Zwanger, chronische bekkeninstabiliteit & HMS (hypermobiliteitsyndroom)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kikkert, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

    Kikkert VIP lid

    25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Hey meiden,

    Ik heb een vraagje of ben eigenlijk opzoek naar dames die hetzelfde hebben of een van de twee.
    Wie is er ook zwanger en heeft hms in combi met chronische bekkeninstabiliteit?

    Hebben jullie veel last ervan en meer klachten? Voor mij is het mijn derde kindje en ook derde zwangerschap maar sinds 2 jaar weet ik pas dat ik hms en chronische bekkeninstabiliteit heb.
     
  2. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik heb ook HMS en ik ben 13 maanden geleden bevallen van mijn eerste kindje. Opzich viel het wel mee qua toename van de klachten. Enige was dat ik al vrij vroeg in zo'n mate last van bekkeninstabiliteit kreeg dat ik rond de 24 weken al thuis zat. Heb bij de bevalling juist voordeel gehad van mijn HMS. Een kwartiertje persen en ze was er. Gevolg van een zeer flexibel bekken.
     
  3. Sterre01

    Sterre01 Fanatiek lid

    29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik., helaas. Bij oudste in rolstoel terecht gekomen. Daarna gerevalideerd. Tweede zwangerschap, rolstoel kunnen rekken tot het eind en nu helaas weer.. tussen de zwangerschappen door zijn de klachten nooit weg gegaan en is de pijn gebleven.

    Ik heb ook hms.
     
  4. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Heftig meiden! Ik heb de ziekte van Bechterew (reuma in vooral mijn bekken) en hms. Dus mijn botten en gewrichten ontsteken en verbenen maar de boel zit wel lekker los ;) ik heb zeer veel last tijdens mijn zwangerschappen en ben ondanks revalidatie en medicatie nooit hersteld. Er is nog een kinderwens maar de kinderen die ik heb gaan voor op alles. En wanneer ik zwanger ben kan ik al vrij snel niets meer. Het is dan 1.5 jaar pijn, huilen en afzien. Niet voor mijn kinderen kunnen zorgen... Dat kan ik niet aan, dat wil ik niet voor hen. Maar verdrietig word ik er zeker van en ik hoop het op een dag weer aan te durven. Sterkte meiden!
     

Deel Deze Pagina