ZUCHT

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door boschpoort, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boschpoort

    22 dec 2006
    38
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

    Wij hadden in eerste instantie gekozen voor kdv het MIK in Maastricht.
    Ik werk in 2 ploegen mijn vriend altijd van 06.00 tot 14.30, nu hebben wij het zo geregeld dat ik in de week dat ik vroege dienst heb ik pas om 08.00 uur begin en als ik middagdienst heb pas om 15.30 uur begin dus wij zouden voor Fleur 1 week geen opas hoeven en voor 1 week als we beiden s'morgen werken maar 4 dagen opas. (mijn vriend heeft elke woensdag ouderschapsverlof). dat komt neer op +/- 8 a 10 dagen per maand.
    Nu heeft het MIK maar 1 kdv hier in Maastricht dat deze flexibele uren hanteert.
    Wij hebben Fleur in januari ingeschreven daar en gevraagd wanneer Fleur daar terecht kon omdat ik half augustus weer aan het werk ga, toen vertelde ze ons dat ze dat niet konden zeggen dat ze rond mei/juni de lijsten voor komend jaar gingen opstellen maar er nog maar 3 baby's/kinderen voor ons waren.
    Ondertussen zijn wij naar een opendag geweest van het MIK en daar ons verhaal ook nog eens verteld, toen werd ons verteld mocht in het kdv in augustus nog geen plaats zijn er wel iets viel te regelen met een ander kdv van het MIK.
    Nu 2 weken geleden kregen we een telefoontje dat het toch nog +/- een half jaartje kan duren bij het kdv, Nu kunnen we Fleur wel bij een ander kdv van het MIK zolang onderbrengen maar al die andere kdv gaan pas om 08.00 s 'ochtens open IPV 07.30 en omdat dat deze geen flexible uren hanteren moet ik ook in de week dat ik geen opas nodig heb toch de uren afnemen.
    Nu was ook nog een mogenlijkheid zolang om Fleur naar een gastoudergezin via het MIK te brengen, nu zijn we afgelopen vrijdag naar
    een gezin geweest, aardige mensen maar hier was totaal geen klik mee en hier willen we Fleur absoluut niet heen brengen. WAT NU? ik moet over 2 weekjes alweer aan het werk.

    sorry voor het warrige verhaal, maar we zitten met de handen in haar en moest het even kwijt.
     
  2. Cilia

    Cilia Actief lid

    23 jun 2006
    287
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Scherpenzeel
    misschien kun je via een ander gastouderbureau wel een geschikt iemand vinden! Vervelend dat het kdv je geen zekerheid geeft! Ik werk zelf op een kdv maar bij ons is het allemaal veel makkelijker.
    succes
     
  3. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    kijk eventueel eens via Humanitas, die zijn in het zuiden nogal actief (hoofdkantoor zit in Heerlen), voor een gastouder
     
  4. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Mik is sowieso geen flexibele stichting (heb er stage gelopen)

    Ik heb mn meisje ingeschreven (in kerkrade dus daar heb je jammergenoeg niks aan) maar zij denken echt mee.
    Ik werk ook onregelmatig dus heb t zelfde probleem als jullie, dan erbij vertrekt mn hubbie om 5uur smorgens naar zn werk dus ik kan dadelijk nooit meer om 7uur beginnen. De kdv's gaan dan namelijk pas open.
    Voor ons is t gunstigst om de kleine gewoon 4 of 5 dagen in te schrijven en dit ook te betalen (dit is namelijk goedkoper dan 2 dagen flexibele opvang !) Je krijgt dan volledige vergoeding en ons zal dit ong 90 euro in de maand kosten.

    We zijn dan niet verplicht haar die dagen ook t ebrengen. We betalen voor 4 en zijn er eens een week 4 dagen nodig dan kan dat, is t de week erna maar 1 dag nodig dan kan dit ook.

    Als ik jou was zou ik eens kijken bij een ander dagverblijf!

    succes ermee
     

Deel Deze Pagina