eten al aangegeven dat hij niet meer hoeft: die boterham eet hij toch op!
    Vanavond een keer niet gegeven. We aten hutspot, vond hij heerlijk dus we hadden al een keer extra opgeschept. En hij kreeg ook nog een stuk worst. We dachten dus dat hij wel vol zat. Voor hij naar bed ging dronk hij nog bij mij (krijgt nog bv). Eerst heeft hij een hele tijd liggen drinken en daarna liet hij zicht ineens van schoot glijden. "Eten!" en liep naar de trap. (Hij weet dat eten beneden ligt.) Dus toch maar een boterham gegeven en ja hoor: die ging weer helemaal op. Ik snap niet waar hij het allemaal laat!

    Maar misschien kun je zoiets dus proberen? Gewoon "volproppen" ;)
    Onze zoon slaapt meestal "door" tot een uur of vijf. En dan laat ik hem gewoon drinken. Dan zijn we het snelst weer terug op bed, allemaal. Maar als we hem geen extra eten geven, dan begint het gehuil al om half 12.
     
  9. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Wij hebben ook een hele pittige periode. Na haar eerste verjaardag had ze volgens mij een tijdje last van nachtmerries, ze werd echt overstuur wakker en kon niet makkelijk getroost worden. Toen is ze een aantal keer ziek geweest, en ze heeft ook een tijdje gehad dat ze gewoon uren achtereen wakker was, ook voeden (bv) hielp niet. Slopend. Nu hebben we de nachtvoedingen weer afgebouwd, maar ze blijft wakker worden, minimaal een keer per nacht. Laat zich wel goed troosten en probeert zoet weer te slapen, maar dat duurt ook soms wel een uur! Verder huilt ze vaak kort tijdens de nacht.

    Wat kan ik zeggen, het hoort er blijkbaar bij in deze fase? Hoewel ik ook nog hoop dat het de kiesjes zijn trouwens.

    Ik heb dus geen tips voor je, behalve herkenning. En idd, geef die fles eerder als dat helpt. Dan bouw je dat over een tijdje weer af.
     
  10. blinky

    blinky VIP lid

    11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hier ook volop herkenning met onze zoon van 15 maanden. hij is 's nachts altijd een hele goeie slaper, maar op het moment is het hopeloos. rond 1.00 wordt ie vaak wakker. dan is hij heel erg bang in zijn kamertje. krijg hem niet getroost. vaak leg ik hem bij ons op bed en krijgt ie bv, maar daarna wil hij echt niet slapen. of hij gaat spelen of hij huilt alles bij elkaar. afgelopen nacht met hem beneden gezeten van 1.00 tot 3.15
     
  11. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou ook gewoon een fles maken en als hij daarna weer lekker slaapt, dan krijg je meer slaap dan nu.
    Hier sliep ze rond die tijd ook nog lekker verder na een bv.
    Nu wordt ze wakker van papa om half 7 en wil dan naar beneden.. pff. Waar is de tijd gebleven dat ik lekker tot 8 uur in mn bed kon liggen... hihi

    Hier krijgt ze s avonds ook nog een flinke bak fruit en wat drinken en als ze wil mag ze ook wel een boterham.
    Ze heeft nu s nachts geen honger meer maar wordt nog wel vaak een keer wakker en zoekt dan even troost.
     
  12. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ook hier heel herkenbaar. Mijn zoontje van 15,5 maand krijgt de laatste tijd ook weer rond 4.30 / 5 uur een fles. Anders slaapt hij ook niet meer. Blijft dan huilen. Ik doe we een beetje pap doorheen en meestal slaapt hij dan weer verder. Rond 8 uur krijgt hij dan brood. Ik wilde ook eerst niet om 5 uur al een fles geven, maar ja als je dan nog wel even verder kan slapen is dit wel lekker. En hij stopt er vast vanzelf wel weer een keer mee. Als hij eerder wakker wordt helpt een speentje meestal wel, maar rond 5en niet meer...
     
  13. joyce1838

    joyce1838 Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Vervelend he dat gehuil `s nachts!!! Dat hakt erin!
    Misschien dat mijn tip niet helemaal jouw ding, maar hier heeft het altijd goed geholpen in tijden van slecht slapen. Ik zou ze namelijk laten huilen. Maar goed die van mij hebben dan ook geen spenen, dus dat maakt het wel lastig. Want waarschijnlijk zijn ze zo gewend om in slaap te vallen met een speen dat ze die eerst weer nodig hebben. Misschien een boel spenen in bed met een lampje zodat hij ze zelf weer kan pakken
    verder lijkt het erop dat hij om 5.00 toch echt honger heeft. Ik zou daar toch even aan toegeven, en hem daarna weer op bed leggen.

    Oh lees nu ook dat je nog bv geeft, waarom maak je hem om 23.00 niet wakker om hem nog even wat te laten drinken, misschien dat hij dan wel rustiger slaapt en om 7.00 wakker wordt.
    Wij hebben hier rond de 13 mnd ook een heftige periode gehad met vroeg wakker worden, ik heb toen ook een tijd om 23.00 nog een borg pap gegeven. dit hielp wel iets en als ze met zon bord pap achter de kiezen toch eerder wakker werd dan liet ik haar echt huilen. En dat deden we dan een week volhouden en vaak was het vroege wakker worden dan ook weer over. Succes!
     
  14. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Honger.... volgens mij is het geen honger, maar goed dat weet ik natuurlijk niet zeker!
    Denk eerder dat het gewenning is, want hij krijgt al 2 maanden die fles zo vroeg...! (geeff geen bv)
    Juist omdat we anders helemaaal niet aan onze slaap komen!
    Maar zal t dan toch een fase zijn...?!
    ik hoop het en dat hij ooit beter zal slapen!
    Alhoewel ik t betwijfel..., is nooit een goeie slaper geweest!
    Vandaag paste mijn moeder op omdat ik op dinsdag altijd werk en hij heeft van 13.00 tot 14.00 geslapen en werd toen schreeuwend wakker en ging daarna dus ook niet meer slapen...
    Het kon nu geen honger zijn had net 2 bh op!
    Afgelopen nacht kwam hij eerst om 4 uur en nam genoegen met een speen en toen om 5 uur weer en heb hem laten huilen... ben wel regelmatig gaan kijken en een aai gegeven en zijn speen en na 30 minn gaf hij het op en viel weer in slaap en sliep tot 7.15 ( zijn broer maakte hem wakker met zijn gegil ) anders had hij waarschijnlijk nog wel even gelegen!
    En werd vrolijk wakker en at toen om 7.45 een broodje, dus vandaar dat ik ook denk dat t geen honger is , want hij kan dus wel gewoon gaan slapen!
    Ben een beetje bang dat hij zijn zin wil hebben en t dus op een brullen zet!
    Nou hoop dat mn verhaal nog een beetje duidelijk is! haha
     
  15. fafje

    fafje Niet meer actief

    mss nutrilon goede nacht, bedje verplaatsen, of elke avond even een warm badje geven vor het slapen...hier slaapt ie dan altijd echt heel diep
     
  16. fafje

    fafje Niet meer actief

    maar melk op die leeftijd vult niet meer als voeidng heh...is gewoon hetzelfde als een glas melk drinken...zeker als ie al gewoon 3 normale maaltijden eet en tussendoortjes etc
     
  17. joyce1838

    joyce1838 Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    sorry van die bv, ik had je verward met tupp. Op zich zou het natuurlijk heel goed honger kunnen zijn als hij midden in een sprong zit, maar ja als je schrijft dat die sprong al 2 mnd duurt dan is gewenning ook wel een mooi verklaring.
    Super dat hij vanochtend toch zonder een fles weer in slaap is gevallen, al heb jij waarschijnlijk vanaf 5 geen oog meer dicht gedaan.
    Misschien ben ik een hele gemene moeder, maar ik zou ze laten huilen zonder er naartoe te gaan. Kan me nog herinneren dat ze dag 1 1 uur af en aan huilde, dag 2 3 kwartier en dat liep zo af. Met een week sliepen ze weer normaal zonder te huilen.
    (lees dat was wel mijn laatste redmiddel, na 100 borden pap, smeekbedes en slaapliedjes zingen en niks werkte echt , gebruikte we dit)
     
  18. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Geeft niks! haha
    Maar laten huilenn zonder er naar toe te gaan dat kan ik echt niet... dan breekt me hart! haha
    En zijn broertje slaapt de kamer naast hem en hij maakt dus geregeld zijn broer wakker en dat is natuurlijk niet de bedoeling!
    Maar heb misschien nog een half uurtje geslapen na 5.00 uur en toen mocht ik eruit om naar mn werk te gaan :) heel fijn ! haha
     
  19. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Bedje verplaatsen hebben we al een keer geprobeerd, hielp niks!
    En badje doen we om de dag en ook dan blijft hij gewoon s'nachts komen of s'ochtends vroeg..!
    Dat goede nacht heb ik nog niet geprobeerd...
    Misschien een idee, maar vult dit dan wel meer als gewonen nutrilon ?
    En vult de nutrilon niet meer als gewone halfvolle melk dan ???
    Dat wist ik dus niet... maar goed hij lust geen halfvolle melk dus vandaaar dat hij nog nutrilon krijgt!
     
  20. fafje

    fafje Niet meer actief

    wat ik altijd heb begrepen is dat op den duur kv niet meer vult als een normaal glas melk...dus ja dat is gewoon hetzelfde als ene beker drinken..maar niet meer zoals een voeidng..dat ie er 4 uur op kan teren zegmaar....
    iemand die ik ken, heeft goede nacht geprobeerd en daar werkte het wel....omdat je zoontje geen pap lust ,..miss dat wel gewoon,s chijtn mee rte verzadigen...tja je kannn het proberen...

    jammer dat het bedje niet werkt, hier werkte dat wel...trouwen smijn zootnje slaapt in een pikkedonekr kamertje..maar dna ooke hct zwartdonker!...ik leg em alitjd op de tast aan in bed...hij vindt dat heerlijk!
     

Deel Deze Pagina