ZW, re integratie en zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Malika1989, 1 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malika1989

    Malika1989 Bekend lid

    19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,

    Ik ben in mei ziek uit dienst gegaan (uitzendbureau) wegens psychische klachten. En zit sindsdien in de zw. Ik heb binnenkort een 2e gesprek met de arts ivm re ingegratie. Ik voel mij nog niet helemaal 100% goed om al aan het werk te gaan. En nu met de zwangerschap ben ik bang dat ik niet zomaar wordt aangenomen. Weet helaas uit ervaring dat werkgevers niet blij zijn met een zwangere werknemer.

    Ik kan terug naar mijn laatste uitzendbureau, (ze weten nog niet dat ik weer zwanger ben) maar ik kan alleen 2 hele dag werken ivm geen oppas voor 2 kleine kinderen (3&2j)

    Het betreft productiewerk waarbij er ongeveer 6-8 uur lopend/tillend/bukkend werk wordt gedaan. Bij mijn vorige zwangerschap had ik last van bekkeninstabiliteit. Geen idee of ik er weer last van ga krijgen, maar merk al bij het veel lopen dat ik gauw pijn in mijn onderrug heb. Ook heb ik nek en schouderklachten.

    Ik wil het best een kans geven, maar ben bang dat ik er gauw snel weer eruit lig en alleen voor mezelf opnieuw moet beginnen en de werkgever weer moet teleurstellen.

    Ik loop bij GGZ, maar daar schiet het ook niet echt op. Ik heb anti depressiva gekregen maar mocht het niet gebruiken van de apotheek ivm zwangerschap en borstvoeding.


    Graag uw advies op mijn situatie.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Malika1989,

    Ik lees dat je in een lastige situatie zit. Goed van je dat je het wilt proberen om te gaan werken. Ik kan mij voorstellen dat je graag advies wilt over wat je nu het beste kunt doen. Ook snap ik, dat je ondanks dat je wilt proberen om te werken, bang bent dat je door de eerdere bekkeninstabiliteit en andere klachten al gauw niet meer kunt werken.

    Mijn advies is om jouw situatie te gaan bespreken met jouw arbeidsdeskundige of re-integratiebegeleider. Zij kunnen jou het beste adviseren aan de hand van jouw persoonlijke situatie en ze kunnen aangeven wat er vanuit UWV mogelijk is. Je kunt contact opnemen met onze telefonische klantenservice via 0900-9294 en daar aangeven dat je graag jouw situatie en re-integratiemogelijkheden wilt bespreken met de arbeidsdeskundige of re-integratiebegeleider. Mijn collega helpt je graag verder om contact te krijgen met de arbeidsdeskundige of re-integratiebegeleider.

    Sterkte gewenst!

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina