zucht, ik wil het zo graag maar wanneer komt die baan nou eens op mn pad?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door buikje123, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje123

    buikje123 Fanatiek lid

    17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    hey lieve forumlezers..

    ik ben sinds vorige maand aan het klussen met mn vriend voor een kleintje. we doen niet aan ovulatietesten enz en gepland vrijen, we zien wel hoe het loopt en wanneer het raak is.
    ik heb het heel lang uitgesteld omdat ik maar geen baan kon vinden. ik heb een whiplash gehad, bijna 2,5 jaar thuis gezeten met erg veel pijn en mijn opleiding noodgedwongen stop moeten zetten..
    toen daarna begon de ellende, je komt gewoon zo moeilijk aan een baan! mede omdat ik geen opleiding heb natuurlijk(wel mn mavo en deelkwalificaties van MBO opleidingen)en door die lange periode thuis zitten met een whiplash.

    ik ben nog steeds hard opzoek, heb veel solliciaties lopen enz..
    mijn vriend heeft een goede vaste baan en we komen wel rond maar ik zou zo graag mn steentje bijdragen. waarom wil het nou altijd net niet lukken? is er altijd weer net iemand voor mij.. :(

    ik kon mijn kinderwens gewoon niet nog langer uitstellen omdat ik geen baan heb.. mijn vriend is toc h wat ouder dan ik,30. ik zelf ben 24 en ik wil het gewoon zo ontzettend graag, mijn vriend ook.

    alles klopt eigenlijk, we houden van elkaar, kei leuk huisje enz..

    hebben meer mensen in deze situatie gezeten? ik heb echt steeds gedacht ik stel het wel uit tot ik een baan heb, maar op een gegeven moment wil ik dat gewoon niet meer!

    liefs
     
  2. Awerty

    Awerty Lid

    19 jun 2010
    40
    0
    0
    NULL
    Apeldoorn
    Heey Buikje123,

    Kan je niet nog een opleiding gaan volgen? Via de LOI heb je genoeg mbo/hbo opleidingen waar je studiefinanciering voor krijgt. zo kan je toch je steentje bijdragen, nu al aan een kleintje beginnen en als de kleine naar school gaat, ben jij klaar met de studie dus kan je zo aan de slag. Kan een goede optie zijn. als je meer info wil, pb me even, ben loopbaancoach dus kan je mogelijk helpen hier en daar.
     
  3. Engeltje1

    Engeltje1 Niet meer actief

    Hallo buikje123,

    Doordat ik vroegtijdig gestopt was met school had ik ook geen diploma voor iets wat ik echt leuk vond om te doen (op kantoor werken :D)

    Ik heb toen via Scheidegger een avond opleiding gevolgd, was alleen op woensdag avond van 7 tot 10, en na een jaar had ik me diploma administratief medewerker.
    Ik vond het geen geslaagd plan om weer hele dagen in de schoolbanken te zitten, daar ben ik het type niet voor :D

    In de tussentijd kan je overdags altijd nog proberen om aan een baantje te komen. Nu werk ik al 1.5 jaar op de financiele administratie, en zij hebben mij gevonden want gooide overal me cv op internet 8)

    Het kost wel altijd een paar centen maar met de tijd ben je wel blij dat je een baantje heb, want het is indd moeilijk in deze tijd. en hoe langer je wacht, hoe ouder je word en dan willen ze je helemaal niet meer :(



    Succes!

    liefs
     
  4. Mentiera

    Mentiera Actief lid

    29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een uitzendbureau binnenloopt heb je toch zo een baan?
     
  5. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier een paar jaar terug een baan bij een detacheringsburo aangenomen, waar ik 1 dag in de week les kreeg, en 4 andere dagen dan werkte. Haalde zo ook een diploma (loonadministratie).
    Werkte wel een jaar voor minimum loon, omdat het buro mijn opleiding betaalde, maar daarna kreeg ik wel gelijk een vast contract, waar ik gedetacheerd was.

    Neem aan dat er wel meer van dit soort buro's zijn, ook voor andere soorten opleidingen.
     
  6. buikje123

    buikje123 Fanatiek lid

    17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    bedankt voor de tips. ga ook eens kijken op internet of ik een avond opleiding kan vinden. hoef ik maar 1 of 2 avonden naar school en kan ik ook werken als ik wil! :)
     
  7. buikje123

    buikje123 Fanatiek lid

    17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    hoe zit dat dan met studiefinanciering verder? ik ga eens kijken op de site..:)
     
  8. buikje123

    buikje123 Fanatiek lid

    17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    hey lieve mensen,

    IK BEN AANGENOMEN VANDAAG BIJ EEN LOGISTIEK BEDRIJF!!! ben zoooooo blij! het ging allemaal zo snel, was na 10 min al aangenomen en kan woensdag beginnen.
    het is wel een oproepcontract.. met uitzicht op een vast contract.
    nou is mijn vraag, als ik zwanger zou worden zouden ze mij dan gauw ontslaan? want het is zo met een oproepcontract dat als k ziek ben of een dagje vrij wil ik gewoon niet betaald krijg, dus eigenlijk verliezen hun er niets op..
    dus ik dacht als k er straks paar maanden uit moet, hoeven hun mij ook niet te betalen, dus waarom zouden ze mij ontslaan als ik straks zwanger blijk te zijn en ik gewoon kan werken, of werkt het zo niet?

    er werken veel moeders die kinderen hebben en het is een gezellige job en dichtbij huis!

    ben toch blij hoe dan ook:) lekker aan de slag.
     
  9. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai Buikje,

    GEFELICITEERD! Wat een leuk nieuws! Ben je nog even echt wat dagen vrij :). Wat gaaf joh, ga je precies doen??? En maak je nu nog maar geen zorgen over een zwangerschap. Wat dan komt...komt dan :).

    Nu genieten van je werk, hoeveel uur in de week ga je werken?

    Kus, Kweenie
     
  10. buikje123

    buikje123 Fanatiek lid

    17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    hey kweenie!

    dankjewel!:) ga 20u per week werken en nog paar uurtjes in de week bij mn vader op het bedrijf.. heb dus een lekker salaris en lekkere tijden ook.. werk alleen in de middag!
    ik vroeg me gewoon af of een oproepcontract voor mij in mn voordeel kan werken als ik zwanger blijk te zijn? ze zijn daar namelijk wel heel flexible en er is altijd werk..

    liefs
     
  11. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oh, dat weet ik eigenlijk niet. Denk dat het wel goed zit wat dat betreft. Zou ik me eerst ook nog geen zorgen over maken hoor. Kus
     

Deel Deze Pagina