Hallo, Tijdens mijn zwangerchap ben ik mijn baan kwijt geraakt doordat ik ziek was. Na de bevalling (keizersnee) en na het zwangerschapsverlof heb ik een ww gekregen. Vlak voor het einde van de WW heb ik me ziek gemeld, omdat ik niet kan werken, doordat er problemen zijn ontstaan van vermoedelijk de keizersnee. (kan moeilijk bukken, niet tillen, veel buikpijn etc) Heb ook regelmatig onderzoeken in het ziekenhuis. Nou kreeg ik eerst een brief waarin staat Tijdens ziekte wordt uw ww gedurende maximaal 13 weken doorbetaald, dat betekend dat gedurende deze periode zowel de verplichtingen vanuit de ziektewet als die vanuit de ww op u van toepassing zijn Aan de telefoon zeiden ze ook dat ik nog sollicitatieplicht heb. Een aantal dagen later liep mijn ww af, en kreeg ik netjes een brief dat ik nu een ziektewet uitkering krijg omdat mijn ww gestopt is. Wat is nu de bedoeling? Gelden nog steeds de verplichtingen vanuit de ww? Heb ik nou nog een sollicitatieplicht? (wat raar zou zijn, want ik kan niet werken) Ik snap er even helemaal niets meer van kunnen jullie me helpen? Mijn werkcoach krijg ik geen contact meer mee (einde ww) en van een reintergratie coach heb ik nog niets gehoord
Beste Lady7, Als je tijdens je WW ziek wordt, blijft de WW nog 13 weken doorlopen. pas als je 13 weken ziek bent, stopt de WW en ga je over naar de Ziektewet. Wanneer je WW echter stopt in deze 13 weken, ga je direct na het einde van je WW over naar de ziektewet. Ik begrijp dat je WW inmiddels is beëindigd. De verplichtingen van de WW zijn daarom niet meer van toepassing. Je verdere re-integratie loopt nu niet meer via de werkcoach maar via een re-integratiebegeleider van de Ziektewet. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare